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PRÉPARER LA SOCIÉTÉ DU FUTUR (PARTIE 2) - P.1
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maria
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MessagePosté le: Mer 10 Aoû - 01:42 (2016)    Sujet du message: SCHOOLS PUSH DISTURBING 'GENDER UNICORN' ON YOUR KIDS, WE R THE END OF ROME, LET THEM EAT CAKE Répondre en citant

SCHOOLS PUSH DISTURBING 'GENDER UNICORN' ON YOUR KIDS, WE R THE END OF ROME, LET THEM EAT CAKE



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=X7tA66-awIQ


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MessagePosté le: Mer 10 Aoû - 01:42 (2016)    Sujet du message: Publicité

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maria
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MessagePosté le: Jeu 11 Aoû - 05:28 (2016)    Sujet du message: A L’AUDIENCE, LE PAPE ENCOURAGE LE DIALOGUE INTERRELIGIEUX Répondre en citant

A L’AUDIENCE, LE PAPE ENCOURAGE LE DIALOGUE INTERRELIGIEUX
 
Rencontres avec divers groupes de jeunes

10 août 2016Anne KurianAudience générale, Pape François


Audience générale du 10 août 2016

Comme chaque mercredi, au terme de l’audience générale du 10 août 2016, le pape François a rencontré divers groupes, en particulier des jeunes, réunis sous le signe du dialogue interreligieux.

Selon L’Osservatore Romano, le pape a encouragé quelque 120 jeunes chrétiens, juifs et musulmans qui ont fait l’expérience de la cohabitation, à l’occasion des camps internationaux promus chaque été par l’œuvre Giorgio La Pira, près de Florence en Italie. A l’instar de Giorgio La Pira (1904-1977), chrétien très impliqué en faveur de la paix, qui fut maire de Florence, le pape les a invités à s’engager en politique.

Parmi ces jeunes : des juifs du Centre Peres pour la paix, des chrétiens palestiniens, des musulmans italiens, avec le président de l’Union des communautés islamiques d’Italie Izzedin Elzir, des catholiques et orthodoxes de Saint-Pétersbourg (Russie), des Angolais, des Congolais et des Marocains.

Le pape a aussi accueilli une quarantaine de jeunes pèlerins de Persiceto, dont les bagages ont été volés alors qu’ils parcouraient la Via Francigena, a indiqué le journal du Vatican. Le pape a demandé à la Gendarmerie vaticane d’assurer aux pèlerins tout le soutien nécessaire pour qu’ils puissent rentrer chez eux.

Par ailleurs, le cycliste hongrois József Zelei a salué le pape François, lui remettant un don des catholiques de son pays. Le sportif venait de faire le trajet Budapest-Rome en vélo, pour célébrer les 1700 ans de la naissance de saint Martin de Tours.

Enfin, le pape a brièvement rencontré le président de la Guinée équatoriale, Teodoro Obiang Nguema Mbasogo, qui accompagnait un groupe de pèlerins.

https://fr.zenit.org/articles/a-laudience-le-pape-encourage-le-dialogue-int…


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MessagePosté le: Mer 17 Aoû - 04:48 (2016)    Sujet du message: ALBERTA : UNE ECOLE PRIVEE DOIT DEDOMMANGER DEUX ETUDIANTS MUSULMANS Répondre en citant

ALBERTA : UNE ECOLE PRIVEE DOIT DEDOMMANGER DEUX ETUDIANTS MUSULMANS

 
Le président du Conseil suprême islamique du Canada, Syed Soharwardy, a applaudi la décision du juge.
PHOTO PC





Bill Graveland
La Presse Canadienne
Calgary

Un juge albertain a confirmé la décision de la Commission des droits de la personne de la province qui avait jugé une école privée coupable de discrimination parce qu'elle avait refusé de permettre à deux élèves musulmans de prier.

L'organisme avait condamné en 2015 la Webber Academy, un établissement scolaire de Calgary, à une amende de 26 000 $.

Les deux adolescents, qui étudiaient respectivement en troisième et quatrième secondaire, avaient déclaré, lors de leur témoignage, que la prière était obligatoire pour un musulman sunnite.

L'école, qui a porté la décision en appel devant la Cour du banc de la Reine de l'Alberta, a dit avoir prévenu les parents des deux élèves qu'elle était non confessionnelle et qu'elle ne disposait pas d'espace pour la prière.

Dans son jugement, le juge Glen Poelman écrit que les écoles publiques et privées doivent respecter les lois sur les droits de la personne. Il rappelle que la discrimination est permise seulement si elle peut être raisonnable et justifiée en vertu de principes bien établis.

Il conclut que la Commission des droits de la personne n'a pas erré dans son jugement et que la peine qu'elle a infligée à l'école est raisonnable.
La Webber Academy n'a pas rappelé La Presse canadienne.

Le président du Conseil suprême islamique du Canada a applaudi la décision du juge.

«Je suis d'accord avec cette décision parce que ces jeunes garçons ne faisaient qu'exercer leurs droits. Leurs droits doivent être respectés, a déclaré Syed Soharwardy. Ils ne causent aucun problème. Ils ne nuisent à personne. Ils ne font que prier. Nous devons respecter les droits reconnus à tous les citoyens canadiens. Ils ont le droit d'exercer leur religion.»

http://www.lapresse.ca/actualites/201608/16/01-5011091-alberta-une-ecole-privee-doit-dedommager-deux-etudiants-musulmans.php


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MessagePosté le: Sam 20 Aoû - 05:41 (2016)    Sujet du message: YOUNG AFRICAN LEADERS INITIATIVE (YALI) Répondre en citant



YOUNG AFRICAN LEADERS INITIATIVE (YALI)

L’Ambassade des États-Unis à Dakar débute ce 1er octobre le recrutement pour le programme Mandela Washington Fellowship for Young African Leaders (YALI), une initiative du Président Barack Obama qui vise à  stimuler l’engagement et l’autonomisation de la prochaine génération de leaders africains. En 2016, le quota pour le Sénégal passe de 15 à 30 jeunes leaders.  Le recrutement se fera du 1er octobre au 11 novembre 2015 sur le site: https://youngafricanleaders.state.gov/washington-fellowship/apply/

 Les critères de sélection sont les suivants : - être de nationalité sénégalaise et résider en Afrique ; - être âgé de 25 ans à 35 ans ; - avoir un bon niveau en anglais ; - avoir démontré du leadership dans votre domaine ; Le programme compte envoyer aux États-Unis 1.000 leaders de l’Afrique sub-saharienne en 2016 pour des formations de 6 à 8 semaines dans les domaines suivants: business et entreprenariat, management public et leadership civique.

Ces jeunes seront placés dans des universités américaines et auront l’occasion de rencontrer le Président Obama à Washington, lors du sommet de clôture du programme. Le président Obama a clairement indiqué dans sa politique envers l’Afrique sub-saharienne que les jeunes sont un facteur clef dans notre implication auprès des populations de ce continent – que ce soit à travers la consolidation de la démocratie, le développement économique ou l’amélioration de la sécurité.

Le programme Young African Leaders Initiative (YALI) a été créé en 2010 par le Président Obama.  Au départ, il a consisté en une série de forums de haut niveau, dont le Forum du président Obama avec les jeunes leaders africains en août 2010, le Forum des jeunes Africaines pionnières en juin 2011, et le Sommet sur  l’Innovation et le partenariat de mentorat des jeunes leaders africains en juin 2012, outre les quelque deux mille activités pour la jeunesse qui ont eu lieu dans nos Ambassades sur le continent africain.

 Rebaptisé en 2014 Mandela Washington Fellowship for Young African leaders pour rendre un vibrant hommage à feu Nelson Mandela, le programme a déjà formé 1.000 jeunes leaders de l’Afrique sub-saharienne entre 2014 et 2015. Depuis 2010, trente-cinq jeunes leaders sénégalais ont participé dans cette initiative. Des sessions d’orientation auront lieu à Dakar, Thiès, Ziguinchor, Matam. Pour avoir de plus amples informations, veuillez contacter le Bureau des Affaires Publiques de l’Ambassade des Etats-Unis au 33 879 4898.

Veuillez télécharger: YALI flyer

http://www.esp.sn/?p=2136

-----

...

THE LITTLE ANGELS OF KOREA

The Little Angels Children’s Folk Ballet of Korea was welcomed in Nepal by 3,200 students from 68 schools and colleges in the capital. In addition to their four breathtaking performances for ILC participants, the Little Angels made two VVIP courtesy calls:
1) On the prime minister and first lady of Nepal, H.E. and Madam K.P. Sharma Oli, at the Prime Minister’s Official Residence

2) On the president and vice president of Nepal, H.E. Bidhya Devi Bhandari and H.E. Nanda Kishor Pun (respectively) at the President's House.


After the conclusion of the ILC, the Little Angels gave a full two-hour performance dedicated to Nepalese schoolchildren. It was in gratitude for the warm and friendly welcome given to the Little Angels upon their arrival in Nepal. There were 800 students from 53 schools and colleges along with 500 teachers, Ambassadors for Peace and their families in the audience. Just prior to the performance, Nepalese students, their parents and staff made a pledge of purity for the sake of their nation, called “Pure Love Nepal.” The hall was overflowing with enthusiastic students; they even sat in the aisles. The deputy prime minister and minister for women, children and welfare, Rt. Hon. C.P. Mainali, was the chief guest.

...

UPF is a 501(c)(3) tax exempt organization ... = US govermental organization 

http://www.upf.org/conferences-2/187-international-leadership-conferences/7…


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MessagePosté le: Mer 31 Aoû - 05:17 (2016)    Sujet du message: COMING SOON! OUR FALL WEBINARS Répondre en citant




COMING SOON! OUR FALL WEBINARS

 Submitted by Teaching Tolerance Staff on August 30, 2016
 
We know time is your most precious resource, so our upcoming webinars are short and sweet. Our fall lineup includes a four-part series inspired by our popular guide Let’s Talk! Discussing Race, Racism and Other Difficult Topics With Students. The series touches on current topics like Election 2016, Black Lives Matter, gender and whiteness.

We’re also teaming up with partners Gender Spectrum and PBS’ Arthur for two webinars during October for National Bullying Prevention Month. And don’t miss our webinar on classroom management, in which we’ll share tips gathered from over 1,200 surveyed educators.

Take a look at our schedule, and register now!

Let’s Talk! Discussing Black Lives Matter With Students

Tuesday, September 13, 3:30 p.m. CDT (30 minutes)
Tune in with Teaching Tolerance to learn about the roots of Black Lives Matter, its platform and its connection to past social justice movements. You’ll also gain tools for engaging students about the Black Lives Matter movement in the classroom.

Let’s Talk! Discussing the 2016 Election

Tuesday, September 20, 3:30 p.m. CDT (30 minutes)
Find new ways to lead powerful conversations about this year’s presidential election. We’ll consider the effects of inflammatory rhetoric on vulnerable students and ways to promote civil discourse and maintain a healthy school climate. Packed full of FREE materials, this webinar will unpack Teaching Tolerance’s Election 2016 web package.

Let’s Talk! Discussing Gender in the Classroom

Tuesday, September 27, 3:30 p.m. CDT (1 hour)
Teaching Tolerance and Gender Spectrum are teaming up! Together, we’ll help educators think beyond the gender binary to create gender-inclusive classrooms. This interactive webinar will examine thought-provoking case studies and explore best practices.

Reframing Classroom Management: The Classroom Consensus

Tuesday, October 4, 3:30 p.m. CDT (1 hour)
Need tips for responding to behavioral concerns in class? Based on ideas gathered from over 1,200 educators, this webinar will explore the most effective ways to respond to common behavioral problems, as well as promising strategies for fostering a supportive school climate. Complete with ready-to-use handouts, this is a webinar you won’t want to miss.


How PBS’ Arthur Resources Support Prosocial Behavior and Critical Literacy

Tuesday, October 18, 3:30 p.m. CDT (1 hour)
WGBH, the producer of the children’s series Arthur, is joining Teaching Tolerance to introduce new digital resources that will help you incorporate social emotional learning into your critical literacy instruction. Register today to hear about the Arthur Interactive Media Buddy Project and more!

Let’s Talk! Discussing Whiteness

Tuesday, October 25, 3:30 p.m. CDT (30 minutes)
“Why does whiteness fly beneath the race radar?” In this webinar, educators will discuss whiteness as a racial identity to examine the power and privilege attached to it—all as a necessary step in working toward racial justice. This robust webinar will guide learning and reflection through multimedia and group chats.

Tips! Did you know you can download certificates of completion from each webinar after viewing? Check with your administration to determine if your participation will count toward continuing education requirements.

Need more webinars? View any (or all!) of our webinars on demand any time.

http://www.tolerance.org/blog/coming-soon-our-fall-webinars


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MessagePosté le: Ven 2 Sep - 01:08 (2016)    Sujet du message: LES ECOLES CHRETIENNES D'ISRAËL MENACEES DE FERMETURE Répondre en citant

LES ECOLES CHRETIENNES D'ISRAËL MENACEES DE FERMETURE

De nombreuses institutions scolaires, à travers le monde ferment ou sont bombardés. Cela fait partie de cette ère de grande noirceur qui prend place. Un peuple ignorant est beaucoup plus facile à contrôler et à manipuler, quelque soit sa forme : religieuse, politique, familiale, etc. Par contre avec tout ce nouveau programme du Common Core, on pourrait dire que c'est une bonne idée mais... il y a un mais. A mesure que l'islam avance, ce sont ses lois qui seront imposées à la société, via les villages que l'ONU a sur son agenda. La chrétienté, école ou pas est de plus en plus sous attaque et les gouvernements feront tout pour empêcher la connaissance du vrai Dieu et de ses principes. Il y a une réelle guerre contre la famille chrétienne, qui enseignent à leur(s) enfants les trésors de la Parole de Dieu qui comprend l'histoire de l'humanité du début jusqu'à sa finalité. Rome, avec sa Réforme sur la Famille assoie maintenant son pouvoir suzerain sur toutes les décisions concernant la famille.

 
Ecole chrétienne de Ramle, en Israël - AP

31/08/2016 16:21

(RV) Entretien - C’est la rentrée scolaire ce jeudi 1er septembre 2016 en Israël et les écoles chrétiennes vont devoir faire face avec de sérieuses difficultés financières. Les financements promis par le gouvernement israélien et qui ont fait l’objet d’un accord il y a un an avec les responsables de l’enseignement chrétien n’ont pas été versés.

Les écoles chrétiennes en Israël sont au nombre de 47 et accueillent 33 000 élèves dont de nombreux musulmans ; En six ans, elles ont perdu presque la moitié des financements publics, ce qui les met aujourd’hui au bord de la faillite. Joint par Jean-Charles Putzolu, le vicaire patriarcal à Nazareth, Mgr Giacinto Boulos Marcuzzo, estime grave le fait que le gouvernement israélien ne respecte pas ses engagements. Selon lui, la menace de fermeture pure et simple des écoles chrétiennes est réelle.

+ AUDIO : http://fr.radiovaticana.va/news/2016/08/31/les_écoles_chrétiennes_disraël_m…


Dernière édition par maria le Ven 2 Sep - 01:18 (2016); édité 1 fois
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MessagePosté le: Ven 2 Sep - 01:12 (2016)    Sujet du message: LA SCOLARISATION DES ENFANTS SYRIENS DEVIENT DIFFICILE EN JORDANIE Répondre en citant

LA SCOLARISATION DES ENFANTS SYRIENS DEVIENT DIFFICILE EN JORDANIE

 
Une famille syrienne entre en Jordanie, le 14 janvier 2016. - AFP

17/08/2016 17:40

(RV) Entretien - L’éducation des réfugiés syriens en Jordanie est menacée. C’est en tout cas ce dénonce Human Rights Watch. Dans un rapport intitulé "Nous avons peur pour leur avenir", l’ONG met en lumière la déscolarisation d’environ 80 000 de ces enfants réfugiés. Elle félicite le gouvernement jordanien, qui a mis en place des plans pour les accueillir dans les structures éducatives, mais souligne que les efforts doivent être davantage renforcés. En effet, plusieurs blocages administratifs constituent toujours un obstacle à la scolarisation de ces enfants.

Ahmed Benchemsi est le directeur de la communication de Human Rights Watch pour le Moyen Orient. Il nous décrit les raisons qui poussent trop souvent ces enfants à abandonner les bancs de l’école. Au micro de Gaëtan Plenet, il appelle le gouvernement jordanien à poursuivre ses efforts d’intégration, et demande à  la communauté internationale de se montrer généreuse pour aider, notamment, à la construction de nouvelles infrastructures scolaires, ou à la formation des professeurs, parfois débordés par des classes en sureffectif.

http://fr.radiovaticana.va/news/2016/08/17/la_scolarisation_des_enfants_syr…


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MessagePosté le: Lun 5 Sep - 04:02 (2016)    Sujet du message: GUIDE DU PERSONNEL ENSEIGNANT POUR LA PREVENTION DE L'EXTREMISME VIOLENT Répondre en citant

GUIDE DU PERSONNEL ENSEIGNANT POUR LA PREVENTION DE L'EXTREMISME VIOLENT




p.13

Pdf document : http://unesdoc.unesco.org/images/0024/002446/244676f.pdf


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MessagePosté le: Lun 5 Sep - 04:09 (2016)    Sujet du message: UNESCO - EDUCATION Répondre en citant

UNESCO - EDUCATION




http://www.unesco.org/new/fr/education/worldwide/



Pdf : http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002312/231288f.pdf


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MessagePosté le: Mar 6 Sep - 03:16 (2016)    Sujet du message: ENSEIGNEMENT DU COMMUNISME DANS LES ÉCOLES PUBLIQUES ! / TEACHING COMMUNISM IN PUBLIC SCHOOLS Répondre en citant





ENSEIGNEMENT DU COMMUNISME DANS LES ÉCOLES PUBLIQUES !

ENGLISH : TEACHING COMMUNISM IN PUBLIC SCHOOLS
http://www.newswithviews.com/Swanson/holly102.htm

Publié le 08 août, 2016 | par Equipe de Pleinsfeux


Par Holly Swanson – Le 22 juin 2016

Les écoles publiques de Portland, le plus grand district scolaire de l’Oregon, ont adopté une résolution le 19 avril 2016 qui devrait s’appeler, « Comment laver le cerveau des 49.000 étudiants et comment obliger les enseignants à enseigner le communisme ».

Les objectifs énoncés dans la présente résolution sont saisissants, révélateurs et directement alignés avec le plan national du Mouvement Vert maintenant en cours, pour endoctriner politiquement les enfants de l’Amérique.

La résolution n° 5272 des écoles publiques de Portland est une « résolution pour développer un plan de mise en œuvre pour la Littérature Climatique ».  Cette résolution a attiré l’attention nationale puisqu’elle interdit les livres qui questionnent la validité des revendications sur le réchauffement global.  La résolution déclare :
« Les écoles publiques de Portland abandonneront l’utilisation de tout matériel textuel adopté qui exprime un doute sur la gravité de la crise climatique ou de ses origines dans les activités humaines. »

L’interdiction des livres n’est que la pointe de l’iceberg politique.  Cette résolution vise à,
1)    Réduire au silence les enseignants, les élèves et les parents qui ne partagent pas le point de vue des Écoles Publiques de Portland sur les changements climatiques,
2)    Diminuer la valeur de la liberté de pensée,
3)    Ouvrir la voie à des groupes environnementaux afin d’endoctriner politiquement 49.000 enfants (les futurs électeurs de l’Oregon).

Les principaux objectifs énoncés dans la résolution de Portland incluent :
  • Redéfinir nos économies et mettre fin à l’ère des combustibles fossiles
  • Élaborer et mettre en place des programmes d’études qui portent sur les changements climatiques et la justice climatique dans toutes les Écoles Publiques de Portland (un pré requis pour la 12ème année)
  • Tous les étudiants devraient se considérer eux-mêmes comme des militants et des dirigeants pour la justice sociale et la justice environnementale
Qu’est-ce que le mandat des Écoles Publiques de Portland pour que « tous les étudiants » se considèrent comme des militants pour la justice sociale et la justice environnementale ?  Que signifie la justice sociale ?  Face à l’avenir, un des principaux groupes de l’Éducation pour le Développement Durable, définit la justice sociale comme :

« La justice sociale est le mouvement pour éliminer l’oppression et, en fin de compte, atteindre l’égalité dans la distribution des biens et des richesses entre tous les groupes dans une société. » = Nous savons bien que sous un système communiste, que la distribution des biens et richesses est répartie entre la caste dominante. Le petit peuple, lui, après avoir été dépossédé de tous ses biens, se retrouve dans la grande misère.

Entraîner « tous les élèves » pour être des militants de la justice sociale exige que tous les étudiants se conforment et adoptent la croyance politique que « toutes les richesses et les marchandises doivent être distribuées également » au sein de notre société.

En d’autres termes, laver les cerveaux des enfants innocents et entraîner les étudiants à devenir des militants politiques afin qu’ils puissent voter pour imposer des politiques de justice sociale en tant qu’adultes.

Que faudrait-il pour réaliser la Justice sociale ?

Avant que « toutes les richesses et tous les biens » puissent être répartis également, « toutes les richesses et tous les biens » devront tout d’abord être saisis et contrôlés.  Pour réaliser la justice sociale, il faudra des pouvoirs dictatoriaux sur le peuple américain.

L’Agence Centrale du Renseignement (CIA) définit un système gouvernemental communiste comme :

« Communiste – Un système gouvernemental dans lequel l’état planifie et contrôle l’économie avec un parti unique, souvent autoritaire, détenant tous les pouvoirs ; Les contrôles de l’état sont imposés avec l’élimination de la propriété privée des biens ou des capitaux tout en prétendant faire des progrès dans un ordre social plus élevé, dans lequel toutes les marchandises sont également partagées par le peuple. »

Le communisme élimine la « propriété privée des biens ou du capital » pour contrôler les gens et ceci repose sur l’idée que toutes les richesses et « toutes les marchandises sont également partagées ».  Donc, la justice sociale est le communisme.

Le mandat de justice sociale de Portland signifie l’utilisation de l’éducation publique pour entraîner « tous les étudiants » à être contre notre forme de gouvernement et être en faveur de l’imposition d’une forme de gouvernement communiste.

Une autre confirmation que l’enseignement de la justice sociale est politiquement motivé vient d’un article du 4 mai 2016 dans le magazine Reason intitulé, L’Université d’Oregon Forcera les Étudiants à Prendre l’Enseignement de la Justice Sociale, par Robby Soave.   Soave est lié avec l’Oregon pour inculquer des valeurs gauchistes, par l’endoctrinement et la formation des étudiants « et non les enseignements ».

Selon l’instruction suivante, provenant de l’esquisse pour une « Social Justice Minor » à l’état de l’Oregon, ceci confirme que l’État de l’Oregon est tout à fait conscient de cet objectif politique d’enseignement :

« La justice sociale comprend une vision de la société dans laquelle la répartition des ressources est équitable. »

Les écoles financées par les contribuables sont utilisées pour imposer des politiques publiques.  Par exemple, la résolution de Portland indique que les étudiants seront formés pour adopter la position des Écoles Publiques de Portland sur le climat sur les questions suivantes :


« La crise climatique est créée par les êtres humains, libérant des gaz à effet de serre par l’extraction et la combustion de combustibles fossiles (charbon, pétrole et gaz naturel) ; Par le biais du déboisement ; Et avec des pratiques agricoles nuisibles à l’environnement. » = Tout le programme est basé sur le mensonge, qui amènera cette nouvelle jeunesse à embrasser cette endoctrinement et qui amènera encore plus la zizanie, la dénonciation et la persécution. Cette endoctrinement amènera les jeunes à dénoncer leurs parents, amis, voisins, etc s'ils ne se conforment pas aux nouvelles normes imposées par l'état. Un pas de plus dans la dissolution de la famille, les enfants deviendront des surveillants à l'intérieur même du foyer. Le Pape François a d'ailleurs déclaré, il y a quelques temps, que ceux qui n'adhéraient pas au programme sur les changements climatiques commettaient un péché. Pourtant, près de 800 scientifiques dénoncent cette fraude monumentale, mais ils sont bayonnés par les médias et risquent eux-mêmes d'être criminalisés pour leur insubordination contre le Pape. Dans cette section, vous trouverez également des articles venant du Conseil Mondial des Eglises, qui nous démontrait que des jeunes étaient entraînés depuis quelques années déjà, mais via la religion. Ce qui est sûr, c'est que les chemises brunes sont de retour et prêt en endoctriner et préparer la nouvelle jeunesse qui deviendront les yeux et les oreilles du gouvernement mondial.

Le débat scientifique sur le réchauffement climatique est loin d’être terminé.  Des scientifiques éminents ont changé leur position basée sur des preuves.  Après que les sombres prédictions sur le réchauffement climatique ne se soient pas produites et que les fausses allégations aient été exposées, le mouvement écologiste a renommé le problème comme les « changements climatiques ».  Les changements climatiques sont une idée générale qui peut être torsadée afin d’imposer plus de pièces de l’agenda vert dans les écoles et ailleurs.

Avant que le programme des changements climatiques soit imposé à 49.000 étudiants de Portland, il serait sage de jeter un œil de plus près à l’agenda politique de ceux qui poussent ce programme.  Les parrains de la résolution incluent le Sierra Club, l’Université de Portland et Repenser les Écoles, qui était un des principaux groupes.  Un rapport de nouvelles de KOIN 6 sur la résolution des Écoles Publiques de Portland incluait les extraits suivants :


« Bill Bigelow, un ancien professeur des écoles publiques de Portland et l’actuel rédacteur du programme de Repenser les Écoles, un magazine consacré aux questions d’éducation, a travaillé avec 350PDX et d’autres groupes environnementaux pour présenter la résolution. »

« Bigelow est également le co-auteur d’un manuel sur l’éducation environnementale, Le Programme d’un Peuple pour la Terre. »

« Ce que nous recherchons est un modèle totalement différent de l’élaboration du développement et de la distribution. »

Un modèle totalement différent du curriculum ?

« Repenser les Écoles est un éditeur sans but lucratif et favorise une organisation dédiée à soutenir et à renforcer la sensibilisation du public à travers l’enseignement de la justice sociale et l’activisme dans l’éducation. »

La directive des Écoles Publiques de Portland à enseigner à « tous les étudiants » d’être des militants de la justice sociale s’aligne également commodément avec le livre de Bigelow, Le Programme d’un Peuple pour la Terre, qui comprend les contributions des militants gauchistes, comme Van Jones, Bill McKibben, Winona La Duke (ancienne candidate présidentielle pour le Parti Vert) et Derrick Jensen.  La justice sociale est un des 10 principaux objectifs du Parti Vert.

Repenser les Écoles a joué un rôle dans la création du projet d’éducation Zinn, qui se consacre à l’enseignement des idées politiques du regretté Howard Zinn dans les écoles américaines.  L’extrait suivant provient d’un article du 2 août 2010, dans American Spectator, Le Cas Contre Howard Zinn, par Robert Stacy McCain :


« Les dossiers du FBI démontrent hors de tout doute raisonnable que Zinn,  auteur de l’Histoire Populaire des États-Unis, largement utilisé comme un manuel ou un supplément dans la plupart des écoles et universités de notre pays,  était une carte communiste à un moment où l’Union Soviétique était le plus redoutable ennemi de l’Amérique ».

L’implication de Zinn dans le Parti Communiste et d’autres groupes révolutionnaires tout au long de sa vie a déclenché une enquête du FBI qui est toujours en cours.  Les dossiers du FBI sur Howard Zinn contiennent plus de 400 pages.  L’engagement d’Howard Zinn au communisme est pertinent aujourd’hui.  L’éditeur de Repenser les Écoles, Bill Bigelow, est l’auteur du livre, Une Histoire Populaire de la Salle de Classe, qui est « rattaché directement au travail d’Howard Zinn ».

Les gens ont droit à leurs croyances.  Un mouvement ou un parti politique n’a pas le droit d’utiliser l’éducation publique pour imposer leurs croyances aux enfants de l’Amérique.

Le communisme vert :

Le mouvement environnemental utilise les programmes politisés, comme l’alphabétisation climatique, l’éducation pour le développement durable, l’alphabétisation environnementale et la justice sociale, pour imposer leurs croyances, qui reflètent les objectifs du Parti vert et le communisme, sur les enfants de l’Amérique.

Lénine, le Père du Communisme, avait promis « la paix, le pain et la terre pour tous », mais, ce qui a suivi a été l’oppression massive, les souffrances et les assassinats des innocents.

Les Verts font la promotion de l’idée que la justice sociale et la « répartition équitable des richesses et des biens » est nécessaire pour sauver la planète. L’objectif est de prendre le contrôle de toutes les richesses et de tous les biens. Même Al Gore comprend que le communisme est mauvais pour l’environnement.

« Et, ce n’est pas un hasard si les pires tragédies environnementales ont été créées par les gouvernements communistes, dont les pouvoirs de l’état accablent complètement les capacités individuelles. »  Al Gore, La Terre dans la Balance.

Des milliers d’Américains, des éleveurs, des agriculteurs, des pêcheurs, des bûcherons et d’innombrables autres travailleurs individuels ont déjà été dépassés et lésés par des règlements déraisonnables exigés par le mouvement environnemental.  Ces règlements, tout comme l’éducation environnementale, doivent être réévalués parce que le mouvement environnemental s’est avéré être un front communiste.

L’invasion en cours du Mouvement Vert dans nos écoles est à l’échelle nationale. Les étapes pour endoctriner politiquement les enfants de l’Amérique sont en cours.  Enseigner le communisme dans nos écoles est néfaste et une violation de la confiance du public.  La libre pensée, la liberté individuelle et le processus démocratique sont à risque.


La question de l’endoctrinement politique doit être abordée au niveau local, étatique et national immédiatement.  Les droits parentaux, la liberté religieuse, la libre entreprise, les droits à la propriété privée, et bien plus encore, sont sur la touche.

Source : News With Views
Traduit par PLEINSFEUX.ORG

http://pleinsfeux.org/enseignement-du-communisme-dans-les-ecoles-publiques/#.V84SijVOKSp


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MessagePosté le: Ven 9 Sep - 02:52 (2016)    Sujet du message: TEACHING TOLERANCE MAGAZINE HELPS TEACHERS NAVIGATE U.S. PRESIDENTIAL CAMPAIGN Répondre en citant



TEACHING TOLERANCE MAGAZINE HELPS TEACHERS NAVIGATE U.S. PRESIDENTIAL CAMPAIGN

September 06, 2016

The incendiary rhetoric and behavior dominating this year’s presidential campaign may have left teachers across the country wondering if they should teach about the election at all, but a few teacher-tested tips can help them engage young students in discussions about the democratic process, according to the new issue Teaching Tolerance magazine, released today.



The cover story of the Fall issue, “Teach 2016,” explores the five questions or concerns raised by educators in a recent Teaching Tolerance survey that found the presidential campaign is having a profoundly negative impact on students, including an increase in bullying of students whose races, religions or nationalities have been targeted by candidates. More than 40 percent of educators responding to the survey said they were hesitant to teach about the election.

“Teachers are facing a real dilemma in the classroom this election year,” said Maureen Costello, Teaching Tolerance director. “The election offers a great opportunity to teach about the political process but there’s also the risk of normalizing the objectionable behavior and language we’ve seen this year. Fortunately, there are ways for teachers to teach these valuable lessons despite what we’ve seen on the campaign trail.”

The magazine aims to help teachers prevent students from repeating certain words or phrases used by candidates, address xenophobic ideas repeated by a student, and prevent students from isolating classmates who support a particular candidate.

It also examines other election-year topics, including how to motivate young voters and how to teach students to bridge the political divide through meaningful and respectful conversations. The magazine offers a professional development activity to help teachers maintain objectivity while discussing election topics. And it explores the obstacles to voting faced by some American Indians – a group with a lower voting rate than any other demographic in state and national elections.

Other topics explored in this issue include how teachers can address topics such as race and police violence as well as how educators can ensure students’ senior year prepares them to be responsible citizens.

Teaching Tolerance magazine, published three times a year, is the nation’s leading journal serving educators on diversity issues. It is distributed free of charge to more than 410,000 educators nationwide.

https://www.splcenter.org/news/2016/09/06/teaching-tolerance-magazine-helps…

-----



SEPTEMBER 8, 2016





Teach 2016


“It is so inflammatory that no one wants to even discuss it.” We’ve heard this again and again from teachers—and students—concerned about the negative rhetoric on display this election cycle. Written by the experts who make up the Teaching Tolerance Advisory Board, this Q&A article addresses five common questions and concerns about how to effectively “Teach 2016.”

 Read the story and see the connection : http://www.tolerance.org/magazine/number-54-fall-2016/feature/teach-2016



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MessagePosté le: Ven 9 Sep - 03:05 (2016)    Sujet du message: 2015-17 TEACHING TOLERANCE ADVISORY BOARD Répondre en citant

KNOW YOUR ENEMY



2015-17 TEACHING TOLERANCE ADVISORY BOARD

-----


THE DESMOND TUTU PEACE FOUNDATION




The Desmond Tutu Peace Foundation (DTPF) helps people and societies create cultures of peace by developing programs that focus on young people. Programs use new media and traditional methods to model ways young people can work, as Archbishop Emeritus Desmond Tutu has, to foster peaceful living and implement proven reconciliation and restorative practices.

http://www.tolerance.org/author/desmond-tutu-peace-foundation

Peoples associate to the international communist agenda and who are now destroying the soul and mind of our children, Global citizenship under the Common Core agenda. See them all around the black sun god (Lucifer). Children are under evil spirits forces.

-----

Teaching Tolerance couldn’t serve educators the way we do without the feedback and support of an important group of teachers, counselors, media specialists, school- and district-level administrators and education professors: the Teaching Tolerance Advisory Board. These educators and leaders volunteer their time to review our resources, try our curriculum and act as ambassadors for TT.



Dale Allender – Assistant professor of education, Sacramento, California
Lhisa Almashy – High school ESL teacher, Palm Beach County, Florida
Kim Estelle – Elementary school teacher, Huntsville, Alabama
Carrie Gaffney – Middle school English/language arts teacher, Indianapolis, Indiana
Sonia Galaviz – Elementary teacher, Boise, Idaho
Alice Garcia – High school ELL teacher, Gonzales, Louisiana
Gail Heath – Middle school teacher, Las Vegas, Nevada
Michelle Higgins – High school social studies teacher, Walla Walla, Washington
Amber Strong Makaiau – Professor at the University of Hawaii, Oahu, Hawaii
Jane McGowan – Middle school science teacher, Rockville, MD
Amy Melik – K-12 ELL coordinator and teacher, Milwaukee, Wisconsin
Veronica Menefee – Middle school English, social studies and special education teacher, Parkville, Maryland
Amber Neal – Elementary reading and language arts teacher, Houston, Texas
Sarah Neely – Elementary school teacher, Grosse Pointe, Michigan
Lois Parker-Hennion – High school library media specialist, Orangeburg, New York
David Paschall – High school social studies and humanities teacher, Austin, Texas
Celeste Payne – High school science teacher, West Chester, Pennsylvania
Demea Richards-Scott – Middle school counselor, Bolingbrook, Illinois
Donna Saide – Elementary teacher and diversity coordinator, Gahanna, Ohio
Robert Sautter – Kindergarten teacher, San Francisco, California
Joe Schmidt – Social studies teacher leader, Madison, Wisconsin
Kim Siar – Elementary school teacher, Norristown, Pennsylvania
Scott Thomas – Elementary school principal, Eagan, Minnesota
Barbie Garayúa Tudryn – Elementary school counselor, Chapel Hill, North Carolina
Mickie Wong-Lo – Assistant professor of special education, Chicago, Illinois

Pages authored by 2015-17 Teaching Tolerance Advisory Board Magazine Feature Story

Title Body
Teach 2016 Illustration by Nigel Buchanan For many social studies teachers, presidential election season is like a months-long holiday. What could be more fun...

http://www.tolerance.org/author/2015-17-teaching-tolerance-advisory-board


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MessagePosté le: Ven 9 Sep - 03:11 (2016)    Sujet du message: HAWAII -- FIRST STATE IN THE NATION TO MANDATE SEXUALITY EDUCATION FOR KINDERGARTEN Répondre en citant

HAWAII -- FIRST STATE IN THE NATION TO MANDATE SEXUALITY EDUCATION FOR KINDERGARTEN

Over 100 concerned parents meet at the State Capitol to organize their opposition

Contact: Rep. Bob McDermott, 808-371-4605

HONOLULU, Hawaii, Sept. 8, 2016 /Christian Newswire/ -- Last evening in the Hawaii State Capitol, State Representative Bob McDermott hosted an educational event designed to alert, engage, and empower parents with information regarding the recently passed BOE policy mandating sexuality education in Kindergarten. While not yet implemented, the proposal is a cause of great concern an angst to parents, teachers, and principals.

Special guest speaker was Mrs. Sharon Slater chair of the United Nations Caucus on the Family who talked about the "attack on the family" and the sexualization of our youth without parental consent or involvement. Rolling Eyes

McDermott noted that Hawaii is the first and only state in the nation where the official statewide policy (103.5) is sexuality education beginning in Kindergarten. In addition, any notion of abstinence or delaying the onset of early sexual activity was also jettisoned in the policy change by adopting Comprehensive Sexuality Education complete with the new components of "Gender Ideology" which have no basis in science. None.

McDermott explained how Planned Parenthood lobbied the BOE to secure the policy change with one public hearing. Despite the fact the Superintendent was not supportive of the change, despite the fact that public testimony was 90 against the change and 66 in support, the reckless board members bowed at the altar of the Planned Parenthood sex hustlers and decreed a policy of sexuality education in KINDERGARTEN!

Why? To inculcate these precious innocent children with the "politically correct" notions of gender roles, gender ideology, and that homosexuality and transgenderism are the healthy, wholesome moral equivalents of male/female reproduction. The left believes that the Parents must not have time to impart their politically incorrect versions of morality and decency onto their 5 year old children. This is why it was imperative for Planned Parenthood to get this into the early grades.

McDermott said the good news is that this policy has not yet been implemented, because they have no standards, they have no curriculum, they have had no public vetting or review process of any proposed new curriculum; but it's on the books and ready to go.

This policy is a national embarrassment. McDermott has been trying to get straight answers from the BOE, but says, "It is like making a soup sandwich…impossible!"


http://www.christiannewswire.com/news/1441878402.html



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MessagePosté le: Dim 11 Sep - 04:33 (2016)    Sujet du message: TURKEY PURGES 11,500 TEACHERS IN BIGGEST CRACKDOWN ON KURDISH OPPOSITION EVER Répondre en citant

TURKEY PURGES 11,500 TEACHERS IN BIGGEST CRACKDOWN ON KURDISH OPPOSITION EVER


© AP Photo/ Vadim Ghirda Middle East 01:45 11.09.2016(updated 01:59 11.09.2016)
 
Ankara ordered the dismissal of thousands of Kurdish educators citing alleged links to the Kurdish Workers’ Party (PKK) identified as a terrorist organization of separatists by the Erdogan regime. Amid a massive purge of the Turkish civil sector following the failed government overthrow allegedly led by Gulenist opposition that led to the dismissal of over 100,000 individuals from their jobs and the arrest of nearly 40,000 academics, teachers and journalists, the regime of President Recep Tayyip Erdogan now sets its sights on an old enemy — Kurdish separatists.

On Thursday, Ankara ordered the dismissal of some 11,500 teachers suspected of engaging in activities "in support of the separatist terrorist organization (Kurdish Workers’ Party or PKK) and its affiliates." The ouster comes at a time when the country’s civil sector is already rattled by an even larger wave of forced resignations in July and at a time when Erdogan comes under fire from Western countries for cracking down against civil liberties. Nonetheless, while Erdogan’s power internationally has been shaken with the European Union and United States becoming increasingly weary of dealing with the controversial Turkish leader, his power domestically has grown in the wake of the failed coup which he called a "gift from Allah."

...

 https://sputniknews.com/middleeast/20160911/1045184347/turkey-kurds-teachers-crackdown-pkk.html





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MessagePosté le: Lun 12 Sep - 03:38 (2016)    Sujet du message: TAKE CONTROL OF EDUCATION IN AMERICA Répondre en citant

TAKE CONTROL OF EDUCATION IN AMERICA



https://www.youtube.com/watch?v=O5W8a-Ued8g
10.46mtes


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MessagePosté le: Lun 12 Sep - 03:57 (2016)    Sujet du message: UNIVERSITIES ATTEMPT TO CENSOR THE TRUTH : "MICROAGGRESSIONS" Répondre en citant

UNIVERSITIES ATTEMPT TO CENSOR THE TRUTH : "MICROAGGRESSIONS"

VIDEO : http://www.sendspace.com/file/o3lba1

For More on Microaggressions : https://freedomfightertimes.com/news


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MessagePosté le: Ven 16 Sep - 02:33 (2016)    Sujet du message: LA DECLARATION INTERNATIONALE DES DROITS SEXUELS (MARIO SIGAUT) Répondre en citant

LA DECLARATION INTERNATIONALE DES DROITS SEXUELS (MARIO SIGAUT)

VIDEO : http://www.sendspace.com/file/5hhsdh

Principes directeurs internationaux sur l’éducation sexuelle
Document Pdf : http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001832/183281f.pdf


Dernière édition par maria le Sam 1 Oct - 06:22 (2016); édité 1 fois
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MessagePosté le: Jeu 22 Sep - 14:55 (2016)    Sujet du message: RUSSIA : RELIGIOUS YOUTH SERVICE PROJECT Répondre en citant





RUSSIA : RELIGIOUS YOUTH SERVICE PROJECT

From Wednesday 21 September 2016

To Thursday 22 September 2016

Contact This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

UPF-Russia is now registering participants for a very interesting program called “Service of Youth from Different Religions for the Sake of Peace,” which will take place from September 21 to 22, 2016, in the city of Novosibirsk.

In this program, which is being organized as part of the Religious Youth Service, a project of UPF, participants will have opportunities for interreligious and intercultural education via learning, interaction, and creative activities. Through doing service projects the volunteers will create models of interfaith peace. Based on the wisdom of world religions and cultures, the program has been designed to encourage the intellectual and emotional growth of the participants.

The program’s aim is to form a community of young people from different regions who support interreligious collaboration.

The Program: 
  • A service project to help residents of a community.
  • Educational training in social and peacemaking skills.
  • Discussions encouraging participants’ awareness of diversity and abundance existing in world religions.
  • Cultural program and excursions.
Qualified applicants will receive an official invitation, detailed information and the project program from the organizers.

Participation conditions:
For the participants who are selected, the organizers will pay the costs of the educational and cultural program, accommodation and meals.

Participants who complete the program successfully will receive a certificate.

Participants must pay for their own travel to the program site and back, as well as any accommodation costs while en route.

Participant Profile:
  1. Between 25 and 40 years of age;
  2. Interested in the development of intercultural interaction.
  3. Ready to spread and multiply the knowledge and skills received during the program.
  4. Ready to participate in all events planned in accordance with the program.
  5. Ready to give feedback on the program to websites and youth sites and to spread information via social networks.
For participation in the program one needs to fill in the internet application form: https://goo.gl/forms/DscbqhzbUAgc4PHW2

Applications are being accepted up to September 1, 2016, via email to: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
The project leader, Dmitriy Vladimirovich Ofitserov, will be glad to answer your questions on tel. number +7-916-574-911 (Viber, Whats App, Telegram).

Location Novosibirsk, Russia

http://www.upf.org/events/icalrepeat.detail/2016/09/21/84/-/russia-religiou…


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MessagePosté le: Ven 23 Sep - 15:44 (2016)    Sujet du message: U.S. EDUCATION SECRETARY SAYS HE IS CONCERNED ABOUT HOMESCHOOLED KIDS Répondre en citant

U.S. EDUCATION SECRETARY SAYS HE IS CONCERNED ABOUT HOMESCHOOLED KIDS

September 21, 2016 By Shane Vander Hart



U.S. Secretary of Education John B. King said that he has concerns about children who are homeschooled according to a story published in Politico Pro (paywall) today.
Citation:


Education Secretary John B. King Jr. said today that he’s concerned that homeschooled students aren’t “getting the range of options that are good for all kids.”

But King also said he’s aware of homeschooling families “doing it incredibly well” and he knew of students in college who had “very tremendous academic success.”

“Obviously, it’s up to families if they want to take a homeschool approach,” King said, when asked about the topic during a Christian Science Monitor breakfast with reporters.

King noted that research shows homeschooling is growing in popularity.

But King said he worries that “students who are homeschooled are not getting kind of the rapid instructional experience they would get in school” – unless parents are “very intentional about it.”

King said the school experience includes building relationships with peers, teachers and mentors – elements which are difficult to achieve in homeschooling, he said, unless parents focus on it.


The Christian Science Monitor didn’t include this in their coverage of their own breakfast which I find odd considering how controversial those remarks are.

Considering many home schooled children take college classes while in high school I find Secretary King’s remarks completely asinine. He doesn’t demonstrate any data to back up his concerns. Studies  have shown homeschooling students are out-performing their public school counterparts. He must not also be aware that homeschooling students also led their public school counterparts in SAT results.

Considering his remarks center around a socialization argument leads me to believe he knows very little about homeschooling.

In my opinion his remarks demonstrate frustration over an educational option that is outside of federal control. Considering the mess he made up in New York I don’t think he’s qualified to comment on homeschooling.

Will Estrada, director of federal relations at the Home School Legal Defense Association, made the following remarks on Facebook, “Government bureaucracies always seek more power at the expense of individual liberty. Education policy should be left to the states and localities.”

“The success of homeschooling shows that freedom works. Secretary King would replace that God-given freedom of parents to direct the education and upbringing of their children with more government regulation,’ Estrada added.

The fact that the Obama administration has a low opinion of homeschooling should hardly come as a surprise. Back in 2013 former Attorney General Eric Holder when trying to boot the Romeike family out of the United States argued that Germany’s banning homeschooling doesn’t violate fundamental rights.

Homeschooling parents need to be ever vigilant to protect their educational freedom.

Update: Be sure to read Lindsey Burke’s piece about Secretary King’s concerns at The Daily Signal. She made some points that I kick myself for not making.

https://caffeinatedthoughts.com/2016/09/u-s-education-secretary-says-he-is-…


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MessagePosté le: Lun 26 Sep - 06:02 (2016)    Sujet du message: EDUCATION NATIONALE. NAJAT VALLAUD BELKACEM VEUT IMPOSER L'ECOLE A 3 ANS Répondre en citant

EDUCATION NATIONALE. NAJAT VALLAUD BELKACEM VEUT IMPOSER L'ECOLE A 3 ANS

Encore plus de contrôle de l'état sur les enfants, et moins d'influence des parents. Plus on prend les enfants jeunes et plus il est facile pour l'état de les modeler pour devenir de dociles citoyens du monde.

il y a 23 heures
25-09-2016



25/09/2016 – 05H45 Paris (Breizh-info.com) – Najat Vallaud-Belkacem, ministre de l’Education nationale, veut rendre l’école obligatoire de 3 à 18 ans, contre 6 à 16 ans aujourd’hui. C’est une annonce qui a été faite à Lille, lors de « l’université PS de l’engagement » dont Georges Orwell ne renierait pas l’appellation. « Pour aller plus loin sur l’Education, je proposerai d’étendre la scolarité obligatoire de 3 à 18 ans », a ainsi écrit Najat Vallaud-Belkacem, qui cherche ainsi à imposer l’Etat beaucoup plus tôt et un peu plus tard dans la vie des familles de France.

Objectif prétendu : lutter contre le décrochage scolaire, alors que 110.000 jeunes sortent chaque année du système scolaire avant d’avoir obtenu une qualification. Une mesure qui va à l’encontre de celles préconisées, notamment par la droite, qui ont pour objectif de développer l’apprentissage et de professionnaliser plus tôt les jeunes à qui le cursus général ne permet pas la réussite.

La scolarité obligatoire jusqu’à 18 ans est une des revendications principales du SNES, le principal syndicat de l’enseignement secondaire, classé très à gauche (qui bafoue, par exemple, la neutralité politique dans les établissements scolaires, en appelant à agir contre le Front national).

Luc Ferry, qui a été lui aussi ministre de l’Education nationale, balaie cette idée d’un revers de main : « C’est une idée absurde ! Pousser la scolarisation obligatoire jusqu’à 18 ans pour des élèves en échec scolaire est une absurdité totale. J’espère que Manuel Valls va tordre le cou à cette idée au plus vite », a t-il déclaré sur Europe 1, mercredi soir. « On a 160.000 jeunes qui quittent le système scolaire chaque année sans diplôme. Quand ces enfants sont en échec scolaire, il ne sert à rien de leur taper dessus deux ans de plus» a-t-il poursuivi, tout en proposant notamment de favoriser l’alternance dès l’âge de 14 ans, tout en faisant découvrir deux ou trois métiers pendant plusieurs après-midi.

Dans les faits aujourd’hui en France, une large majorité des enfants sont inscrits entre 3 et 6 ans à l’école ; toutefois, les familles ne sont pas contraintes de les y amener chaque jour, et peuvent aménager leur emploi du temps comme elles le souhaitent. Jusqu’à 6 ans, c’est à dire l’entrée au CP, l’alternance de périodes de découvertes en collectivité et d’éducation à la maison est en effet particulièrement importante dans la construction de l’enfant.

Par ailleurs, seule l’instruction est obligatoire actuellement de 6 à 16 ans. Cela signifie qu’il n’y a aucune obligation à inscrire son enfant dans une école supervisée par l’Etat. « Cette instruction peut être dispensée soit dans un établissement scolaire, public ou privé, soit directement dans les familles par les parents ou toute personne de leur choix.» peut-on lire dans le code de l’éducation.

« C’est une hérésie » nous confiait un pédiatre dans un précédent article concernant le sujet. « Les enfants ont besoin de dormir, d’avoir un rythme paisible, et cela, seule une éducation à la maison dans les premières années de vie peut l’offrir. Les générations crèche, générations-écoles à 3 ans, sont des générations fatiguées dans des années de construction fondamentales ».

Johan, dont les enfants sont scolarisés dans une école hors contrat qui enseigne la pédagogie Montessori, a une vision plus « globale » de ces annonces successives de la ministre : « il y a un moment où il va falloir songer à faire sécession avec un Etat qui fait tout pour asphyxier le peuple et nous priver de nos libertés fondamentales, d’éduquer, d’instruire, de nous protéger, d’entreprendre » .

Najat Vallaud Belkacem, ancienne ministre « du droit des femmes », ancienne porte-parole du gouvernement, désormais ministre de l’Education nationale, aura réussi, depuis 2012, à radicaliser toute une partie de l’opinion publique contre elle, et notamment les défenseurs de la famille traditionnelle, d’une éducation moins encadrée par l’Etat, ou encore, de l’enseignement de l’histoire de France ou de nos langues anciennes.

http://www.breizh-info.com/2016/09/25/50152/najat-vallaud-belkacem-veut-imp…


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MessagePosté le: Dim 2 Oct - 06:32 (2016)    Sujet du message: LA MINISTRE DE L'EDUCATION OBLIGERA TOUS LES ELEVES A SUIVRE LE RAMADAN DES 2017 ! Répondre en citant

MISE A JOUR

LA MINISTRE DE L'EDUCATION OBLIGERA TOUS LES ELEVES A SUIVRE LE RAMADAN DES 2017 !

Bien que nous savons que l'agenda islamique avance grandement en France, je n'ai rien trouvé sur le site de l'éducation de la France qui validerait cette nouvelle. Nous savons aussi que l'agenda international est caché, le plus possible, afin que le peuple ne puisse s'apercevoir de l'agenda global dans les institutions scolaires. Beaucoup de médias rapportent cette nouvelle, mais rien sur le site officiel. Par contre, vous pouvez voir l'agenda pour 2016-2017
http://www.education.gouv.fr/cid105124/tout-savoir-sur-l-annee-scolaire-2016-2017.html&xtmc=rentree2017&xtnp=1&xtcr=1 


Pour l'instant, cela semble facultatif mais pour combien de temps? Et les migrants qui arrivent, doivent-ils apprendre la langue française? Pour ceux qui disent, que c'est juste pour apprendre une autre langue, nous savons très bien que derrière l'enseignement de la langue arabe, il y a un autre agenda, un agenda d'islamiser les enfants, ce que les langues étrangères normales n'apportent pas.

Détails Nouvelles & Politique 14 juillet 2016

C’est la nouvelle ministre de l’éducation, qui l’annonce : A partir de cette année, durant les périodes de Ramadan, tous les élèves, mais aussi leurs professeurs, devront faire le jeun. Exceptée pour raison médicale, ceux qui refuseraient pourraient se voir exclus des établissements scolaires et interdits de passer les examens.



Pour défendre son décret, la ministre explique : « Nous avons le devoir de nous ouvrir à l’autre dans note société multiculturelle. Si nous regardons à Bruxelles, Paris ou dans d’autres grandes villes, la majorité des élèves sont musulmans. Il est donc normal que nous nous plions à leur mode de vie. De plus, c’est un bon moyen d’intégrer la nouvelle culture montante en Belgique et en France ».

Cette décision a bien entendu été chaleureusement accueillie par l’Exécutif des Musulmans de France et de Belgique : « Ainsi nos jeunes ne seront plus tentés par les actions des mécréants à notre attention ».

La ministre annonce également que d’autres mesures d’intégration seront bientôt prises : Nourriture hallal dans les cantines, interdiction du porc, port du foulard obligatoire pour les filles, fin de la mixité scolaire.

Dans l’opposition, le Parti Populaire parle d’invasion et appelle à la révolte.

http://fr.whatsupic.com/nouvelles-politiques-monde/1468516689.html


Dernière édition par maria le Mer 5 Oct - 23:24 (2016); édité 1 fois
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MessagePosté le: Mer 5 Oct - 06:31 (2016)    Sujet du message: JESUIT HIGH SCHOOLS COMMIT TO CARE OF CREATION THROUGH IGNATIAN CARBON CHALLENGE Répondre en citant

JESUIT HIGH SCHOOLS COMMIT TO CARE OF CREATION THROUGH IGNATIAN CARBON CHALLENGE

By Kelly Swan

September 23, 2016 — Coinciding with Pope Francis’ Day of Prayer for the Care of Creation and designed to bring Laudato Si’ to life within classrooms and institutions, the Ignatian Solidarity Network and Catholic high schools around the country kicked off the Ignatian Carbon Challenge. The program, which began on Sept. 1 and runs through the 2016-2017 academic year, provides tangible resources for action and reflection to support institutions’ and individuals’ work toward a more sustainable lifestyle and campus environment.



 



An individual challenge provides teaching resources to educators and club moderators to weave challenges into their classrooms, allowing for tangible incorporation of Laudato Si’ into the curriculum. An institutional challenge invites school administrators to commit to making strides toward more sustainable schools. A series of suggested challenges will be presented throughout each month, including simple items, such as preparing a sustainable meal, on the individual level, and large scale efforts, such as the installation of low-flow faucets or motion sensor lights on the institutional level.

Progress will be tracked by the Ignatian Solidarity Network staff and will be publicized through social media using #IggyCarbon. The Ignatian Solidarity Network is a national social justice networking, education and advocacy organization animated by the spirituality of St. Ignatius Loyola, founder of the Jesuits.

As academic years begin, schools have plans in place to initiate the Ignatian Carbon Challenges on their campuses. St. Louis University High School incorporated program registration into the first day of classes and will be utilizing challenges as graded assignments. The school has also designated the science department offices and classrooms as “bottled water free zones.”

“We hope to make our campus and world more sustainable and make students more aware of their relationship to creation,” said Joe Cussen, assistant director of Christian service at Bellarmine College Preparatory in San Jose, California. Bellarmine Prep plans to integrate the individual challenge into their homeroom class program, designed as a competition with incentives and prizes for high-performing classes.



Some of the schools taking part in the Ignatian Carbon Challenge

To date, more than 3,000 individuals have registered, and 30 schools in the United States, Canada, Chile and Australia are participating, either through institutional or individual challenges.  Participating institutions include Bellarmine College Preparatory; Canadian Jesuits International, Cheverus High School in Portland, Maine; Creighton Preparatory School in Omaha, Nebraska; Cristo Rey Jesuit College Preparatory of Houston; Fairfield College Preparatory School in Connecticut; Gonzaga College High School in Washington, D.C.; Jesuit High School in Portland, Oregon; Loyola Academy in Wilmette, Illinois; McQuaid Jesuit High School in Rochester, New York; St. Bonaventure’s College in Canada; St. Louis University High School; and Verbum Dei High School in Los Angeles.

Registration is open until Dec. 1, 2016, and more information can found at http://igsol.net/iggycarbon.

[Source:

http://jesuits.org/news-detail?TN=NEWS-20160919100914_a


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MessagePosté le: Mer 5 Oct - 23:31 (2016)    Sujet du message: ENSEIGNEMENTS DE LANGUE ET DE CULTURE D'ORIGINE (ELCO) Répondre en citant

ENSEIGNEMENTS DE LANGUE ET DE CULTURE D'ORIGINE (ELCO)

Les enseignements de langue et de culture d'origine (ELCO) concernent neuf pays : l'Algérie, la Croatie, l'Espagne, l'Italie, le Maroc, le Portugal, la Serbie, la Tunisie et la Turquie. Ils sont mis en œuvre sur la base d'accords bilatéraux prenant appui sur une directive européenne du 25 juillet 1977 visant à la scolarisation des enfants des travailleurs migrants.


Une directive européenne
 
Cette directive dispose que « Les Etats membres prennent, conformément à leurs situations nationales et à leurs systèmes juridiques, et en coopération avec les Etats d'origine, les mesures appropriées en vue de promouvoir, en coordination avec l'enseignement normal, un enseignement de la langue maternelle et de la culture du pays d'origine en faveur des enfants».

Principe et objectifs
 
Le principe qui fonde ces enseignements, à l'origine, est que la maîtrise de la langue maternelle est un préalable nécessaire à la réussite d'une langue seconde.

Les objectifs poursuivis étaient complémentaires :
  • structurer la langue parlée dans le milieu familial,
  • favoriser l'épanouissement personnel des jeunes issus d'autres cultures,
  • valoriser la diversification des langues à l'école.
Élèves concernés
 
Aujourd'hui, ils concernent aussi des enfants qui ne sont pas locuteurs natifs de la langue concernée et s'intègrent progressivement dans l'offre d'enseignement linguistique.

Les enseignements de langue et de culture d'origine concernent principalement le premier degré. Ils sont organisés, dans la mesure du possible, dans les écoles, les établissements où une demande des familles existe. Ils sont ouverts à tout enfant dont la famille souhaite l'inscription, dans la limite des places disponibles.

Organisation des enseignements
 
Dans le premier degré, les cours sont dispensés à partir du CE1, à titre optionnel, à raison d'une 1h 30 à 3 h par semaine. Ils sont pour la plupart organisés après la classe, le mercredi et à titre exceptionnel, le samedi.

Dans le second degré, les cours sont organisés en collège et lycée professionnel. Les cours sont donnés par des enseignants originaires des pays concernés qui sont mis à disposition par leurs gouvernements respectifs ou recrutés localement par les autorités consulaires.

Evolution
 
Ces enseignements se sont rapprochés progressivement du cadre européen commun de référence pour les langues (CECRL) et la plupart des cours s'inscrivent maintenant dans le CECRL. Un programme commun de langue arabe a été élaboré pour les trois pays du Maghreb.

Une évolution est actuellement engagée pour permettre une transformation des cours d'ELCO en cours de langue vivante étrangère dispensés aux élèves sur le temps scolaire. Cette évolution permettra de valoriser, par une plus-value pédagogique, l'apprentissage des langues concernées, tout en s'inscrivant pleinement dans le cadre d'une politique linguistique cohérente et diversifiée mise en oeuvre dans les cartes académiques des langues.

http://eduscol.education.fr/cid52131/enseignements-de-langue-et-de-culture-d-origine-elco.html


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MessagePosté le: Jeu 6 Oct - 01:01 (2016)    Sujet du message: CALIFORNIA PASSES BILL GIVING MUSLIMS SPECIAL PROTECTIONS (AKA SHARIA LAW) Répondre en citant

CALIFORNIA PASSES BILL GIVING MUSLIMS SPECIAL PROTECTIONS (AKA SHARIA LAW)

Posted on October 5, 2016 by creeping

Muslims supremacists have again succeeding in elevating themselves above all others in America. Just like in Kansas City and New York. Plague-like.



Taxpayers will fund this effort. Source: California Gov. Signs Law to Address Muslim, Sikh, South Asian American Bullying – NBC News
Citation:


California Gov. Jerry Brown signed new legislation last week aimed at giving students a safer school environment, according to his office.

Bill AB-2845, also known as the “Safe Place to Learn Act,” seeks to address bullying of South Asian, Muslim-, and Sikh-American students as well as those mistaken to belong to those groups by providing school staff with school-site and community resources as well as require the superintendent of public instruction to publish anti-bullying resources related to religious and perceived religious affiliation on its website, according to Asian-Americans Advancing Justice — California (AAAJ-CA), one of the organizations behind the law.

The law was sponsored by Assemblymember Das Williams (D-37) and developed in collaboration with The Sikh Coalition, the Sikh American Legal Defense and Education Fund (SALDEF), AAAJ-CA, and the Council on American-Islamic Relations (CAIR).

“This is a landmark bill for California that will curb bullying and discrimination in the classroom,” Harjit Kaur, community development manager for The Sikh Coalition, told NBC News. “AB 2845 ensures the right of every child to practice his/her faith freely in public schools. We look forward to implementing this bill and engaging with communities and schools across California to address bullying and discrimination in the classroom.”

The bill passed unanimously in the California Assembly 79 to 0 and passed 34 to 3 in the California Senate.





Comment from the terrorist-named Muslim organization CAIR removed.

Suffice it to say they dragged along (or propped up) the Sikhs, whom would normally be a target of jihadists outside the US just like all other non-Muslims.

American students – if you question Islam, speak ill of Islam or are merely accused of looking at a Muslim funny – you will go to jail in California. That is sharia law.

https://creepingsharia.wordpress.com/2016/10/05/california-passes-sharia-li…


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MessagePosté le: Jeu 6 Oct - 04:20 (2016)    Sujet du message: THEORIE DU GENRE : NAJAT VALLAUD-BELKACEM «NOUS FAIT HONTE», DIT SARKOZY Répondre en citant

THEORIE DU GENRE : NAJAT VALLAUD-BELKACEM «NOUS FAIT HONTE», DIT SARKOZY

Quel comédien! Et tous les scandales de M. Sarkozy, cela ne font-ils pas aussi honte à la France? Et ses paroles sur le Nouvel Ordre Mondial, les aurait-il oublié? Race pharaonique de l'élite globale qui soutient ce projet de décadence morale de notre société. Comme il se présente aux prochaines élections et que les médias sont tous centrés sur lui, il faut bien alimenter les conversations. Il était même présent aux funérailles de Shimon Perès au côté de François Hollande, ces derniers jours. Cela ne nous montre-t-il pas quelque chose à venir de M. Sarkozy comme prochain président de la République?


5 oct. 2016, 21:44
- Avec AFP


 Source: AFP

L'ancien président s'est rangé du côté du pape François, qui a créé la polémique en déplorant la présence de la théorie du genre dans les manuels scolaires en France, et a vivement critiqué la ministre de l’Education Najat Vallaud-Belkacem.

«Est-ce que c'est possible d'avoir des manuels scolaires où l'on n'enseigne pas la théorie du genre sans être dépeint comme un passéiste ?», a demandé Nicolas Sarkozy, lors d'un meeting à Montauban dans le cadre des primaires de la droite et du centre en vue de la présidentielle de 2017.

«Peut-on refuser le relativisme et affirmer que la parole du pape n'est pas de même nature que celle des idéologues de la théorie du genre ? Madame Najat Vallaud Belkacem aurait mieux fait de se taire, elle nous fait honte», a-t-il lancé sous les acclamations d'une salle des fêtes comble.




La ministre de l'Education nationale avait regretté lundi la déclaration «pour le moins légère et infondée» du pape François, qui a accusé les manuels scolaires français de propager un «sournois endoctrinement de la théorie du genre».

https://francais.rt.com/france/27243-theorie-genre-nvb-sarkozy-honte


 


Dernière édition par maria le Ven 7 Oct - 02:59 (2016); édité 1 fois
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MessagePosté le: Ven 7 Oct - 02:56 (2016)    Sujet du message: POUR VALLS, CEUX QUI PENSENT QU'ON ENSEIGNE LA THEORIE DU GENRE A L'ECOLE SONT DES "COMPLOTISTES» Répondre en citant

POUR VALLS, CEUX QUI PENSENT QU'ON ENSEIGNE LA THEORIE DU GENRE A L'ECOLE SONT DES "COMPLOTISTES»

6 oct. 2016, 16:48
- Avec AFP


© Pascal Rossignol Source: Reuters
Manuel Valls à l'Elysée

Le Premier ministre Manuel Valls a soutenu Najat Vallaud-Belkacem, au centre d'une polémique avec le pape François sur la «théorie du genre», dénonçant la charge de Nicolas Sarkozy contre sa ministre, ainsi que les «complotistes» .

«La ministre de l’Education a eu raison de réagir comme elle l'a fait, et Nicolas Sarkozy a bien tort de l'attaquer avec cette outrance [...qui] dessert le débat politique, le débat démocratique», a déclaré Manuel Valls en déplacement à Agen.

Lors d'un meeting, le 5 octobre à Montauban, Nicolas Sarkozy avait vivement critiqué Najat Vallaud-Belkacem en se rangeant du côté du pape François sur la question de l'enseignement de la théorie du genre à l'école. «Najat Vallaud-Belkacem aurait mieux fait de se taire, elle nous fait honte», avait-il déclaré.

L'ancien chef de l’Etat «démontre une drôle de vision de la laïcité [...et] Nicolas Sarkozy, et d'ailleurs [son ex-Premier ministre] François Fillon, dérapent dangereusement sur ce terrain-là», a rétorqué Manuel Valls le lendemain.

«S'ils pensent qu'on enseigne la théorie du genre, ça veut dire qu'ils sont sur les théories complotistes qu'on trouve dans l'islamisme radical ou chez les ultra-catholiques», a ajouté le chef du gouvernement.

Lire aussi : Le pape François accuse l'Education nationale française d'enseigner la théorie du genre

https://francais.rt.com/france/27275-valls-theorie-genre-complotiste


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MessagePosté le: Mar 11 Oct - 02:51 (2016)    Sujet du message: THE TRUMP EFFECT : THE IMPACT OF THE PRESIDENTIAL CAMPAIGN ON OUR NATION'S SCHOOLS Répondre en citant



OCTOBER 10, 2016

Dear Maria,

Last night, Hillary Clinton talked about the negative impact of this year’s presidential campaign on the nation’s children and classrooms.

Earlier this year, we issued a report documenting that many children of color fear they may be deported, separated from their families, or even subjected to violence after the election.

At the same time, teachers reported an increase in the bullying, harassment, and intimidation of children whose races, religions, or nationalities have been the verbal targets of candidates.

Read The Trump Effect.

We took action by devising classroom strategies and resources to help children reject prejudice and treat all of their classmates with respect. We also devoted the Fall issue of our award-winning Teaching Tolerance magazine to the subject, sending 400,000 free copies to teachers and schools.

Please make a donation today to help us continue to send these vital anti-bias materials to every school and teacher that requests them – at no cost to teachers – and continue all of our other work to combat bigotry.

Thank you for your commitment to justice and tolerance.

Sincerely,

Your friends at the SPLC

e-mail

THE TRUMP EFFECT : THE IMPACT OF THE PRESIDENTIAL CAMPAIGN ON OUR NATION'S SCHOOLS

April 13, 2016

In this article
Our report found that the campaign is producing an alarming level of fear and anxiety among children of color and inflaming racial and ethnic tensions in the classroom. Many students worry about being deported.


If you would like a .pdf version of this report, please click here. If you would like to read the full comments from the survey, please click here.


Every four years, teachers in the United States use the presidential election to impart valuable lessons to students about the electoral process, democracy, government and the responsibilities of citizenship.

But, for students and teachers alike, this year’s primary season is starkly different from any in recent memory. The results of an online survey conducted by Teaching Tolerance suggest that the campaign is having a profoundly negative effect on children and classrooms.

It’s producing an alarming level of fear and anxiety among children of color and inflaming racial and ethnic tensions in the classroom. Many students worry about being deported.

Other students have been emboldened by the divisive, often juvenile rhetoric in the campaign. Teachers have noted an increase in bullying, harassment and intimidation of students whose races, religions or nationalities have been the verbal targets of candidates on the campaign trail.

Educators are perplexed and conflicted about what to do. They report being stymied by the need to remain nonpartisan but disturbed by the anxiety in their classrooms and the lessons that children may be absorbing from this campaign.

Two responses from teachers illustrate their dilemma. A teacher in Arlington, Virginia, says, “I try to not bring it up since it is so stressful for my students.”

Another, in Indianapolis, Indiana, says, “I am at a point where I’m going to take a stand even if it costs me my position.”

Our survey of approximately 2,000 K-12 teachers was not scientific. Our email subscribers and those who visit our website are not a random sample of teachers nationally, and those who chose to respond to our survey are likely to be those who are most concerned about the impact of the presidential campaign on their students and schools.

But the data we collected is the richest source of information that we know of about the effect of the presidential campaign on education in our country. And there is nothing counterintuitive about the results. They show a disturbing nationwide problem, one that is particularly acute in schools with high concentrations of minority children.

Here are the highlights:
  • More than two-thirds of the teachers reported that students—mainly immigrants, children of immigrants and Muslims—have expressed concerns or fears about what might happen to them or their families after the election.
  • More than half have seen an increase in uncivil political discourse.
  • More than one-third have observed an increase in anti-Muslim or anti-immigrant sentiment.
  • More than 40 percent are hesitant to teach about the election.

The comments are particularly revealing.

The survey did not identify any candidates. But out of 5,000 total comments, more than 1,000 mentioned Donald Trump. In contrast, a total of fewer than 200 contained the names Ted Cruz, Bernie Sanders or Hillary Clinton. During the campaign, Trump has spoken of deporting millions of Latino immigrants, building a wall between the United States and Mexico, banning Muslim immigrants and even killing the families of Islamist terrorists. He has also called Mexican immigrants “rapists” and drug dealers.

“My students are terrified of Donald Trump,” says one teacher from a middle school with a large population of African-American Muslims. “They think that if he’s elected, all black people will get sent back to Africa.”

In state after state, teachers report similar fears among minority children.

In Virginia, an elementary school teacher says students are “crying in the classroom and having meltdowns at home.” In Oregon, a K-3 teacher says her black students are “concerned for their safety because of what they see on TV at Trump rallies.” In North Carolina, a high school teacher says she has “Latino students who carry their birth certificates and Social Security cards to school because they are afraid they will be deported.”

Some of the stories are heartbreaking. In Tennessee, a kindergarten teacher says a Latino child—told by classmates that he will be deported and trapped behind a wall—asks every day, “Is the wall here yet?”

Many children, however, are not afraid at all. Rather, some are using the word Trump as a taunt or as a chant as they gang up on others. Muslim children are being called terrorist or ISIS or bomber.

“Students are hearing more hate language than I have ever heard at our school before,” says a high school teacher in Helena, Montana. Another teacher reports that a fifth-grader told a Muslim student “that he was supporting Donald Trump because he was going to kill all of the Muslims if he became president!”

The long-term impact on children’s well-being, their behavior or their civic education is impossible to gauge. Some teachers report that their students are highly engaged and interested in the political process this year. Others worry that the election is making them “less trusting of government” or “hostile to opposing points of view,” or that children are “losing respect for the political process.”

For the sake of children and their education, presidential candidates should begin modeling the kind of civil behavior and civic values that we all want children to learn in school. Barring such a change in tone, however, teachers and school administrators will face an uphill battle. Remaining impartial will be difficult when the students’ conversation revolves largely around Trump.

But we urge educators not to abandon their teaching about the election, to use instances of incivility as teaching moments, and to support the children who are hurt, confused and frightened by what they’re hearing from the candidates. Our specific findings from the survey follow.

https://www.splcenter.org/20160413/trump-effect-impact-presidential-campaig…


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MessagePosté le: Mer 12 Oct - 07:07 (2016)    Sujet du message: RUSSIAN GOVERNMENT OFFICIALS TOLD TO IMMEDIATELY BRING BACK CHILDREN STUDYING ABROAD Répondre en citant

RUSSIAN GOVERNMENT OFFICIALS TOLD TO IMMEDIATELY BRING BACK CHILDREN STUDYING ABROAD

DANGER SOMETHING HUGE IS BREWING PUTIN ORDERS ALL OFFICIALS AND FAMILY TO RETURN TO RUSSIA




VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=aXuvSdnoYNg



by Tyler Durden
 
Oct 11, 2016 9:42 PM  

In Europe, when it gets serious, you have to lie... at least if you are an unelected bureaucrat like Jean-Claude Juncker. In Russia, however, when it gets serious, attention immediately turns to the children.

Which is why we read a report in Russian website Znak published Tuesday, according to which Russian state officials and government workers were told to bring back their children studying abroad immediately, even if means cutting their education short and not waiting until the end of the school year, and re-enroll them in Russian schools, with some concern. The article adds that if the parents of these same officials also live abroad "for some reason", and have not lost their Russian citizenship, should also be returned to the motherland. Znak cited five administration officials as the source of the report.

The "recommendation" applies to all: from the administration staff, to regional administratiors, to lawmakers of all levels. Employees of public corporations are also subject to the ordinance. One of the sources said that anyone who fails to act, will find such non-compliance to be a "complicating factor in the furtherance of their public sector career." He added that he was aware of several such cases in recent months.

It appears that the underlying reason behind the command is that the Russian government is concerned about the optics of having children of the Russian political elite being educated abroad, while their parents appear on television talking about patriotism and being "surrounded by enemies."

While we doubt the impacted children will be happy by this development, some of the more patriotic locals, if unimpacted, are delighted. Such as Vitaly Ivanov, a political scientist who believes that the measure to return children of officials from studying abroad, is "long overdue." According Ivanoc, the education of children of the Russian elite abroad is subject to constant ridicule and derision against the ruling regime. "People note the hypocrisy of having a centralized state and cultivating patriotism and anti-Western sentiment, while children of government workers study abroad. You can not serve two gods, one must choose."

On the other hand, political analyst Stanislav Belkovsky quoted by Znak, believes that such decisions should be approached with more pragmatism. Such a recommendation is more likely to lead to an outflow of officials from the state, rather than allow the return of the children studying at elite foreign universities. He also warned of attempts to recreate an echo chamber such as that experienced after the failed July coup attempt on Turkey's President Erdogan.

But what he said next was more disturbing: "On the one hand, this is all part of a package of measures to prepare the elites for some 'big war' even if it is rather conditional, on the other hand - this is another blow to the unity of President Putin with his own elite" Belkovsky said. He adds that the Western sanctions launcedh in March 2014, had sought to drive a wedge between Putin and elites. In response, the Kremlin began to act precisely according to the logic of these sanctions. "But while a ban for having assets in the West is one thing, and understanable, when it comes to a ban for offshore health and education services, the blowback will be far greater, as it represents a far more important element of the establishment's life strategy."

Ultimately the motivation behind Putin's decision is unclear: whether it is to show Russia's high-ranking oligarchs who is boss, to boost a sense of patriotism among the nation by sending a symbolic message that the west is no longer a welcome destination for Russia's rich kids, or just a preemptive move of repatriating of any individuals affiliated with Russian politics for other unknown reasons; however it underscores the severity of the ongoing diplomatic crisis and just how significant the upcoming isolation between Russia and the West is likely to become in the coming months - unless of course tensions deescalate dramatically in the very near future - resulting in even greater collapse in global commerce and a further slowdown to world economic growth, which may ultimately lead to an armed conflict, whether regional or global, as the only possible outcome.

http://www.zerohedge.com/news/2016-10-11/russian-government-officials-told-…


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MessagePosté le: Jeu 13 Oct - 02:28 (2016)    Sujet du message: SCHOOL REPLACES DETENTION WITH MEDITATION/YOGA Répondre en citant

SCHOOL REPLACES DETENTION WITH MEDITATION/YOGA


Photo credit: Holistic Life Foundation



By Cedric Fisher
Truth Keepers

Baltimore’s Robert W. Coleman Elementary School is taking advantage of unknowledgeable or inattentive parents, to instruct vulnerable children in the practices of meditation and Yoga. Instead of sending unruly children to detention, they are sending them to the “Mindful Room”. There they are taught breathing exercises, meditation, and Yoga.

“Misbehaving kids are encouraged to sit in the room and go through practices like breathing or meditation, helping them calm down and re-center.” – This school replaced detention with meditation. The results are stunning, James Gaines, 9/22/2016, Upworthy (online)

What I find stunning and deeply disturbing, is the fact Christians have not risen up in strong protest, exposed this diabolical preying on their children, and demanded the school remove the program. The program, entitled Holistic Me, was established in partnership with the Holistic Life Foundation. According to the Foundation’s website, which pictures two children in meditating in yoga position, it claims to “serve” 4500 students weekly. One has to wonder if some children might create a disturbance just to get into the program. Holistic Me is active in over 14 schools, including at least one Christian school, Friends School of Baltimore. They claim that no school suspensions were issued to students who attend their program. According to the Baltimore school spokesperson, none of their participating students were suspended last year. They are crediting the program with reduction in fighting and other behavioral issues. Click here to continue reading.

Cedric Fisher is the director of Truth Keepers blog and the author of two Lighthouse Trails booklets.

Related Information:

“Namaste Nation” – New 2016 Study Shows Staggering Growth in Yoga in America!
Children at Risk: Mudras, Chakras, Mantras: Deceptive Meditative Techniques
NEW BOOKLET: YOGA: Exercise or Religion—Does it Matter?
NEW BOOKLET: A Trip to India—to Learn the Truth About Hinduism and Yoga
 

http://www.lighthousetrailsresearch.com/newsletters/2016/newsletter20161011…


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MessagePosté le: Ven 14 Oct - 05:39 (2016)    Sujet du message: MARYLAND HIGH SCHOOL TO HORS 1st GENDER-NEUTRAL HOMECOMING - LGBT AGENDA Répondre en citant

MARYLAND HIGH SCHOOL TO HORS 1st GENDER-NEUTRAL HOMECOMING - LGBT AGENDA



VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=hCEbHy7_oTY

Ajoutée le 12 oct. 2016

Md. school elects gender-neutral homecoming court

Homecoming is a time-honored tradition at high schools across the country. It often coincides with football season and is usually a spirited event. Most schools hold dances and usually pick students to be the homecoming king or queen. But this year, Bethesda-Chevy Chase High School in Maryland took a different approach for its homecoming court that many say is more welcoming than in years past.

At Bethesda-Chevy Chase's homecoming game Friday night, the students elected a gender-neutral homecoming court. The student body got the opportunity to vote for having either a male and female, two males, two females or two transgender students as the pair for each graduating class to receive a homecoming crown.
http://www.fox5dc.com/news/local-news...

Many students FOX 5 spoke with said they are proud of this decision and believe it will encourage other schools to follow suit.

New World Agenda Links:

Youtube Channels:
New World Agenda (main channel): https://www.youtube.com/channel/UC3xH...
Supreme Lord Commander: https://www.youtube.com/channel/
Free Radio Revolution CLASSICS https://www.youtube.com/channel/UCl-0...
Free Radio Revolution Uncensored: https://www.youtube.com/channel/UCIlo...
UCABsCi4KoMTp9VcwEG7_pyA

Vidme:
Vidme: https://vid.me/FreeRadioRevolu


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MessagePosté le: Aujourd’hui à 02:19 (2016)    Sujet du message: PRÉPARER LA SOCIÉTÉ DU FUTUR (PARTIE 2) - P.1

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