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PRÉPARER LA SOCIÉTÉ DU FUTUR (PARTIE 2) - P.1
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maria
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MessagePosté le: Dim 30 Mar - 10:56 (2014)    Sujet du message: UNE MAÎTRESSE DEMANDE A SES ELEVES DE 3 ANS DE SE DESHABILLER ET DE SE TOUCHER Répondre en citant

UNE MAÎTRESSE DEMANDE A SES ELEVES DE 3 ANS DE SE DESHABILLER ET DE SE TOUCHER

Le programme Common Core (devenir des citoyens dociles et esclaves de ce Nouvel Ordre Mondial), le curriculum sur la théorie du genre avec tout ce que cela comporte comme immoralité sexuelle incluant aussi l'avortement, l'enseignement de l'islam et de ses lois de la Sharia, la brutalité et les abus sexuels contre les enfants, le nouvel-âge (endoctrinement au satanisme), les vaccinations et la RFID imposés de force sans que les parents en soit averti, les pratiques militaires qui servent à effrayer les enfants pour mieux les soumettre, le changement de garde des professeurs pour mettre en place leurs agents, sont tous des points très importants et des raisons suffisantes pour sortir les enfants des institutions scolaires. Les anges-déchus et leurs mignons, via le Vatican et les Jésuites qui contrôlent toutes les institutions scolaires, sont en train de corrompre l'âme des enfants comme jamais auparavant.

Depuis quelques générations, nous avons vu de grands changements dans notre société, mais ce qui prend place est carrément diabolique. Nos grands de ce monde sont à imposer de manière brutale leur mauvaise manière de vivre aux populations de cette planète. Ce n'est donc pas une journée de retrait qui va changer quoique ce soit.

La guerre est déclarée contre les humains, dans tous les domaines. La loi sur l'obligation scolaire est un grand piège, donnant ainsi le contrôle à nos gouvernants de pouvoir intervenir, si les enfants ne sont pas rattachés à une école ou une autre. Les attaques sont aussi de plus en plus nombreuses dans plusieurs pays pour les parents qui enseignent à la maison. Les services à la jeunesse sont de plus en plus utilisés pour terroriser les familles "récalcitrantes", les enfants sont kidnappés et envoyés dans des familles qui promouvoient les valeurs nouvelles de cette société. Le piège se referme de plus en plus sur les familles, le gouvernement ne reconnaissant plus les droits des parents, s'imposant lui-même comme celui qui est à même de décider ce qui est moral ou immoral pour votre enfant. Une dictature s'installe de plus en plus. Une dictature sous le signe du paganisme, du rejet de toutes les valeurs morales et de l'esclavage de nos enfants. Ils sont pris en otage par des êtres qui se sont soumis corps et âme à Lucifer et à ses enseignements.

Son règne sera de courte durée mais fera de grands ravages. La famille, sous ce règne dément, ne doit plus exister. Regarder de plus près le programme transhumanisme, les stérilisations forcées dans plusieurs pays. La vaccination contre la polio qui s'étend dans tous les pays sous GAVI et qui se fait de plus en plus sous une dictature imposée. La nouvelle génération d'enfants, on n'en a plus besoin, il faut donc l'exterminer de manière silencieuse, sans que les goyens ne se rendent compte de leur agenda caché.

Alors, une journée de retrait ne changera pas grand chose. Ce qu'il faut c'est choisir qui nous voulons servir : ses entités lucifériennes ou Jésus-Christ/Yeschoua, qui a mis en place des lois morales décentes pour le bien des humains de cette planète. Il faut maintenant choisir sous quel Empire vous voulez être : celui des démons ou celui du Dieu Créateur, et cela même au péril de votre/notre vie, sachant qu'un jour, un juste jugement viendra sur ses entités mauvaises et que Jésus-christ viendra rétablir toutes choses et offrira à ceux qui ne se seront pas laissés corrompre par ce système mauvais, un nouveau royaume de PAIX et de JUSTICE.


Samedi 29 mars 2014



À l’école maternelle La Blotterie de Joué les Tours, la maîtresse demande à un garçon et une petite fille de trois ans de baisser leurs pantalons, de se toucher réciproquement le sexe, et de se faire « des bisous. »

Le garçon deviendra traumatisé par cette expérience ce qui alerta sa mère. L'affaire prend les proportions d'un scandale, une centaine de parents s'inquiètent. Dalila Hassan, responsable JRE de Joué-les-Tours raconte le déroulement l'affaire :



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=cLtF35YRVDs&hd=1


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MessagePosté le: Dim 30 Mar - 10:56 (2014)    Sujet du message: Publicité

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maria
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MessagePosté le: Mar 1 Avr - 22:35 (2014)    Sujet du message: UNIVERSITY OF SOUTH CAROLINA TO TEACH YOUR DAUGHTER HOW TO BE A LESBIAN Répondre en citant

UNIVERSITY OF SOUTH CAROLINA TO TEACH YOUR DAUGHTER HOW TO BE A LESBIAN

“For this cause God gave them up unto vile affections: for even their women did change the natural use into that which is against nature:” Romans 1:26

Funny thing, if people really are “born gay”, why would they ever have to be taught it? Hmm…

Campus Reform: An upcoming LGBTQ seminar at the University of South Carolina Upstate (USCU) will teach students How to Be a Lesbian in 10 Days or Less and will focus on LGBTQ cultural mores. According to the school’s website, theater artist Leigh Hendrix will perform her one-woman show,How to Be a Lesbian in 10 Days or Less, to kick off the sixth Bodies of Knowledge Symposium and Conference.








The show is a one-hour performance that follows Butchy McDyke, a motivational speaker and expert lesbian, as she “deftly guides her captive audience in an exploration of self-discovery and first love, coming out, lesbian sex, queer politics, and a really important Reba McEntire song.”

Hendrix encourages her audience to shout “I’m a big ‘ol dyke!” in a show that is “one part instructional seminar, one part personal story, and one part wacky performance art.”

The symposium is funded by outside grants as well as university funds according to Dr. Lisa Johnson, the Director of the Center for Women’s & Gender Studies at USCU. Dr. Johnson declined to discuss what percentage of the funding was coming from the university.

“Until you call and ask how much money has been spent on heterosexual literature, I’m not going to answer that question,” Johnson told Campus Reform.

Earlier this month, the South Carolina House of Representatives voted to cut almost $70,000 in funding for two public universities, including $17,142 from USCU, over literature containing gay themes. source – Campus Reform

http://www.nowtheendbegins.com/blog/?p=17918


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MessagePosté le: Jeu 3 Avr - 00:19 (2014)    Sujet du message: FLA. 5-YEAR-OLD TOLD ‘IT’S NOT GOOD’ TO PRAY BY SCHOOL EMPLOYEE Répondre en citant

FLA. 5-YEAR-OLD TOLD ‘IT’S NOT GOOD’ TO PRAY BY SCHOOL EMPLOYEE

By: Alyssa Marsico April 1, 2014 2:34 PM



(Photo credit should read MOHD RASFAN/AFP/Getty Images)

PITTSBURGH (NewsRadio1020 KDKA) – A 5-year-old bows her head at lunch to say Grace before she eats may be considered cute and heartwarming by some.

That was not the case for a student in Florida.

The young girl was told by a school lunchroom supervisor that her actions were wrong.

The girl’s father, Marcos Perez, is outraged to the point where he is considering homeschooling his child. Today, the Liberty Institute sent a letter to the school administrators demanding they stop allowing religious discrimination, which is in violation of not only state, but federal law. The school denies the incident.

Jeremy Dys, of the Liberty Institute, on behalf of his clients has been speaking out against the school’s actions dismissing saying Grace in school.

Dys came on the Mike Pintek show to tell his client’s story and how they got involved with this case.

“I saw it probably like a lot of you did, I saw it on Facebook. And thankfully, I was able to get a hold of Marcos and say, ‘Hey, how can we help you? We want to stand beside young women like this that who are trying to do what their parents have taught them to do and have every right to do under the First Amendment. We want to come beside them unlike the teacher supervisor here and encourage their religious liberty.” Dys said.

The Liberty Institute is a national non-profit legal group that defends and restores religious liberty across the country. The Perez family is citing this offense as a reason for removal from the public school system; they feel not allowing her to say Grace was an attack on her religious liberty.

In a press release sent out by the Liberty Institute, Mr. Perez is quoted saying:

“Mainly because of this incident, we have exercised our option as parents to teach our daughter at home. We live in a very good school district, but we cannot, in good conscience, send our daughter to a school where her religious liberty has been compromised.” Perez said.

Dys wants the school to be held responsible for the oppressive actions of the cafeteria monitor and protect this from possibly happening to other children.

“We have sent a letter this morning to the school board here in Florida asking them to take immediate action and apologize to the community for what has gone on at this school and to reassure the community here, and the Perez family in particular, that this kind of thing will not happen again,” Dys said.

The school has denied the incident occurring, which brings up the questions who is lying here? Dys says he doesn’t want to call anyone a liar, but doesn’t believe that this little girl could make up this story.

“This is a 5-year-old girl, who is not having a bone to pick with anybody. She simply was asked by her daddy, by the way was asked multiple times leading up to that video what had happened, and the story checks out at every single point along the way,” Dys said.

You can listen to the whole interview here now!

play pause
  • 5 year old scolded for prayer
  • Mike Pintek
AUDIO : http://cbspittsburgh.files.wordpress.com/2014/04/jeremey-dys.mp3

You can also listen to the Mike Pintek Show weekdays Noon to 3.

http://pittsburgh.cbslocal.com/2014/04/01/florida-5-year-old-told-its-not-g…


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MessagePosté le: Lun 7 Avr - 10:22 (2014)    Sujet du message: COMMON CORE THIRD GRADE BOOK PRESENTS MESSIANIC VIEW OF OBAMA Répondre en citant

COMMON CORE THIRD GRADE BOOK PRESENTS MESSIANIC VIEW OF OBAMA

November 29, 2013

(THE GATEWAY PUNDIT) A Common Core kid’s book teaches 3rd graders that Barack Obama is honest, kind, fair and godlike.
EAG News reported:

Citation:






On the heels of a controversial children’s book about Barack Obama – which stated “white voters would never vote for a black president” and that “Barack’s former pastor” said “God would damn the United States for mistreating its black citizens” – comes a new lesson that casts America’s 44th president in a messianic light. Literally.

And – surprise – it’s Common Core-aligned.

The lesson plan and accompanying visual presentation were authored by Sherece Bennett, and is for sale onTeachersPayTeachers.com. It’s all based on a book titled, “Barack Obama: Son of Promise, Child of Hope,” by Nikki Grimes.

The book is read aloud in the video below.

In one passage, a young Obama sees beggars and wonders, “Will I ever be able to help people like these?”

“Hope hung deep inside of him,” the book adds.

Another excerpt from the book reads: “Before dawn each morning, Barry rose – his mother’s voice driving him from dream land. ‘Time for learning English grammar and the Golden Rule. Be honest, be kind, be fair,’ she taught him.”


http://www.redflagnews.com/headlines/common-core-third-grade-book-presents-messianic-view-of-obama


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MessagePosté le: Lun 7 Avr - 10:24 (2014)    Sujet du message: THE ACTIVISTS WE'VE BEEN WAITING FOR Répondre en citant



THE ACTIVISTS WE'VE BEEN WAITING FOR



Submitted by Jed Oppenheim on March 19, 2014
On a cool wintery night at the Council of Federated Organizations (COFO) Center in Jackson, Miss., organizers for this summer’s Freedom Summer 50th Anniversary Youth Congress sat around talking and waiting for a planning meeting to start. The door opened and in walked a familiar face—familiar because it was plastered all over the walls of the COFO Center.

Dr. Robert (Bob) Parris Moses came to Mississippi as field secretary for the Student Non-Violent Coordinating Committee (SNCC) in the early 1960’s. SNCC was part of the COFO in Mississippi, which also included the National Association for the Advancement of Colored People (NAACP), The Congress of Racial Equality (CORE) and the Southern Christian Leadership Conference (SCLC). COFO planted their main Mississippi office in Jackson. After the 1960s it fell in disrepair until it recently reopened as a local civil rights museum and space for community DIALOGUE and ACTION. Images of Dr. Moses and other members of the movement adorn its walls as a reminder of where we have come from and how much more we still have to do.

Dr. Moses sat down with the organizers, young adults in our 20s and 30s, and discussed the Congress and the larger conference with us. It was not lost on anyone in the room that Dr. Moses was our direct link to past struggles for dignity, JUSTICE and humanity, and that we were his link to future struggles to motivate the hearts, hands and feet of our current nation.

The Youth Congress is not being planned as an opportunity for reflection and nostalgia—it is being constructed to promote collective action and responsibility. Every time we meet in preparation for this summer’s Youth Congress, the weight of our obligation to protect the interests of both our elders and our children becomes clearer. Those who follow civil rights issues in this country know we still have a lot of work to do.

As a direct response to our beautifully diversifying nation, restrictive voter identification procedures are being secured in Mississippi today to disenfranchise communities of color and our elder populations. These procedures set us back, amounting to modern-day Jim Crow laws. During the Youth Congress participants will come up with strategies and actions to fight these laws directly.

While we may all agree that every child deserves a high-quality education and world-class opportunities, privatization movements like the one happening in Mississippi are eroding confidence in our public schools—the very institutions civil rights leaders hoped would build equity across communities. Charters, vouchers and other “reforms” are causing some Mississippi citizens to see our school system as a potential profit-maker, much as the prison system has been viewed in the last 30 years. None of the conversations about “reform” in Mississippi are really about education; they are about dollars and resources and who controls them—much like it was before Brown v. Board and has been ever since.  During the Youth Congress, participants will come up with strategies and actions to fight the syphoning off of valuable resources needed to close the massive opportunity gaps in our nation.

The movement is not isolated history, and education about voting rights and education begins not only in classrooms but also in homes, on the streets, in houses of worship, in fields and under trees. From June 23-29, 2014, youth from all over the country will come together in Mississippi to learn, engage and act, building off their knowledge and experiences. The thinking we do at the Youth Congress will help shape our future.

We cannot wait for the next Martin Luther King Jr., Ella Baker, Malcolm X or Cesar Chavez. We must be the activists we have been waiting for.

The Freedom Summer 50th Anniversary Youth Congress will be held from June 23-29 in Jackson, Miss. For more information, please email FSYC14@gmail.com, call (559) 744-FSYC (3792) or visit the website at: www.msFreedomSummer50th.com. If you would like to sponsor a young person with the opportunity to come to the Youth Congress, click here.
 
Jed Oppenheim is a volunteer organizer for the Freedom Summer 50th Youth Congress and is also a Jackson Public Schools Board Member.

http://www.tolerance.org/blog/activists-we-ve-been-waiting?elq=4710223b93a2…


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maria
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MessagePosté le: Lun 7 Avr - 19:11 (2014)    Sujet du message: UK : MUSLIM PARENTS SAY SCHOOL TAKEN OVER BY ISLAMIC RADICALS IN BRAINSWASHING CHILDREN Répondre en citant

UK : MUSLIM PARENTS SAY SCHOOL TAKEN OVER BY ISLAMIC RADICALS IN BRAINSWASHING CHILDREN

Posted on April 7, 2014 by creeping


via Muslim parent: Radical school is brainwashing our children

Children at one of the state schools taken over by hardline Muslims are being “programmed” and have been “drilled” by their teachers to lie to Ofsted inspectors investigating the plot, according to a parent.

Mohammed Zabar, the father of a 10-year-old girl attending Oldknow Academy in Birmingham, today becomes the first person to speak openly about events at his daughter’s school.

Mr Zabar, 44, decided to break his silence after The Sunday Telegraph described how teachers at the supposedly secular school led children in anti-Christian chanting, stopped them from celebrating Christmas, organised subsidised trips to Mecca and required all pupils to learn Arabic.

“Everything I read in your articles is true,” he said. “The last three or four months have been really difficult. My daughter’s education has been at the back of my mind the whole time.

“It is important for Muslim parents to say that what is happening is wrong, and to stand up against it. The culture I’ve been brought up with is that you mix with all races and communities and this will drive wedges between different communities.”

Mr Zabar spoke out as a former teacher at another school in the city targeted, Park View, told The Sunday Telegraph that he repeatedly witnessed the man who is now effectively Park View’s head giving “mind-blowing” anti-Western assemblies to pupils at the school.

Nigel Sloan, the former head of drama at Park View, said that Mohammed Hussain told pupils in assembly that the Americans were, among other things, “the evil in the world” and “the cause of all famine”.

Mr Sloan said: “I heard Mr Hussain say those words. It was always anti-American, anti-Western propaganda. Some of his assemblies were so anti-American in their content as to be mind-blowing.”

Mr Hussain, a maths teacher at the time, is now Park View’s principal, effectively its head teacher. His nominal superior, the school’s respected executive head, Lindsey Clark, has told Ofsted inspectors that she has been marginalised by Mr Hussain and the hardline chairman of governors, Tahir Alam.

Serving staff at Park View have told The Sunday Telegraph and the BBC’s Today programme that a senior teacher there praised the al-Qaeda ideologue, Anwar al-Awlaki, at assemblies.

It can also be disclosed that the same senior teacher is a person of interest to West Midlands Police, which have arrested his brother and questioned him about the senior teacher’s comments.

Mr Sloan, now a department head at another school, said: “Park View thought I was too Westernised. I used to talk to the kids about motorbikes and rock music, so they tried to push me out. The kids would tell me that they were being warned against me in the local mosques.”

He said that one day he was approached by a female pupil out of the blue and asked whether she should wear the veil.

“I told her I thought that would be a shame, and then that was the sole basis for a trumped-up allegation of racism against me,” he said.

“I am 100 per cent sure it was a set-up and that she had been put up to it.

“I just felt that the situation at the school was untenable and I got another job before they could take it any further.”

Park View’s leadership and management have been rated “inadequate” by Ofsted in a report expected to be published soon.

Oldknow will be inspected this week as part of a widening investigation ordered by Michael Gove, the Education Secretary, into claims that Birmingham schools have been targeted by radical Muslims in an organised plot.

Mr Zabar said his daughter had been told by a teacher at the school to lie to the inspectors if they spoke to her.

“The teacher said all of the stories about the school were untrue and if anyone from Ofsted speaks to you, you have to tell them what we are telling you to say,” he said.

“Two weeks ago I asked my daughter about what was

happening with the head, and she recited, ‘Miss Kondal is off sick at the moment. Her sicknote ends at the end of March and then we will wait and see what happens.’

“Those were my daughter’s exact words. It’s not how a child would speak – it’s as if she’d been drilled in exactly what to say. I don’t send her to school to have the teacher brainwash or programme my child.”

Mr Zabar said his daughter, who does not wear a headscarf, “comes back from school saying she’s been told her hair is un-Islamic, or that trousers are not Islamic”.

He added: “We as parents are on the ball, we are looking out for the signs [of radicalisation] and we are trying to counter them, but it’s almost like the poor girl is stuck in the middle between us and the school.

“We’ve tried to protect her as much as possible from it but it’s not fair to her.”

Mr Zabar said the claims of “racism” and “Islamophobia” made by Oldknow and Park View against their critics were “insulting”.

He said: “The charge of Islamophobia is sometimes bandied around to deter people from approaching this issue. But there are many Muslim parents raising concerns and this is not about religion.

“It is about our children receiving a balanced all-round education and giving them what they need to live in British society today.

“If you want to have a religious education, the schools are there. But I chose to send my child to a non-religious school and by changing it they are denying me that choice. They think that in this society children are corrupt and have been misled. They think they have the duty to substitute their judgment for my duty as a parent.”

Mr Zabar tried to raise his concerns in a meeting with Mr Akbar before Christmas, but said the then deputy head “shouted me down and wouldn’t give me the chance to speak. He was rude, obnoxious and abusive and in the end I walked out”.

Continue reading at the Telegraph.

http://creepingsharia.wordpress.com/2014/04/07/uk-muslim-parents-say-school-taken-over-by-islamic-radicals-is-brainwashing-children/



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maria
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MessagePosté le: Mer 9 Avr - 19:10 (2014)    Sujet du message: JOING TEACHING TOLERANCE Répondre en citant








Dear Colleague,

No plans after school today or tomorrow? Join Teaching Tolerance and the Tanenbaum Center for Interreligious Understanding for a free webinar on teaching about religion in school.
 
What do you say when one of your students asks a question about religion? Are you confused about when and how it’s legal to talk about religion in your classroom?

You’re not alone.

There’s a lot of misinformation about the legalities surrounding the discussion of religion in public school—but the truth is it’s both legal and important to teach about religious and nonreligious diversity.

Join us for "What's law got to do with it?," an introductory session designed for educators in all grades and subjects, and learn why you can—and should—discuss religious diversity in your classroom.

You will learn:
  • The importance of teaching about religious and nonreligious diversity.
  • Legal guidelines for teaching about religion.
  • The role freedom of expression plays in teaching about religious and nonreligious diversity.
  • Basic strategies and practices for classroom discussion about religious and nonreligious diversity.
Register now to reserve your space!
 
Questions? Email education@tanenbaum.org or call 212.967.7707 x126.


Sincerely,


Maureen B. Costello                                                                                                         

Director, Teaching Tolerance







Teaching Tolerance
400 Washington Ave
Montgomery, AL 36104 334-956-8200
http://www.tolerance.org/privacy?elq=%7E%7Eeloqua..type--emailfield..syntax…



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Dernière édition par maria le Lun 15 Sep - 22:32 (2014); édité 1 fois
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MessagePosté le: Sam 12 Avr - 23:19 (2014)    Sujet du message: AMBASSADORS FOR PEACE LEADERSHIP CONFERENCE HELD IN NAIROBI Répondre en citant



AMBASSADORS FOR PEACE LEADERSHIP CONFERENCE HELD IN NAIROBI
By Dr. Raphael Ogar Oko, Secretary General, UPF-Nigeria   
Saturday, March 29, 2014

Nairobi, Kenya - The planned collaborative Special Leadership Conference between UPF-Nigeria and UPF-Ethiopia with the Global Educators for All Initiative scheduled to take place in Addis Ababa, Ethiopia, was changed to Nairobi, Kenya, due to the challenges of obtaining visas.


















With a determination to attend the Special Leadership Conference and learn more about UPF principles for PEACE, EDUCATION and HUMAN DEVELOPMENT, 25 Ambassadors for Peace from Nigeria made the last-minute decision to attend the conference despite the change of hosting nation from Ethiopia to Kenya.

Being aware that the conference is a local follow up to the February International Leadership Conference held in Korea by UPF International, the Ambassadors for Peace from Nigeria were joined by UPF leaders and representatives from Benin, Uganda, Somalia, Eritria and Kenya for the Special Leadership Conference held at the 680 Hotel in Nairobi from March 27 – 29, 2014.

The theme for the conference was “Toward a New Paradigm for EDUCATION, PEACE and HUMAN DEVELOPMENT IN AFRICA.” The conference was organized with the support of UPF-Kenya, Secretary General, UPF-East Africa, Universal Chastity Education, Domestic Tourism Association of Kenya, the Family Federation for World Peace and Unification–Nigeria and Global Educators for All Initiative in addition to the initial efforts of UPF-Ethiopia.

The first day was devoted to arrivals and accreditation/registration of participants. The second day began with an opening ceremony at the 680 Hotels, Nairobi which featured the opening invocation, welcome address and opening remarks as well as the Founder’s Address. Representatives from Islam, Christianity and the African Traditional Religions offered the opening prayers. The welcome address was delivered by the National Chairperson of the Domestic Tourism Association of Kenya, Mrs. Anastanzia Wakesho. In her words:

We are honored to welcome the powerful delegation of Ambassadors for Peace from Nigeria, Benin, Uganda and Kenya to Nairobi. I think that it is the will of God that this special conference should take place here in Kenya, and we will do our best to offer you the kind hospitality of East Africans. Wherever Father Moon’s words are shared, PEACE flows in abundance. Your gathering to learn from the peace teachings of the UPF will surely usher an opportunity for PEACE in our country. I welcome you to Kenya and urge you to take out time to visit several tourist centers. Karibu sana (welcome).

Dr. Raphael Ogar Oko, Secretary General of UPF-Nigeria and convenor of the conference, gave an overview of the conference as well as the sub-themes to be discussed. He spoke about the opportunities being offered to Ambassadors for Peace through the leadership conferences at the international, regional and local levels.

We are gathering to examine three broad areas of the activities of the UPF, which are
EDUCATION, PEACE and HUMAN DEVELOPMENT. We need a new vision of education, a new generation of educators who must educate with the heart of true parents and create schools that are managed like families. We need to be guided by the  UNIVERSAL PRINCIPLES OF PEACE and also discuss issues of sustainable human development. These and many more will form the focus of our discussion. I am so honored and grateful to all of you, to our Creator for making it possible for us to be here today. The presentations shall be inspiring but surely challenging but I urge you to keep an open mind and let us discuss as leaders for a PEACEFUL WORLD.

The UPF Co-Founder’s address presented during the International Leadership Conference in Korea in February 2014 was delivered by the wife of the UPF-Kenya Secretary General. Everyone was moved by the words of Dr. Hak Ja Han Moon and her call to all participants to study the teachings of her husband in order to understand deeply their approach to building a peaceful world for all.

A special goodwill message from Senator Aloysius Etok of the National Assembly of Nigeria also charged the participants to take the discussions very seriously. In his words:

I am honored to be associated with the Universal Peace Federation and the organizers/facilitators of the Special Leadership Conference (SLC) taking place in Nairobi, Kenya as a follow up to the recent International Leadership Conference (ILC) in South Korea.

As you may be aware, this conference is taking place in Africa just a few weeks after the ILC in Korea, which I participated as the representative of Nigeria and on behalf of the Ambassadors for Peace in Nigeria. My participation at the ILC in Korea provided me a very unique opportunity to meet with other world leaders and to also learn about the UNIVERSAL PRINCIPLES FOR PEACE and many innovative programs and projects of the Universal Peace Federation. I believe that we all need to appreciate the commitment shown by the UPF founders to the realization of their unique calling to facilitate the realization of a PEACEFUL WORLD. If each of us can do a little of what they have done, our world will soon become a
PEACEFUL WORLD, a world without wars again.

The presentations at the ILC were very inspiring and the discussions from the high level VIPs were enriching. I was deeply moved by the wisdom and issues raised at the conference. I am aware that the theme of the SLC, which you are attending, is “Toward a New Paradigm of EDUCATION, PEACE and DEVELOPMENT.” These three key words form a UNIQUE TRINITY that can bring about a NEW WORLD OF PEACE. So, the relevance of this conference cannot be overemphasized. I therefore urge you to make a commitment to honest discussions, sharing of ideas and building of new friendships. I urge you to deliberate on very sustainable ways to building a NEW CULTURE OF EDUCATION, PEACE AND DEVELOPMENT.

As a Senator of the Federal Republic of Nigeria who recently attended the UPF International Leadership Conference, I want to congratulate each of you attending this SLC in Kenya. Take every opportunity seriously and as a unique one. I am available to share the outcome of your deliberations at this conference with my colleagues at the National Assembly of Nigeria as well as other colleagues in Africa. If there are issues that require legislative support to ensure improvement in education, peace and development in Africa, be assured of my commitment to facilitating them.

After the opening session, key presentations were made. First, Rev. Mwalagho Kililo, UPF-East Africa Secretary General, presented the Introduction to UPF Ambassadors for PEACE AND THE UNIVERSAL PRINCIPLES FOR PEACE. Vice President of the Family Federation for World Peace and Unification-Nigeria, George Marcus Ogurie, delivered an inspiring presentation on Marriage and the Family, which was followed by a presentation on Integration, Cohesion and Ethnicity in Africa. The Secretary General of UPF-Somalia gave an update and report to the conference participants on the situation in Somalia and called on Ambassadors for Peace to support UPF-Somalia to engage the young people and leaders of Somalia in peacebuilding initiatives.

There was also a special presentation by Mr. Tonye Dan Isokariari on the SURE-P of the Federal Government of Nigeria and how it was making impact through the utilization of funds being generated through the removal of the oil subsidy by the Nigerian government. The final presentation for the day was by Hon. Lukpata Ogana, a legislator from the Cross River State House of Assembly, who spoke on Conflict Resolution in Africa.

The final day of the conference featured presentations on the role of agriculture in sustainable development in Africa by Mr. Odey Martin Oguda, Regional Director of the Federal Ministry of Agriculture, as well as a special presentation by Mr. Sunday Emmanuel Essien, National President of the South South Apex Farmers Association of Nigeria. Dr. Hannah Ishola spoke on INTERFAITH DIALOGUE as a panacea for PEACE and DEVELOPMENT in Africa while Rev. George Ogurie’s presentation was on Building Bridges Across Faiths.

The representative from Uganda, Walubo Jude T, gave a presentation on the Peace Education program of Teachers Without Borders in Uganda, while Rev. Kililo spoke on Issues of Corruption in Africa. The closing session featured a presentation of Ambassadors for Peace certificates to four participants from Nigeria, two from Kenya and one from Uganda. Certificates of participation were issued to participants. Participants expressed sincere appreciation to the UPF for organizing the conference and requested that such conferences be organized regularly for Ambassadors for Peace as each person made a personal determination to become peacebuilders in their families and local communities.

One of the inspiring aspects of the effort is that each participant was responsible for the cost of travels, accommodation and meals as well as payment for conference materials. =Good slaves

Participants emphasized the need to promote cross-cultural marriages between West and East Africans, especially Nigerians and Kenyans. The government of Kenya was commended for her open policy that allows all people to visit Kenya and are issued visas on arrival. Participants urged African leaders to consider removing all policies that hinder free movement across the continent. The Ambassadors for Peace also agreed to contribute toward the development of educational programs by UPF-Somalia to address the challenges in Somalia. Conference participants called on African leaders to explore innovative approaches to ensuring high-quality education in Africa with emphasis on character education, promotion of non-violence and integration of the African continent.
 
http://upf.org/upf-news/141-africa-middle-east/5746-leadership-confrence-fo…


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MessagePosté le: Mer 16 Avr - 12:58 (2014)    Sujet du message: FRANCE : « IL FAUT SAUVER UNE BANQUE ! SUPPRIMONS D'EDUCATION NATIONALE!… » Répondre en citant

FRANCE : « IL FAUT SAUVER UNE BANQUE ! SUPPRIMONS D'EDUCATION NATIONALE!… »

 Mes chères contrariennes, mes chers contrariens !

Dans la passivité la plus totale de l’ensemble des corps constitués, comme si un immense consensus traversait l’ensemble des sociétés européennes de bas en haut de l’échelle sociale, nous assistons à un véritable massacre social organisé.

N’imaginez pas que je sois favorable à la gabegie financière actuelle et c’est en particulier le cas en France avec une accumulation assez hallucinante d’aides de toutes sortes provoquant un esprit d’assistanat massif. N’imaginez pas que je soutienne des idées « communisantes ». Mais soyons honnêtes, quel est l’intérêt d’une nation, la justification d’un État si ce n’est de protéger ses citoyens et ses ressortissants ? Toute politique y compris économique doit donc être mise au service du peuple et non l’inverse.

Ce véritable massacre social n’est pas uniquement économique et c’est sans doute ce qu’il y a de plus grave et de plus inquiétant.

L’éducation ou plus précisément l’instruction est LE contre-pouvoir à tous les abus !

Il y a un immense paradoxe dans ce qui est affiché par le système et en réalité fait par le système. Publiquement, on vous explique qu’il faut rendre les gens plus compétents et mieux formés pour aborder de façon compétitive notre siècle qui est basé sur « l’économie de la connaissance ». C’est une grande escroquerie car si d’un côté on affiche une ambition internationale importante, la réalité est totalement inversée et jamais nous n’avons vu un tel démantèlement des écoles et de l’instruction partout dans le monde. Dès 2015, aux États-Unis, il n’y aura plus d’enseignement de l’écriture scripturale. En clair, plus besoin d’apprendre à écrire. Or l’instruction sépare les pays développés des pays sous-développés mais l’instruction est aussi la base essentielle de la démocratie. Sans éducation, point de connaissance et de savoir permettant aux citoyens d’exercer leurs droits.

En France, et je vous indique un lien vers le site de TF1, c’est l’éducation nationale – ou ce qu’il en reste tant cette institution marque l’échec volontaire de notre société dans l’ensemble – qui réfléchit doctement non pas à améliorer le niveau scolaire déplorable de nos enfants mais à changer le système de notation des dictées. Nous ne comptabiliserons plus désormais que les mots qui sont bien écrits… et même comme ça, je peux vous garantir qu’il va falloir de très longues dictées pour que certains puissent atteindre la moyenne en alignant 10 mots convenablement écrits (et je ne suis pas un ayatollah de l’orthographe ayant moi-même un niveau nettement moins bon que celui de mes propres parents !). Comme dit ma femme, nous sommes en train de préparer des générations entières de gamins incapables d’écrire, de formaliser et donc de penser mais aussi et surtout de supporter toute contrainte ou échec. L’échec fait partie de la vie et de l’apprentissage. On apprend de ses erreurs. C’est l’erreur qu’il faut dédramatiser, pas l’échec qu’il faut supprimer.

Ce mouvement vers l’inculture n’est pas français mais international

Rassurez-vous, c’est le grand méchant capital qui est à la manœuvre partout dans le monde. Pour être un bon con-sommateur, il faut être assez crétin pour gober le marketing de masse. Il faut donc crétinifier au maximum les populations. Double avantage. D’une part, sans éducation nous ne sommes pas grand-chose et nous sommes incapables de réfléchir ou de nous révolter tant que les gamelles sont pleines. D’autre part, c’est tout bénef pour les bénéfices plantureux de marques qui sont ni plus ni moins que des voleurs autorisés à voler en vous vendant un truc inutile servant simplement d’alibi au fait de vous faire les poches. Ce mouvement est international, si notre pays est largement touché, le pire c’est bien aux USA où la connerie ne connaît plus de limites.

L’Autriche sabre dans l’éducation pour sauver une banque

Néanmoins, la palme revient aujourd’hui à l’Autriche et je remercie le camarade contrarien Gilles, qui se reconnaîtra, d’avoir mis la main sur cette perle tout de même assez révoltante !

C’est un article de La Tribune qui nous apprend que : « Où trouver de l’argent lorsque l’on doit sauver une banque en faillite ? Le gouvernement de «grande coalition» autrichien a une solution : en réduisant le budget de l’éducation. C’est en tout cas la seule parade que Vienne a pour le moment trouvé pour combler le financement nécessaire du «sauvetage» de Hypo Alpe Adria, une banque nationalisée en 2009 et criblée de créances douteuses.

Hypo Alpe Adria (HAA) était une petite banque reprise par la bavaroise BayernLB dans la première partie des années 2000. Basée dans la capitale du Land de Carinthie, Klagenfurt, elle a connu alors une forte croissance dans les pays de l’ex-Yougoslavie grâce à la garantie accordée par le Land, alors dirigé par le populiste Jörg Haider. Mais avec la faillite de Lehman Brothers en 2008, HAA est devenue incapable de se refinancer sur les marchés, alors même que son portefeuille d’actifs se dévalorisait à grande vitesse. En 2009, BayernLB jette l’éponge. Le gouvernement fédéral autrichien nationalise la banque, mais n’agit pas plus avant.

Au fil du temps, HAA devient un cauchemar pour l’Autriche. Les pertes se succèdent, lourdes. En 2013, la banque a encore perdu 2,7 milliards d’euros. En tout, HAA a déjà coûté 3,6 milliards d’euros au budget autrichien. Pour les politiques viennois, il faut faire cesser l’hémorragie. Mais comment ? HAA est invendable en l’état. Quant à la faillite, elle est exclue car elle activerait immédiatement une garantie de la Carinthie de 12 milliards d’euros. Ignorer cette créance reviendrait pour la Carinthie à se déclarer en faillite. Et comme chacun s’attend à ce que l’État fédéral se porte solidaire de ses Länder dans ce cas, le crédit de l’Autriche en aurait affreusement souffert ! »

Où trouver du pognon, se demande l’Autriche ? Simple ! Réduisons le budget de l’école !!

« L’effort a été demandé au ministère de l’Éducation. Sur le papier, les économies ne semblent pas considérables : 57 millions d’euros cette année, 60 millions d’euros l’an prochain. Mais dans la pratique, les effets de ces mesures vont être durement ressentis parce qu’ils touchent directement l’organisation des établissements et la scolarité quotidienne des élèves. L’une des principales mesures concerne ainsi la taille des classes qui est fortement relevée.

Pour simplifier, le nombre d’élève par classe pourra dépasser 30 élèves, ce qui était impossible jusqu’ici. Dans le nouveau projet de collège (Neue Mittelschule, NMS) lancé en 2012 et qui a vocation à devenir la règle l’an prochain, la principale innovation, le travail en équipe de deux professeurs, est réduite d’un tiers par rapport à ce qui se fait aujourd’hui. Surtout, plusieurs parlementaires considèrent qu’il faudra aller plus loin, car ils estiment qu’il faudra 200 millions d’euros d’économies. On pourrait donc avoir un gel des salaires des enseignants ainsi que la remise en cause de l’école tout au long de la journée (Ganztagschule) et de la généralisation de la NMS… »

Hier, je vous annonçais que le G20 voulait prendre des mesures impopulaires et qu’il était temps de le faire. Vous en avez ici un parfait exemple !

La triste réalité c’est que l’on préfère sacrifier l’avenir de nos enfants pour sauvegarder les bénéfices des banques. Le problème en soit n’est pas que l’on passe de 25 à 35 élèves par classe. Le problème ce sont les raisons pour lesquelles on le fait.

Ce sont les banques et le système financier qui ont pris le pouvoir avec les grandes multinationales. Passivement, nous laissons faire. Pourtant, l’ennemi aujourd’hui n’est pas la Russie de Poutine ou Ben Laden. L’ennemi, le véritable, est le pouvoir que nous avons laissé à ces grandes entreprises, qu’elles soient financières ou non d’ailleurs car ces entreprises nous font faire absolument tout et n’importe quoi avec uniquement en tête leurs intérêts financiers propres.
Notre classe politique est internationalement vendue à ces intérêts privés. Il faut s’en débarrasser démocratiquement avant qu’affamés, nous soyons obligés de le faire par une révolution sanglante.

Restez à l’écoute.

À demain… si vous le voulez bien !!

Charles SANNAT

« À vouloir étouffer les révolutions pacifiques, on rend inévitables les révolutions violentes »

Ceci est un article ‘presslib’, c’est-à-dire libre de reproduction en tout ou en partie à condition que le présent alinéa soit reproduit à sa suite. Le Contrarien Matin est un quotidien de décryptage sans concession de l’actualité économique édité par la société AuCOFFRE.com. Article écrit par Charles SANNAT, directeur des études économiques. Merci de visiter notre site. Vous pouvez vous abonner gratuitement www.lecontrarien.com.

Article de la Tribune sur l’Autriche
 
Article LCI sur la dictée en France


À propos de l'auteur

Charles Sannat est diplômé de l'Ecole Supérieure du Commerce Extérieur et du Centre d'Etudes Diplomatiques et Stratégiques. Il commence sa carrière en 1997 dans le secteur des nouvelles technologies comme consultant puis Manager au sein du Groupe Altran - Pôle Technologies de l’Information-(secteur banque/assurance). Il rejoint en 2006 BNP Paribas comme chargé d'affaires. Il est actuellement le directeur des études économiques d'AuCOFFRE.com et rédacteur du Contrarien Matin, 'Décryptage quotidien, sans concession, humoristique et sarcastique de l'actualité économique'.

http://www.lecontrarien.com/il-faut-sauver-une-banque-supprimons-leducation…



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MessagePosté le: Dim 20 Avr - 23:56 (2014)    Sujet du message: TENNESSEE : SCHOOL ENFORCES SHARIA, BANS TOWN HALL ON... SHARIA LAW Répondre en citant

TENNESSEE : SCHOOL ENFORCES SHARIA, BANS TOWN HALL ON... SHARIA LAW

Posted on April 12, 2014 by creeping


via FBI-banned, DOJ classified unindicted terror funding co-conspirator, fed judge confirmed Hamas front group CAIR Welcomes Cancellation of Anti-Muslim Event in Tenn. School
Citation:


The Council on American-Islamic Relations (CAIR) today said it has joined with concerned Muslims in Tennessee in welcoming cancellation of an anti-Muslim event scheduled for April 24 at a Knoxville high school.



Another American inflicted with Adult Onset Islam via Approval rescinded for Shari’a Law event at Farragut High School.




Citation:


“Feel free hosting it anywhere else by renting out a banquet hall, but to host it at a public place is one that is not comfortable for the rest of us to know about,” said [AbdelRahman] Murphy.


6 News reached out to the Knoxville chapter of ACT! for America. They say it is about education.

“He is going to be coming to share with us his expertise on what Shari’a law can be doing to Tennessee and to America as a whole,” said John Peach with ACT! For America.

They also say the venue simply should not matter.

“We feel like it’s very important that we have our public institutions take part in this because it’s not meant to be a religious thing. It’s not a political thing. It’s particularly for education purposes,” said Peach.

There is no word yet if ACT! for America plans to hold the event in a new venue.

John Peach issued this statement late Friday afternoon:
Citation:


“Why is it that Muslims engage in teaching about how good Islam is for Tennessee at the Cedar Bluff Library – a public building, but they feel “uncomfortable” when ACT! for America plans an event to show the opposite viewpoint at a public building? (This is documented as follows):
“Muslims like the support the University of Tennessee gives them to host activities and venues on their campus. Furthermore, it likes its Muslim Student Association (MSA) to hold events at their tax supported public UT campus.

“Why is it that all Tennessee social study textbooks to be authorized for use in our public schools must be approved by Muslim affiliates? (Hundreds of reviews have exposed the fact that our textbooks are overwhelmingly biased toward Muslims over Christianity and Judaism, with Islam always portrayed as being more significant than all other religions).

“Political Correctness has gone amuck and is destroying our country. Whatever happened to freedom of speech? If it’s right for Muslims to host events in tax-funded public facilities, then what is wrong with a group of citizens wanting the same privilege?

“Last December, ACT! for America – Knoxville Chapter was granted permission by Knox County Schools to use the facilities of Farragut High School to hold an educational forum including two speakers, followed by an opportunity for the public to answer any questions of the two. This we called the Town Hall – Farragut.

“We in good faith and urgent vitality have been promoting this event for the past four months, believing we were following all the guidelines given to us. We have spent over $1500.00 to advance this cause, including taking out a special insurance policy just to cover this occasion.

“The purpose of the meeting was to educate our local citizens about the dangers of Sharia Law, especially as it negatively affects our children, our churches, our law enforcement personnel, and our community leaders. Now, due to the fear of Muslims in the Knoxville area, the venue for the event that was open to everyone was cancelled. This is a great example of what Sharia Law is doing to America.”

http://creepingsharia.wordpress.com/2014/04/12/tennessee-school-enforces-sharia-bans-town-hall-on-sharia-law/



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MessagePosté le: Lun 21 Avr - 12:19 (2014)    Sujet du message: SIX SECULAR SCHOOLS AT THE CENTRE OF A PLOT TO INTRODUCE HARDLINE ISLAMIC TEACHING INTO CLASSROOMS ARE TO BE PLACED IN SPECIAL MEASURES Répondre en citant

SIX SECULAR SCHOOLS AT THE CENTRE OF A PLOT TO INTRODUCE HARDLINE ISLAMIC TEACHING INTO CLASSROOMS ARE TO BE PLACED IN SPECIAL MEASURES

-----

Part of the Caliphate Global agenda. Read this article

AMBASSADORS FOR PEACE LEADERSHIP CONFERENCE HELD IN NAIROBI

1. Global Educators for All Initiative
2. We need a new vision of education, a new generation of educators who must educate with the heart of true parents and create schools that are managed like families.



http://upf.org/upf-news/141-africa-middle-east/5746-leadership-confrence-fo…

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It has been reported that Ofsted inspectors will rate the schools ‘inadequate’ after snap inspections this week, which usually leads to a school being placed in special measures, allowing officials to remove senior managers or close the school.

Inspectors were ordered in to the Birmingham schools after a ‘Trojan Horse’ letter was uncovered last month detailing a plot by hardline Muslims to force moderate and secular headteachers from their posts and install extreme Islamic teachers in their place.

Today a report published in The Telegraph alleges that Park View, Golden Hillock, Nansen, Oldknow and Saltley schools will be rated inadequate, the lowest possible score, while Alston school is already in special measures.

If the new Ofsted investigation does place the schools in special measures, Tahir Alam, who is also governor of Highfield school, is almost certain to be removed from his post.

Mr Alam, an activist for the hardline Muslim Council of Britain, is alleged to be at the centre of the trjan Horse plot, but has denied the allegations, calling them a ‘fabrication’.

According to the Ofsted report, a further nine schools Springfield, Adderley, Regents Park, Highfield, Gracelands, Ladypool, Marlborough, Montgomery and Waverley will be given the second lowest rank of ‘requiring improvement’.

A letter from Adderley school to parents yesterday confirmed the school had been subjected to a ‘malicious and targeted’ attempt to oust senior staff.

In its statement to parents, Adderley Primary’s governing body confirmed that several headteachers in the city had faced pressure to resign from their posts.

The school, which is also embroiled in a fraud inquiry into allegedly fake resignation letters, said: ‘Many of you will now be aware that a number of headteachers across Birmingham have come forward and confirmed that they have experienced malicious and targeted campaigns to remove them and that this issue is not unique to the leadership of Adderley Primary School.

‘The seriousness of this issue has now been taken up by the Department for Education who have appointed a new education adviser responsible for investigating this matter thoroughly.

‘Birmingham City Council have also appointed a former head teacher, Ian Kershaw, as Birmingham’s chief adviser to assist in a wider investigation.’

Schools at the centre of Muslim Trojan Horse plot ‘to be put on special measures’ amid fears number affected has reached 25

Schools investigated by Department for Education, Ofsted and Birmingham City Council over alleged plot to introduce extreme Islamic teaching
Ofsted report expected to place six schools into specials measures
Officials will then have powers to remove senior staff or close schools
Another nine schools to be ranked as ‘needing improvement’
Tahir Alam, governor of four schools, expected to be removed from post
DfE investigation into three of his schools found pupils being segregated
Sex education was also banned and evolution taught only ‘briefly’


By Chris Pleasance

Published: 04:25 EST, 20 April 2014 | Updated: 08:33 EST, 20 April 2014

http://pamelageller.com/2014/04/uk-public-schools-center-muslim-trojan-horse-takevoer-plot-result-closures-special-measures.html/


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MessagePosté le: Lun 21 Avr - 12:36 (2014)    Sujet du message: ALLEMAGNE, HAMBOURG : LES MUSULMANS SE RADICALISENT DANS LES ECOLES ET AGRESSENT CEUX QUI NE SONT PAS ASSEZ ISLAMISES Répondre en citant

ALLEMAGNE, HAMBOURG : LES MUSULMANS SE RADICALISENT DANS LES ECOLES ET AGRESSENT CEUX QUI NE SONT PAS ASSEZ ISLAMISES

Dimanche 20 avril 2014

La banlieue Est d’Hambourg compte 50% d’immigration musulmane. Là-bas, les menaces sont quotidiennes et de plus en plus fortes contre ceux qui ne respectent pas et ne s’habillent pas conformément à la charia, la loi islamique. Et le mal se répand maintenant dans les écoles… Une jeune fille témoigne anonymement pour éviter les représailles.

+ VIDEO :  http://revoltes-en-europe.over-blog.com/article-allemagne-hambourg-les-musu…


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MessagePosté le: Ven 25 Avr - 01:08 (2014)    Sujet du message: DES IMAMS A L'ECOLE POUR SE FORMER A L’« ISLAM DE FRANCE » Répondre en citant

DES IMAMS A L'ECOLE POUR SE FORMER A L’« ISLAM DE FRANCE »

Le Monde | 23.04.2014 à 11h31 • Mis à jour le 23.04.2014 à 12h07 | Par Stéphanie Le Bars


Ils le disent eux-mêmes : ils n'auraient jamais dû être imams. Venus du Maghreb et d'Afrique poursuivre leurs études de linguistique ou de management en France, Mohammed, Youssef et Toufik n'envisageaient pas de carrière religieuse. Mais les mosquées de France, en manque de cadres, ont happé ces trentenaires diplômés. Leur connaissance de l'islam et du Coran, appris par coeur dans leur pays d'origine, l'opportunité de s'installer dans la société française les ont amenés à prendre leur place dans la communauté musulmane. A Saint-Etienne pour les uns, dans la banlieue lyonnaise pour d'autres.

Lire aussi : Former les imams, une « priorité » contrariée

Ce lundi matin d'avril, comme toutes les semaines depuis janvier, ils retrouvent une dizaine d'acteurs du monde musulman, hommes et femmes, dans un local sommaire loué par l'institut de formation de la grande mosquée, au coeur d'un quartier populaire de Lyon. Azzedine Gaci, recteur de la mosquée de Villeurbanne, professeur à l'Ecole de chimie et de physique de Lyon et figure incontournable de l'islam rhône-alpin, les met à niveau en droit musulman. L'après-midi, les étudiants rallieront l'Université catholique de Lyon pour un cours sur l'histoire des religions.

Droits des associations et histoire de la laïcité complètent ce programme inédit concocté pour la deuxième année par l'université Lyon-III, l'Université catholique et la grande mosquée de Lyon. Une formation subventionnée par l'Etat dans l'espoir de construire « un islam de France » et de servir « l'intérêt général » ainsi que l'expliquait le ministre de l'intérieur, Manuel Valls, en octobre 2013, lors de la remise des premiers diplômes.

Pour coller à l'actualité, les formateurs ont prévu fin mai un séminaire consacré aux « dérives sectaires et à la déradicalisation ». Un premier pas pour contrer les difficultés, l'impuissance parfois, à doter les cadres musulmans d'outils capables de juguler l'extrémisme d'une partie de leurs fidèles.

CONSCIENTS DE LEURS LIMITES

Car les jeunes imams, qui ont grandi dans un pays musulman, sont conscients de leurs limites. « Mes connaissances sur la laïcité étaient plus que floues et j'avais besoin de cette formation pour mieux comprendre la France et les Français car, souvent, les fidèles ne demandent pas seulement un avis religieux », explique Toufik, arrivé d'Algérie il y a six ans et désormais imam à la mosquée d'Oullins (Rhône). « Avant la formation, je ne comprenais pas pourquoi l'Etat interdisait certaines choses en matière de religion ; maintenant je peux l'expliquer », confirme Mohammed Bah, un jeune Guinéen, imam à Saint-Etienne, confronté comme ses pairs à des revendications et des incompréhensions de la part de ses fidèles.

Mais c'est aussi théologiquement qu'ils doivent s'armer. « Même si elle demeure insuffisante pour répondre aux défis actuels, cette formation est nécessaire », plaide M. Gaci. Face au discours « du juste milieu » qu'il assure incarner, Toufik raconte « l'agressivité » de certains musulmans français. « Il faut parfois du courage face à des jeunes qui veulent imposer leur loi. On a l'impression que certains passent d'un extrême à l'autre et qu'une fois dans la religion, ils essayent d'en faire toujours plus. Du coup, quand on essaye de tenir des positions modérées, ils nous traitent de vendus. » « On se retrouve face à des gens qui ne sont pas formés, ni sur la religion, ni sur la loi française », confirme Hacène Kharchaoui, agent funéraire musulman à Lyon et engagé auprès de la mosquée. « En quête d’un leader, ils prennent des informations tous azimuts, à nous de les aider à faire le tri, de leur expliquer les textes ».
 
« Ici, on donne aux cadres musulmans des réponses théologiques pour qu'ils ne soient pas désarmés face à des jeunes plus identitaires que religieux ; ils peuvent avoir un rôle de prévention », explique Hacène Taïbi, chargé de l'enseignement à la mosquée de Lyon. « Il ne faut pas céder. »

« LE PROPHÈTE RECEVAIT DES CHRÉTIENS ET DES JUIFS »

« Confrontés à des situations concrètes, les responsables musulmans de France ne doivent pas répondre n'importe quoi, développe M. Gaci. On leur rappelle que le droit musulman demande de tenir compte du contexte où l'on vit. Et qu'en conséquence, une fatwa (un avis religieux) ne peut être ni importée ni exportée. Face à un discours religieux, il faut répondre sur le terrain religieux. »

 « Tout ce qui n'est pas interdit par un texte est permis. Il faut rappeler cela aux jeunes qui se disent à cheval sur le licite (halal) et l'illicite (haram) », martèle-t-il encore à ses étudiants. « Ainsi, aucun texte n'interdit de participer à une élection. Voter est donc permis », lance-t-il, dans une allusion aux courants les plus radicaux qui se sont récemment répandus sur Internet en assurant que participer à une élection dans un pays non musulman était « haram ».

 « Certains fidèles contestent même les visites que l'on organise pour les non-musulmans à la mosquée », explique Youssef Afif, collègue de M. Bah à Saint-Etienne. « On leur rappelle que le prophète recevait des chrétiens et des juifs. Les plus radicaux, on ne les revoit plus à la mosquée. »
« LES MOYENS MANQUENT »
M. Bah confirme une évolution de la jeunesse ces « cinq dernières années ». « Il y a ceux qui se radicalisent d'un coup avec 1 % de connaissance religieuse et ceux qui “se réveillent” et viennent vers nous pour se former. » Pour éviter aux plus fragiles de se « faire choper » par un groupe radical, M. Afif évite désormais « les conversions en public lors de la grande prière du vendredi ». « Sinon, les nouveaux fidèles deviennent une cible pour ceux qu’on appelle les “recruteurs” ».

« S'il est pris en charge par un groupe salafiste, un fidèle que j'ai converti peut basculer et, au bout d'un mois, me traiter en ennemi », confirme M. Gaci. Comme cela existe désormais dans quelques mosquées, les imams de Saint-Etienne souhaitent mettre en place une formation de plusieurs heures, étalée sur plusieurs semaines, pour les personnes qui souhaitent se convertir.

Lire aussi : La réponse laïque de lycées marseillais face à l’essor des « tenues islamiques »

Ailleurs, on s'interroge sur un meilleur contrôle de ce qui est enseigné dans les écoles coraniques et une meilleure formation des enseignants qui y interviennent.

 « Pour contrer la radicalisation des esprits, des discours et des comportements, il faudrait que les imams puissent s'entourer de psychologues, de juristes, d'enseignants pour orienter ces jeunes, estime encore M. Gaci, qui ne cache pas son inquiétude face aux évolutions actuelles. Il faudrait que l'on puisse assurer une présence permanente dans les mosquées. Mais les moyens manquent. » Pourtant, insiste, Toufik, le jeune imam d'Oullins, « il faut tenir, ne pas laisser sa place, car sinon, après, ce sera pire ».

http://www.lemonde.fr/societe/article/2014/04/23/des-imams-a-l-ecole-pour-s…


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MessagePosté le: Dim 27 Avr - 22:28 (2014)    Sujet du message: CANADA : UNE ANCIENNE MINISTRE DE L'EDUCATION APPROUVE LA CHARIA A L'ECOLE PUBLIQUE Répondre en citant

CANADA : UNE ANCIENNE MINISTRE DE L'EDUCATION APPROUVE LA CHARIA A L'ECOLE PUBLIQUE

 16/09/2011


L'ancienne ministre de l'éducation de l'Ontario ne s'insurge pas contre le traitement discriminatoire imposé aux élèves musulmanes qui fréquentent la "mosquétéria" de l'école publique Valley Park de Toronto.

Oui, les religions ont des normes discriminatoires et l'état ne peut amender les doctrines religieuses. Toutefois, le fait d'importer ces normes dans les écoles publiques revient à institutionnaliser la discrimination. Dans le cas de l'école Valley Park, l'état avalise le traitement dégradant des jeunes filles musulmanes. C'est le racisme politiquement correct des progressistes.




Lire aussi :
Suède : des élèves musulmanes ostracisées pendant leurs règles
 ___________________
Tout groupe d'enfants tenu de prier pendant les heures de classe devrait être accommodé dans les écoles publiques, a déclaré une ancienne ministre de l’éducation.



En fait, dit Kathleen Wynne, la Commission scolaire du district de Toronto accorde un «accommodement religieux» - ce qui explique pourquoi près de 400 élèves de la Valley Park Middle School dans le comté de Don Valley sont autorisés à participer à la prière du vendredi dans la cafétéria de l'école. «Nos écoles accordent des accommodements religieux depuis plusieurs années», m'a dit Mme Wynne lors d'une interview jeudi. [...]


À l’école Valley Park, les filles prennent place derrière les garçons et celles qui ont leurs règles doivent s’asseoir à l’écart de tout le monde. Les non musulmans ne sont pas autorisés à entrer dans la cafétéria pendant la prière. Wynne ne s’est pas prononcée à savoir si une telle pratique devait se poursuivre dans une école publique, mais elle a souligné que beaucoup de religions ont des pratiques discriminatoires.

«J'ai un problème avec de nombreuses pratiques religieuses, mais là n'est pas la question», a déclaré Mme Wynne, maintenant ministre des Transports. Elle a ajouté qu'en tant que femme, elle ne pouvait pas être prêtre catholique, et qu'en tant que lesbienne, elle ne serait pas autorisée à s’afficher ouvertement dans de nombreuses églises chrétiennes. [...]

Wynne dit que les accommodements religieux sont pratique courante. … «Je crois que c'est de cette manière que l’on construit une société forte - en s'assurant que les élèves seront accommodés». [...]

Source : For heaven's sake, par Christina Blizzard, Toronto Sun, 15 septembre 2011. Traduction par Poste de veille

http://www.postedeveille.ca/2011/09/canada-une-ancienne-ministre-de-leducat…



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MessagePosté le: Mar 29 Avr - 12:41 (2014)    Sujet du message: HIGH SCHOOL STUDENTS READ PLEDGE IN ARABIC : “ONE NATION UNDER ALLAH” Répondre en citant

HIGH SCHOOL STUDENTS READ PLEDGE IN ARABIC : “ONE NATION UNDER ALLAH”

Ms. Conservative

June 15, 2013 12:59pm PST

Imagine your child hearing the Pledge of Allegiance over the loudspeaker — but instead of saying “one nation under God,” the students on the loudspeaker say “one nation under Allah.”

Well, that’s what happened at Rocky Mountain High School in Colorado on Monday.

(Read more: John Kerry Gives $1.3 Billion Gift To The Muslim Brotherhood)


Principal Tom Lopez has gotten c
ountless complaints from angry parents, who think saying the Pledge in any language other than English is unpatriotic.


You think!?

Principal Lopez, however, is a stubborn one. He has stood by his decision, and continues to assert that he is not pushing an Islamic agenda at the school.

He said, “These students love this country. They were not being un-American in trying to do this. They believed they were accentuating the meaning of the words as spoken regularly in English.”

Riiight…

At Rocky Mountain High, the Pledge of Allegiance is read over the loud speaker once a week, on Mondays. A member of the Cultural Arms Club at the school read out the Arabic version on Monday. 

Throughout the week, infuriated parents have continued to contact the school. Danielle Clark, communications director of the Poudre School District, said, “‘We understand not everybody would agree with the students’ choice. We’ve heard there are some who are upset.”

Clark defends the Arabic reading by pointing out that the club has a history of reading the Pledge in different languages. They have read it in French and Spanish in the past.

(Read more: Obama Doing Surveillance Everywhere —- Except Mosques (Seriously))

Most students at Rocky Mountain High jumped to defend their their classmates. They pointed out that the motto of the Cultural Arms Club is to “destroy the barriers, embrace the cultures.”

Student Skyler Bowden said, “No matter what language it’s said in, pledging your allegiance to the United States is the same in every language.”

Many of the parents are upset specifically over the fact that the Arabic translation of the Pledge replaces “one nation under God” with “one nation under Allah.”

Some parents have even accused Principal Lopez of “pushing a Muslim Brotherhood agenda — to push Islam into the school.”

“I’ve been shocked with prejudicial statements that have been made,” said Lopez. “I’ve been shocked with the lack of seeking understanding. There’s definitely suspicion and fear expressed in these people’s minds. There’s some hate.”



The principal argues that the school is a place of diversity, and that reading the Pledge in other languages only encourages inclusion.

Lopez said, “‘When they pledge allegiance to United States, that’s exactly what they’re saying. They’re just using another language as their vehicle.”

Do you think it was inappropriate for the Cultural Arms Club to replace “one nation under God” with “one nation under Allah?” Tell us your thoughts below.

http://www.mrconservative.com/2013/06/19192-high-school-students-read-pledge-in-arabic-one-nation-under-allah/


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MessagePosté le: Sam 3 Mai - 23:17 (2014)    Sujet du message: ECOSSE : DES ECOLIERS OBLIGES DE VISITER UNE MOSQUEE ET FAIRE LA PRIERE DES EGORGEURS Répondre en citant

ECOSSE : DES ECOLIERS OBLIGES DE VISITER UNE MOSQUEE ET FAIRE LA PRIERE DES EGORGEURS

Jeudi 1 mai 2014

Cette vidéo date de 2012, tournée par un mahométan, elle montre 30 écoliers de CM2 ou 6eme obligés de visiter une mosquée à Glasgow en Ecosse dans le cadre d’un programme d’éducation religieuse : voile islamique sur la tête des jeunes filles, apprentissage de la prière des égorgeurs, lecture du coran,  visite du moindre recoin de la mosquée, tel était le bourrage de crâne de ces pauvres enfants doublement manipulés par leurs professeurs et par les mahométans. Qui leur a dit que la religion de paix et d’amour décapite, torture, crucifie, viole, enlève, tue en Syrie au Nigeria et dans tant d’autres pays de par le monde ?



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=foZiYFF8RIw


http://revoltes-en-europe.over-blog.com/article-ecossais-des-ecoliers-oblig…


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MessagePosté le: Lun 5 Mai - 02:14 (2014)    Sujet du message: FLORIDA SENATE PASSES TEXTBOOK REVIEW LEGISLATION Répondre en citant

FLORIDA SENATE PASSES TEXTBOOK REVIEW LEGISLATION

Posted on May 3, 2014 by creeping

to stop the stealth Islamic proselytizing of your children.



Aya Sewell, Sarasota Citizen Activist Protests

via Florida Senate Passes Textbook Review Legislation > New English Review. h/t Jerry Gordon

Last Friday in Tallahassee, April 11, 2014, the Republican controlled  Florida Senate passed SB864 sponsored by Sen. Alan Hays (R-Umatilla) by a narrow vote of 21 to 19. The measure would eliminate State Department of Education control over selection of textbooks returning that role to Florida’s 67 school districts, requiring open public hearing on texts used in courses.  The bill reflected in part concerns of conservative Groups over the Common Core Curriculum State Standards, sponsored by the National Association of Governors and Council of Chief State School Officers  seeking to impose national standards. Despite that criticism the Common Core has been adopted in Forty-four states, the District of Columbia, four territories, and the Department of Defense Education Activity (DoDEA).

However, SB864 was largely prompted by a different issue; objections of parental groups in several Florida counties in about the treatment of Islam and Muslim culture in world history textbooks on the Florida State Department of Education list of approved texts.  A companion bill (HB 921) is working its way  through the Florida House sponsored by Rep. Matt Gaetz of Fort Walton.  That version would provide a local option to districts to review texts; however, the selections must still meet state standards.  Gaetz  was quoted in a News Herald  editorial saying: “I think there’s an increasing frustration by parents in our state, that they don’t have a lot of say regarding the content and materials their children use in the classroom.”

Local advocates here in Florida drew attention to misrepresentations of Islam in protests in Volusia,  Brevard and Sarasota Counties. Our  Iconoclast post on the subject, “Sarasota, Florida’s biased Islam textbook problem”,  highlighted the relentless efforts of citizen activist Aya Sewell. Ms. Sewell is of Iraqi Jewish  heritage, members of her family were  subject to a 1941 pogrom against the Jewish population in Baghdad, the Farhud.  Sewell led a campaign against such texts locally in Sarasota, as well as before the Florida Department of Education.  Elsewhere in the US, Tennessee parents have also raised objections to similar course material extolling Palestinian suicide bombers.     Americans for Peace and Tolerance (APT) in Boston accused the Newton, Massachusetts school board and superintendent for permitting use of texts and course materials that engage in promoting false information regarding both Islam and demonization of Israel.  APT undertook content and bias analysis and promoted their findings that included placing ads in local area media and a petition campaign.

An article in the current edition of Education Week noted the debate over the pending Florida textbook legislation:

[Sen. ]Hays said the legislation was needed so that school board members will be accountable to parents and voters. He said school board members have blamed the state for the textbooks they picked.

“This bill imposes on the local school board members the responsibility and accountability to their citizens,” Hays said.

Opponents complained it would cost districts money to review textbooks. Sen. Geraldine Thompson, D-Orlando, said she was worried that some districts would wind up censoring some books, while other senators raised questions about whether districts would pick textbooks aligned to the state’s current standards.

Even Florida Education Commissioner Pam Stewart questioned Hays’ bill.

“From a practical standpoint it lifts a burden from us,” Stewart said. “But we heard loud and clear from districts that they rely on (the state review). They need that. They don’t have the resources to be able to do that.”

http://creepingsharia.wordpress.com/2014/05/03/florida-senate-passes-textbook-review-legislation/


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MessagePosté le: Lun 5 Mai - 21:27 (2014)    Sujet du message: UPF CHAIR PROMOTES PEACE EDUCATION IN NIGERIA Répondre en citant



UPF CHAIR PROMOTES PEACE EDUCATION IN NIGERIA

By Dr. Raphael Ogar Oko, Secretary General, UPF-Nigeria  

Wednesday, April 02, 2014

Abuja, Nigeria - Chairman of UPF International Dr. Charles S. Yang was in Nigeria from March 31 to April 2, 2014 as part of a recent tour of several African nations to meet to meet with heads of state and government and other high officials and, on behalf of UPF Co-Founder Dr. Hak Ja Han Moon, to share about the vision and work of the Universal Peace Federation in Africa and around the world. Dr. Yang also described plans for UPF's 2014 World Summit on Peace and Development which will take place in Seoul, Korea, August 9-13, 2014.

He arrived at the Abuja International Airport on March 31 and was welcomed by UPF-Africa Regional Chair Mrs. Kathy Rigney along with other UPF-Nigeria leaders and a protocol officer from the Federal Ministry of Foreign Affairs. He briefly visited the Peace Embassy in Wuse 2, Abuja, where he was welcomed by UPF staff and some Ambassadors for Peace. After a brief rest at the hotel room, Dr. Yang had several meetings with dignitaries, including Senator Dr. Ibrahim Mantu, former deputy president of the Senate of Nigeria.




















01/11 

The following day, Dr. Yang spoke at the National Assembly about the need for a special peace education program in Nigeria as a response to the challenges facing the nation and encouraged the promotion of intertribal and interreligious marriages by the Nigerian government. He used the opportunity to extend an invitation to Nigerian leaders to attend the summit.

There is a growing awareness among people throughout the world of the urgent need for innovative vision and bold leadership if we are to resolve the critical issues of our time. With this in mind, the World Summit convened by UPF and affiliated organizations will bring together world leaders whose individual and collective experience, wisdom and insight can help promote peace and prosperity for all the world’s peoples. In addition to the high-level sessions of the World Summit, delegates will have opportunities to meet with officials representing the government, academia, the private sector and the media.

Dr. Yang presented an Ambassador for Peace certificate to Senator Aloysius Etok, Chairman of the Senate Committee on Establishment and Public Service. Senator Etok talked about his experiences at the International Leadership Conference in Korea in February 2014, where he was especially impressed by the vision for promoting understanding and harmony through marriages between people of different religions and ethnic groups. He described the various security challenges faced by Nigeria and expressed interest in developing Nigeria's railroad infrastructure and offered a portion of land in his community in Akwa Ibom State for the establishment of a university for peace. In response, senators endorsed proposals such as the promotion of inter-tribal and interreligious marriages and creating an interreligious committee in their National Assembly
.

The event was reported on national radio and television. For a brief television report, click here.

Hon. Dr. Bamanga Tukur, former national chairman of the People’s Democratic Party and chairman of the Nigerian Railway Corporation as well as trustee of the UPF-Nigeria Board, organized a special dinner in his residence in honor of the visiting International Chairman of UPF. During the dinner, Dr. Yang spoke again of his keen interest in Nigeria and shared special greetings from UPF Co-founder Dr. Hak Ja Han Moon. The dinner was attended by other Ambassadors for Peace, dignitaries and UPF-Nigeria leaders. Dr. Yang’s speech at the event was widely reported by the News Agency of Nigeria and other news media.
Dr. Yang and UPF-Africa leaders also met with Professor Albert Tevoedjre of Benin, former special envoy of UN Secretary-General Kofi Annan to Cote d’Ivoire.

Dr. Yang departed Nigeria with Mrs. Rigney on April 2. His visit brought blessings to Nigeria, as more Ambassadors for Peace are participating in activities and plans are being made to launch the UPF Peace Education Initiative for Nigeria as proposed by Dr. Yang.

http://upf.org/upf-news/141-africa-middle-east/5752-upf-chair-promotes-peac…


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MessagePosté le: Mar 6 Mai - 22:47 (2014)    Sujet du message: CALIFORNIA SCHOOL DISTRICT GIVES STUDENTS ABSOLUTELY JAW-DROPPING ASSIGNMENT IN ATTEMPT TO ‘MEET COMMON CORE STANDARDS’ Répondre en citant

CALIFORNIA SCHOOL DISTRICT GIVES STUDENTS ABSOLUTELY JAW-DROPPING ASSIGNMENT IN ATTEMPT TO ‘MEET COMMON CORE STANDARDS’

May. 5, 2014 8:44pm Jason Howerton

The Rialto school district in California is under fire over a stunning eighth-grade assignment that asked students to write an argumentative essay about the Holocaust and “whether or not you believe this was an actual event in history, or merely a political scheme created to influence public emotion and gain wealth.”

The thoroughly debunked idea that the Holocaust was nothing more than a “hoax” created by the Jews has long been alleged by anti-Semitic conspiracy theorists.

The San Bernardino Sun first reported on the 18-page assignment that gives students three sources to use to write their essays. One of the sources reportedly alleges the gassings in concentration camps were a “hoax” and there is no evidence Jews actually died in gas chambers.



(Document and photo credit: San Bernardino Sun/Source: KTLA-TV)

The source, traced to a webpage on biblebelievers.org.au, states: “With all this money at stake for Israel, it is easy to comprehend why this Holocaust hoax is so secretly guarded. In whatever way you can, please help shatter this profitable myth. It is time we stop sacrificing America’s welfare for the sake of Israel and spend our hard-earned dollars on Americans.”

The other two sources were from About.com and History.com, KTLA-TV reports.

In a statement issued Monday, the school district said Interim Superintendent Mohammad Z. Islam would meet with administrators to make sure references to the Holocaust “not occurring” are taken out of current assignments and not included in future assignments.

The Los Angeles-area chapter of the Anti-Defamation League sent an email to the school district blasting the assignment.

“It is ADL’s general position that an exercise asking students to question whether the Holocaust happened has no academic value; it only gives legitimacy to the hateful and anti-Semitic promoters of Holocaust Denial,” the email reportedly states.

http://www.theblaze.com/stories/2014/05/05/california-school-district-gives-students-jaw-dropping-holocaust-assignment-in-attempt-to-meet-common-core-standards/


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MessagePosté le: Mar 13 Mai - 02:14 (2014)    Sujet du message: USA : UN PERE DE FAMILLE ARRETE POUR AVOIR REFUSE QUE L'ECOLE ENSEIGNE LES RELATIONS SEXUELLES A SA FILLE Répondre en citant

USA : UN PERE DE FAMILLE ARRETE POUR AVOIR REFUSE QUE L'ECOLE ENSEIGNE LES RELATIONS SEXUELLES A SA FILLE

lundi 12 mai 2014



États-Unis – Lundi dernier, dans le New Hampshire, William Baer, un père de famille, a été arrêté au cours d’une réunion du conseil de classe de l’école de sa fille. Son tort ? Il a dit avec trop d’instance qu’il refusait qu’on fasse lire à sa fille de 14 ans un livre contenant des descriptions explicites de rapports sexuels.

Voici quelques années déjà que l’école de Gilford faisait lire ce livre à ses jeunes élèves. Jusqu’à cette année, l’école prenait cependant la précaution d’avertir les parents que ce livre avait un contenu « adulte ». Cette année, aucun avertissement n’a été considéré utile. Et la fille de William Baer, âgée de 14 ans, a expliqué à son père qu’elle avait été choquée par certains passages de cette lecture scolaire obligée.

William Baer avait essayé sans succès d’obtenir un rendez-vous avec la direction de l’école à ce sujet. Il a donc profité de cette réunion du conseil de classe pour dénoncer un contenu inadapté. La directrice de l’école n’a pas apprécié d’être interrompue et a demandé à William Baer de la respecter et de cesser de l’interrompre. William Baer a demandé que le respect soit accordé à sa fille âgée d’à peine 14 ans. D’autres parents partageaient cet avis. Mais c’est un policier qui a mis fin à la protestation de ce père de famille.

Ce père de famille souhaitant protéger l’innocence de sa fille a fini les poignets menottés et risque une amende pouvant monter à 1.200 $.

Le nouvel ordre sexuel mondial est en marche et s’impose un peu partout par un totalitarisme de plus en plus apparent.

http://spread-the-truth777.blogspot.fr/2014/05/usa-un-pere-de-famille-arret…


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MessagePosté le: Jeu 15 Mai - 19:57 (2014)    Sujet du message: PUBLIC SCHOOLS IN THE CROSSHAIRS : FAR-RIGHT PROPAGANDA AND THE COMMON CORE STATE STANDARDS Répondre en citant



PUBLIC SCHOOLS IN THE CROSSHAIRS : FAR-RIGHT PROPAGANDA AND THE COMMON CORE STATE STANDARDS


Who's lying? Make the dots with the program Teaching Tolerance with Desmund Tutu and see the next article. If you take a minute and see on their website http://www.tolerance.org/blog/activists-we-ve-been-waiting?elq=4710223b93a2… , you will find this book
, the same book you will also find on the SPLC website.

This is clearly a big change in our schools and our society to corrupt the soul of our kids and yes the school system has become a kind of prison to endoctrine the future generations in evil ways. But the problem  is : all these groups SPLC, the John Birch Society, Tea Party factions, and the Christian Right are working for the governement to bring division and chaos. Always the same opposition to control the masses. Church and State are both unite to bring this new luciferian system in the world.


1. a plan to indoctrinate young children into “the homosexual lifestyle,” a conspiracy to turn children into “green serfs” who will serve a totalitarian “New World Order.”

2. Unfortunately, the issues are being obscured by a cloud of overheated hyperbole, misinformation and far-right propaganda.  
3. battles over the teaching of evolution, school prayer, sex education, and more recent efforts to stop the bullying of LGBT students.



05/2014

Sections


public_schools_in_the_crosshairs.pdf (pdf, 930.36 KB)


Across the United States, a fierce wave of resistance is engulfing the Common Core State Standards, threatening to derail this ambitious effort to lift student achievement and, more fundamentally, to undermine the very idea of public education.

Developed by the National Governors Association and an association of state school superintendents, the standards were conceived as a way to promote U.S. competitiveness, increase educational equity, and resolve problems created by the No Child Left Behind Act.

Now being implemented in 44 states, the standards do not mandate the use of any particular book or course of study. Instead, they identify the literacy and math skills that children in every public school should master at each grade level.

But to the most extreme critics of the Common Core, the standards are something quite different—a plan to indoctrinate young children into “the homosexual lifestyle,” a conspiracy to turn children into “green serfs” who will serve a totalitarian “New World Order.




The Florida Stop Common Core Coalition (Facebook)

To the propaganda machine on the right, the Common Core—an effort driven by the states—is actually “Obamacore,” a nefarious federal plot to wrest control of education from local school systems and parents. Instead of the “death panels” of “Obamacare,” the fear is now “government indoctrination camps.”

The disinformation campaign is being driven by the likes of Fox News, the John Birch Society, Tea Party factions, and the Christian Right. National think tanks and advocacy groups associated with the Koch brothers, whose father was a founding Birch member, have taken up the cause.

By raising the specter of “Obamacore,” activists on the radical right hope to gain leverage against their real target—public education itself.


Members of the Alabama Tea Party gather outside the Alabama Statehouse in January 2014 to protest the state’s adoption of the Common Core State Standards. Tea Party factions across the country have been among the most vocal grassroots critics of the standards, dubbed “Obamacore” by many opponents on the right. AP IMAGES/DAVE MARTIN

The Christian Right is reprising themes from earlier battles over the teaching of evolution, school prayer, sex education, and more recent efforts to stop the bullying of LGBT students. Their moneyed allies seek to privatize the education landscape.

To be sure, education experts of all political stripes have raised important questions about the Common Core. Are the standards too rigorous? Are they rigorous enough? Should children and teachers be evaluated on standardized testing? Has there been ample time for implementation and teacher training?

These and other issues should be the focus of robust debate—one rooted in the facts. Unfortunately, the issues are being obscured by a cloud of overheated hyperbole, misinformation and far-right propaganda

We must do better.

America’s 50 million schoolchildren and the dedicated educators who teach them deserve a sober, well-informed discussion that will help determine the richness of the education afforded children in public schools—as well as what kind of country we become.

Political leaders and policymakers at all levels must reject the extremism that has polluted the debate and focus on the real issues.

Equally important, they must stand up for public education, one of our nation’s greatest accomplishments and a linchpin not only of our prosperity but of the American ideal of equality for all.

http://www.splcenter.org/get-informed/publications/Public-Schools-in-the-Crosshairs-Far-Right-Propaganda-and-the-Common-Core-State-Standards?utm_campaign=140513%20Email%20Cultivation%20eNews%20NON&utm_medium=email&utm_source=EOACLK


Dernière édition par maria le Sam 17 Mai - 10:22 (2014); édité 1 fois
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MessagePosté le: Jeu 15 Mai - 20:20 (2014)    Sujet du message: TEACHING TOLERANCE Répondre en citant



TEACHING TOLERANCE


Latest News
Teaching Tolerance magazine examines how to end bullying behavior
Schools gear up for 12th annual National Mix It Up at Lunch Day
Teaching Tolerance receives national award for multicultural education

Teaching Tolerance Activities

Do's and Don'ts of Teaching Black History
¡Sí Se Puede!
Riding with Rosa

More Activities

We know we won’t achieve equality and justice through the courts and investigative reporting alone. The future of our great country lies in the hands of today’s young people.

That’s why we aim to put our legal work and Intelligence Project out of business: We’re reaching into schools across the nation with lessons to counter the bigotry and extremism that children hear in the media and even from people who are supposed to be role models. The SPLC’s Teaching Tolerance program works through educators to nurture a new generation that is more accepting of difference and more engaged in social justice than those that preceded it. We want kids to get along with each other and, just as important, see themselves as global citizens in a diverse society with the capacity to work together for a fairer world.



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=I3Il-YeOSo0

Since 1991, Teaching Tolerance has equipped hundreds of thousands of educators with classroom tools and resources that reduce prejudice, improve intergroup relations and foster school equity. This anti-bias program creates and distributes—free of charge—award-winning content through curriculum guides, professional development materials, films, articles and blogs.

Teaching Tolerance magazine is sent to 450,000 educators in all 50 states and Canada twice annually, with a Summer issue available online and on iPad, and tens of thousands of educators use our free curricular kits. Teaching Tolerance provides these materials and an entire anti-bias curriculum so educators can integrate them into core classroom units, their own professional development and school culture—and across whole school districts.

Mix It Up at Lunch Day, the anchor event for Teaching Tolerance’s Mix It Up program, encourages students to do something simple yet powerful—sit next to someone new in the cafeteria. More than 6,000 schools participated in our annual Mix It Up at Lunch Day program in 2013, and more than 95 percent of Mix It Up organizers say the event prompts students to interact outside their normal social circles. Nearly 80 percent report those interactions result in new friendships across racial, ethnic, socioeconomic and other divisions.

Feedback from the Teaching Tolerance audience also indicates that our resources deepen students’ understanding of human diversity, raise their awareness about social problems and increase behaviors that counteract those problems. Further, more than 90 percent of classroom teachers who read Teaching Tolerance magazine report that it helps them think more deeply about diversity issues, better meet students’ needs and better teach. Eighty-five percent use the suggested activities in their classrooms.

Teaching Tolerance has attracted considerable external recognition, including 35 honors from the Association of Educational Publishers (AEP)¾including the Golden Lamp, its highest honor¾two Oscars®, an Emmy® and awards from the National Education Association, among others. In 2009, AEP named Teaching Tolerance magazine Periodical of the Year in Distinguished Achievement.

http://www.splcenter.org/what-we-do/teaching-tolerance


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MessagePosté le: Ven 16 Mai - 00:58 (2014)    Sujet du message: LYCEES : L’ACADEMIE DE NANTES INVITE LES GARCONS A SE METTRE EN JUPE LE 16 MAI Répondre en citant

LYCEES : L’ACADEMIE DE NANTES INVITE LES GARCONS A SE METTRE EN JUPE LE 16 MAI
  • Par Julie-Anne De Queiroz
  • Publié le 14/05/2014 à 10:51


Crédits photo: XAVIER LEOTY / AFP-16XAVIER LEOTY/AFP-

Entre autres mesures pour lutter contre les discriminations, les filles mais aussi les garçons sont invités à venir au lycée en jupe. Une mesure qui fait débat.

Tous en jupe au lycée. Telle est l’idée de la journée «ce que soulève la jupe», qui aura lieu dans 27 lycées de l’académie de Nantes le 16 mai prochain. Inscrite noir sur blanc dans un communiqué de l’académie, la mesure ne fait pas l’unanimité, c’est le moins que l’on puisse dire.

Il s’agit d’une initiative «100 % lycéenne» insiste l’académie, l’action ayant été imaginée et proposée par les élus au conseil de vie lycéenne pour lutter contre les discriminations. Reste qu’elle est soutenue par l’académie, et donc de facto par le ministère de l’Education nationale. Le rectorat est en effet libre de valider ou non les projets présentés dans le cadre des conseils académiques de vie lycéenne.
Des parents «pas tous au courant»
Cette journée d’action du 16 mai n’est pas la première édition de cette initiative surprenante. Une manifestation similaire a déjà eu lieu, sans faire de vague, le 12 avril 2013. Déjà, les garçons étaient invités à venir en jupe au lycée, et différentes actions (cafés citoyen, débats…) étaient organisés dans les établissements scolaires. 20 lycées de l’académie avaient alors répondu à l’appel.

«Je n’ai eu aucun retour négatif, à l’inverse, des éléments positifs sont remontés, des élèves racontant que même certains professeurs masculins s’étaient prêté au jeu l’année dernière en venant en jupe» déclare Elisabeth Costagliola, responsable de la Fédération des parents d’élèves de l’enseignement (PEEP). Avant d’ajouter que ces retours sont néanmoins «limités», les parents n’étant «pas tous au courant».

twitter-tweet a écrit:




Mais cette année, l’action fait débat. «Cela pouvait être rigolo l’année dernière, quand il s’agissait d’un cas isolé» lâche Olivier Vial, président de l’UNI. «Maintenant, on généralise ces mesures gadgets» ajoute-t-il. En 2014, 7 lycées supplémentaires prendront part à cette journée visant à «lutter contre le sexisme et la discrimination». Et d’autres académies réfléchissent à instaurer un dispositif similaire.

«Provocation utile» ou «grand n’importe quoi»?

«Au nom de l’égalité, on fait n’importe quoi, estime Olivier Vial. L’action se veut inspirée de la journée de la jupe, mais là c’est l’inverse. Le propos était de permettre aux filles d’assumer leur féminité dans des environnements où c’était parfois difficile. Là, on nie l’identité féminine et masculine.» Avant d’ajouter, qu’à «quelques semaines du bac», «ce n’est ni le lieu ni le moment».

«Provocation utile» selon Elisabeth Castigliola ou «grand n’importe quoi» selon Olivier Vial, les avis restent mitigés… Reste encore à savoir combien de garçons montreront effectivement leurs jambes ce jour là, le communiqué indiquant également proposer le port d’un autocollant déclarant «je lutte contre le sexisme, et vous?» Une manière peut être moins engageante de participer…

LETTRE : http://www.sendspace.com/file/4byrtl


http://etudiant.lefigaro.fr/les-news/actu/detail/article/lycees-l-academie-de-nantes-demande-aux-garcons-de-se-mettre-en-jupe-le-16-mai-5320/


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MessagePosté le: Ven 16 Mai - 02:27 (2014)    Sujet du message: LA FÊTE DES PERES ANNULEE A CAUSE DU MARIAGE POUR TOUS Répondre en citant

LA FÊTE DES PERES ANNULEE A CAUSE DU MARIAGE POUR TOUS

Rédigé par lesoufflet le 18 juin 2013.

18.06.2013


Photo : Audrey AK

L’équipe enseignante de l’école primaire Yves Codou, à la Môle, dans le Var, a décidé de supprimer la fête des mères et la fête des pères à la suite du vote de la loi sur le mariage pour tous. Le Parti socialiste : un savant mélange de Kafka et de Orwell…

Le mois dernier, les enfants de cette école sont rentrés chez eux avec un petit mot pour leurs parents, signé par l’équipe enseignante. Voici ce qu’on pouvait y lire :

« En raison de l’évolution sociale de la structure familiale et afin d’éviter toutes polémiques, (nous avons) décidé de fêter désormais la fête des parents à l’occasion de laquelle votre enfant vous offrira une surprise. Nous instaurons cette fête entre les dates de fête des pères et des mères. Ces autres fêtes ne seront plus préparées en classe ».

On l’aura donc compris, la simple évocation du statut de mère ou de père est désormais un crime de lèse-majesté pour les familles homoparentales. Mesdames, Messieurs, n’ayez plus la vilaine idée de vous proclamer en public père ou mère de votre enfant, la police de la bonne pensée vous condamnerait aussitôt pour homophobie. Préférez le terme neutre « parent », éventuellement « parent A » et « parent B » !

Dire qu’ils ne comprenaient pas pourquoi des gens manifestaient contre une loi « qui ne nous enlèvera rien »…




http://24heuresactu.com/2013/06/18/la-fete-des-peres-annulee-a-cause-du-mar…


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MessagePosté le: Ven 16 Mai - 02:41 (2014)    Sujet du message: HOMOPARENTALITE : LA FÊTE DES PERES ANNULEE EN ITALIE Répondre en citant

HOMOPARENTALITE : LA FÊTE DES PERES ANNULEE EN ITALIE

Rédigé par lesoufflet le 19 mars 2013.

19.03.2013



MamanS comment on fait les bébés ?

Une école maternelle de Rome, en Italie, a décidé de supprimer la célébration de la fête des pères, afin de ne pas heurter une petite fille élevée par une paire de lesbiennes. Quand l’idéologie de l’indifférenciation, qui se terre derrière les revendications communautaristes homosexuelles, montre son vrai visage…

Cette année, l’école maternelle Ugo Bartolomei de Rome compte parmi ses enfants une petite fille élevée par « deux mamans », sa mère biologique et la petite amie de cette dernière. Les maitresses ont eu peur de « discriminer » (SIC) cette petite si elles célébraient la fête des pères. Elles ont alors consulté un psychologue qui a confirmé qu’il « n’était pas possible de célébrer la fête des Pères ».

Les pédagogues, visiblement aussi idéologisées que part chez nous, ont alors proposé aux parents d’élèves de supprimer et la fête des pères et celle des mères, et de les remplacer par une grande « fête de la famille ».

Les parents, furieux, ont évidement refusé de se soumettre à cette idée saugrenue. Du coup, les maitresse ont accepté de maintenir la fête des mères mais, pour la fête des pères, elles ont décidé « d’organiser pour la Saint-Joseph une fête plus générique de la famille ».

Les parents ont alors écrit à la mairie afin de dénoncer cette folie douce, s’inquiétant d’une « pédagogie qui se fonde sur la dissimulation d’un principe naturel et d’une vérité merveilleuse et profonde, à savoir que tout enfant naît de l’union et de l’amour d’une maman et d’un papa. [...] C’est une étrange espèce d’attitude politiquement correcte et de tolérance, que celle qui consiste, pour ne pas “discriminer” un enfant, à finir par en discriminer trente, en les privant d’un moment auquel ils auraient droit ».

Gianluigi De Palo, l’adjoint local aux écoles, a soutenu les parents dans une lettre envoyée aux directeurs et aux enseignants des maternelles de la ville pour leur demander de « ne pas faire prévaloir l’idéologie sur le bon sens », car il considère qu’ « il n’est pas juste de priver les autres enfants de la fête des Pères. Les maîtresses auraient pu faire préparer à la petite fille concernée quelque chose pour ses mamans, ou pour une personne spéciale, comme son oncle ou son grand-père ».

Du côté des défenseurs de l’interdiction de la fête des pères, la présidente de l’association « Familles Arc-en-ciel », Giuseppina La Delfa, « mère, avec sa compagne, de deux petites filles », a déclaré que « la solution choisie par l’école nous semblait sage, parce qu’elle n’ôtait pas une fête aux autres enfants mais qu’elle en créait une analogue qui n’excluait personne ».

Dans le journal italien Il Corriere della Sera, Tommaso Giartosio, « père, avec son compagnon, de deux enfants », s’est indigné contre « ces totems de la fête des Pères et de la fête des Mères », avant de lancer : « Si tu as un enfant noir dans ta classe, tu ne célèbres pas la fête de la race blanche ».

On voit bien que l’idée n’est pas d’inciter les gens à tolérer la différence mais bien d’éradiquer toute forme de différence, de niveler l’humanité afin que, débarrassée des différences, l’intolérance succombe.

On aurait pu imaginer à la limite que les maitresses se servent de cet évènement pour aborder la différence, pour expliquer aux enfants que la petite fille est issue d’une famille différente, afin que chacun comprenne en quoi l’autre et différent et en quoi ça ne doit rien changer dans le comportement à son égard. Au lieu de cela, on fait en sorte de dissimuler la vérité, de gommer la différence.

Il y a toujours eu des familles monoparentales, où l’un des deux parents étaient soit mort soit parti, on n’empêchait pas la fête des pères pour autant et ça ne venait à l’idée de personne : on voit bien que ce lobby veut plus que l’égalité des droits (dont il dispose d’ailleurs depuis bien longtemps).

On se sert de « tous égaux » pour nous imposer « tous identiques ». Le meilleur des mondes, c’est maintenant !

Tous à la manif dimanche prochain !!!

http://24heuresactu.com/2013/03/19/homoparentalite-la-fete-des-peres-annulee-en-italie/


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MessagePosté le: Sam 17 Mai - 13:03 (2014)    Sujet du message: BAD GOVERNANCE RESPONSIBLE FOR BOKI HARAM-OBAMA Répondre en citant

BAD GOVERNANCE RESPONSIBLE FOR BOKI HARAM-OBAMA

The US COMMON CORE agenda for the youths in Nigeria

...


He said "in terms of human capital and young people, I think the greatest investment any country can make, not just an African country, is educating it's youth and providing them with the skill to compete in a highly technological, advanced world economy".

He further said "countries that do not do that well will not succeed".

He also noted that countries with limited skill will have "problems" in drawing international businesses.

"This is a problem in the United State and not just a problem in Africa," he added.

He said the U.S. is willing to collaborate with Nigeria to train teachers and incorporate technology in the education system. = Microchip and Teaching Tolerance?

"Across board we are having a rethink in education and work force training. And one of the things we want to do is to partner with a country like Nigeria and identify ways that we can provide direct value added, whether it is in helping to train teachers or helping to incorporate technology into the education process"...



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=6rJSWbXD2zo


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MessagePosté le: Lun 19 Mai - 01:20 (2014)    Sujet du message: SAINT-SIEGE ET ISLAM EN JORDANIE : "RELEVER LES DEFIS ACTUELS PAR L'EDUCATION" Répondre en citant

SAINT-SIEGE ET ISLAM EN JORDANIE : "RELEVER LES DEFIS ACTUELS PAR L'EDUCATION"

Adoption d'un "Décalogue culturel" pour l'éducation des jeunes

Rome, 14 mai 2014 (Zenit.org) Anita Bourdin


Le Saint-Siège et l'Institut Royal des Etudes interreligieuses (Amman) appelle à la libération immédiate des lycéennes enlevées au Nigeria, ils condamnent « toutes les formes de violence » et promeuvent « l'éradication de la pauvreté » et « la dimension spirituelle et morale de la vie ». Ils proposent un « Décalogue culturel » pour toutes les personnes engagées dans l'éducation des jeunes.

Sous le patronage conjoint du Prince El Hassan bin Talal et du cardinal Jean- Louis Tauran, l'Institut Royal des Etudes interreligieuses (Amman, Jordanie ) et le Conseil pontifical pour le dialogue interreligieux (Cité du Vatican) ont tenu leur troisième colloque à Amman les 13 et 14 Mai 2014.

Le thème était : « Relever les défis actuels par l'éducation ». Une rencontre significative à la veille de la visite du pape François en Jordanie, le 24 mai : « c’est une source d'espoir pour tous les peuples de la Terre Sainte et dans la région », fait observer un communiqué final conjoint.

Il précise que la réunion a débuté par une prière silencieuse pour invoquer « l'aide et la bénédiction de Dieu ».

Les participants ont « fermement condamné toutes les formes de violence », et plus récemment l'enlèvement des jeunes lycéennes du Nigeria et ils appellent à leur « libération immédiate, afin qu'elles puissent revenir dans leurs familles et dans leur école ».

Ils ont également préconisé « des solutions pacifiques à tous les conflits en cours ».

Les religions sources de paix

La discussion a eu lieu « dans une atmosphère de cordialité et d'amitié » et elle a permis aux participants de s'entendre sur les sept points suivants :

- les institutions fondamentales pour l'éducation des enfants et les jeunes sont la famille et l'école ;

- l'importance d’une éducation religieuse adéquate, en particulier pour la transmission des valeurs religieuses et morales ;

- la nécessaire prise en compte de la dignité de la personne humaine, en particulier dans les établissements d'enseignement ;

- le respect des dispositions internationales visant à garantir le respect effectif des droits humains fondamentaux, en particulier la liberté religieuse ;

- les défis les plus urgents à satisfaire comprennent la résolution pacifique des conflits actuels, l'éradication de la pauvreté et la promotion de la dimension spirituelle et morale de la vie ;

- la conviction que la cause des conflits n’est pas la religion, mais plutôt l'inhumanité et l'ignorance ; l'éducation intégrale est par conséquent essentielle ;

-  les religions, bien comprises et pratiquées, ne sont pas causes de la division et des conflits, mais plutôt un facteur indispensable pour la réconciliation et la paix .

« En tant que croyants, nous espérons que la sagesse humaine serait toujours répondre à la sagesse de Dieu », ajoutent les signataires.

L'humilité intellectuelle

Enfin, considérant que « l'avenir de l'humanité est entre les mains des jeunes générations », ils proposent le « Décalogue culturel » suivant pour toutes les personnes impliquées dans l'éducation:

1) Ne jamais renoncer à la curiosité intellectuelle ;

2 ) Avoir un courage intellectuel au lieu de la lâcheté intellectuelle ;

3 ) Etre humble et non pas intellectuellement arrogant ;

4 ) Pratiquer l'empathie intellectuelle au lieu de la fermeture d’esprit ;

5 ) Respecter l'intégrité intellectuelle ;

6 ) Garder son autonomie intellectuelle ;

7 ) Persévérer face à la superficialité environnante ;

8 ) Avoir confiance dans la raison ;

9 ) Etre impartial et non pas intellectuellement injuste ;

10 ) Considérer le pluralisme comme une richesse et non comme une menace .

« Si Dieu le veut, nous allons poursuivre notre dialogue fructueux à travers des colloques à venir et d'autres initiatives », conclut le communiqué final.

(14 mai 2014) © Innovative Media Inc.

http://www.zenit.org/fr/articles/saint-siege-et-islam-en-jordanie-relever-l…



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MessagePosté le: Mar 20 Mai - 01:19 (2014)    Sujet du message: SERCO TOOK MY BABY : THE POWER TO TAKE CHILDREN AWAY FROM THEIR FAMILIES COULD BE PRIVATISED Répondre en citant


SERCO TOOK MY BABY : THE POWER TO TAKE CHILDREN AWAY FROM THEIR FAMILIES COULD BE PRIVATISED

Posted on May 17, 2014 by Stacy Herbert http://www.maxkeiser.com/2014/05/serco-took-my-baby-the-power-to-take-child…

Stacy summary: This is much worse than “dingo took my baby,” it’s “Serco took my baby!” This is the corporate state that many (including a ‘grassroots’ movement in the U.S.) have longed for. Let’s see how it works out for them.

Privatise child protection services, Department for Education proposes


http://www.theguardian.com/society/2014/may/16/privatise-child-protection-s…


Serco took my baby!

Citation:

The power to take children away from their families could be privatised along with other child protection services under controversial plans the government has quietly announced.

The proposal from Michael Gove’s Department for Education (DfE) to permit the outsourcing of children’s social services in England to companies such as G4S and Serco has alarmed experts. [SH: And non 'experts,' I should think!] They say profit-making companies should not be in charge of such sensitive family matters, and warn that the introduction of the profit motive into child protection may distort the decision-making process. [SH: Ya think?]



Many will claim corporations can take children more efficiently; indeed, Gove’s department reports that: “Private providers will allow authorities to “harness third-party expertise” and “stimulate new approaches to securing improvements” for safeguarding services outside “traditional hierarchies” . . . whatever that means.

But I call your attention to what harnessing third-party expertise could mean:

MPs to investigate Serco over sex assault claim at Yarl’s Wood centre
Citation:

Serco, the private outsourcing giant, is to be investigated by MPs after it was forced to disclose a secret internal report revealing evidence that it failed to properly investigate a claim of repeated sexual assaults by one of its staff against a female resident at Yarl’s Wood immigration detention centre.



Yes, I sure hope the ‘grassrooters’ love the corporate confidentiality clauses that come with the abduction of their children.

http://www.maxkeiser.com/2014/05/serco-took-my-baby-the-power-to-take-child…



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MessagePosté le: Mar 20 Mai - 15:27 (2014)    Sujet du message: NINTENDO AND GAY LIFESTYLE Répondre en citant




May 19, 2014 12:34 pm  

Progressive left has politicized same-sex movement and fashioned the gay lifestyle into a civil rights movement

(Info Wars) – Last Week Tonight with John Oliver on HBO has given a boost to the next wave of progressivism politics – the effort to mainstream homosexuality and fashion a civil rights movement around the “equality” of same-sex marriage. Oliver’s segment on the #Miiquality campaign draws attention to a push designed to normalize the gay lifestyle in video games geared toward children, specifically the eight-thirteen year old demographic.



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=XV5w8OFrm6U

Earlier this month, the Japanese company Nintendo declined to introduce same-sex marriage in “Tomodachi Life,” a life simulation handheld video game marketed to children over the age of eight. Following the #Miiquality push (Mii is a digital avatar used in the game), Nintendo said it “never intended to make any form of social commentary with the launch of” the game.


The company, however, later stated in future releases of the popular game they will “strive to design a gameplay experience from the ground up that is more inclusive, and better represents all players.”

The push to introduce homosexual marriage in video game content is part of an aggressive agenda to normalize and force cultural acceptance of a lifestyle many Americans oppose on religious and moral grounds. The progressive left has politicized the same-sex movement and has fashioned the forced acceptance of the gay lifestyle into a civil rights movement. Indoctrinating children is key to the movement and this is why video game content is targeted.

“Children, like soft wax, are very malleable,” Soviet propaganda during the Stalinist period declared. “We must rescue children from the harmful influence of the family… We must nationalize them. From the earliest days of their little lives, they must find themselves under the beneficent influence of Communist schools.”

In much the same way the progressivist left believes children must be nationalized and rescued from reactionary Judeo-Christian ethics. In order to normalize what was previously considered aberration behavior, the left is pushing the gay agenda into avenues of mass media, television, cinema and video games.



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=BlTZlwSHqVc

http://www.infowars.com/nintendo-promises-to-push-gay-agenda-on-children/

http://www.teaparty.org/nintendo-promises-push-gay-agenda-children-42316/


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MessagePosté le: Mer 21 Mai - 01:31 (2014)    Sujet du message: TEACHING TOLERANCE SOCIAL JUSTICE Répondre en citant






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