LE VOÎLE DÉCHIRÉ (1) Index du Forum

LE VOÎLE DÉCHIRÉ (1)
...

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

PAROLES DU SEIGNEUR POUR LES TEMPS DE LA FIN P.1

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    LE VOÎLE DÉCHIRÉ (1) Index du Forum -> PAROLE DU SEIGNEUR POUR CES TEMPS DE LA FIN/WORD OF GOD IN THE END TIMES -> PAROLES DU SEIGNEUR POUR LES TEMPS DE LA FIN
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
maria
Administrateur

Féminin

MessagePosté le: Sam 18 Juin - 20:06 (2011)    Sujet du message: PAROLES DU SEIGNEUR POUR LES TEMPS DE LA FIN P.1 Répondre en citant

Administrateurs :maria
Forum LE VOILE DÉCHIRÉConnecté sous maria | Se déconnecter
en ligne : Il y a 15 connectés. Cliquez pour voir la liste
|
Messages Privés
|
Recherche
|
|
Aide
| Créer un blog gratuit

Index du forum
PAROLE DU SEIGNEUR POUR CES TEMPS DE LA FIN/WORD OF GOD IN THE END TIMES
PAROLES DU SEIGNEUR POUR LES TEMPS DE LA FIN

Notification par email
|
Prévenir les modérateurs
Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  Suiv.

Auteur :Sujet: PAROLES DU SEIGNEUR POUR LES TEMPS DE LA FIN  Bas
 maria
 Administrateur
 Messages postés : 20339

Posté le 10/04/2007 04:52:08 (10/04/2007 13:52:08)

JE SUIS UN SOLDAT

Je suis un soldat dans l’armée de Dieu
Le Seigneur Jésus Christ est mon Officier Commandant
La Sainte Bible est mon code de conduite
La Foi, la Prière, et la Parole sont mes armes de Combat
J’ai été enseigné par le Saint Esprit, entraîné par l’expérience,
Éprouvé par l’adversité et testé par le feu
Je suis volontaire dans cette armée, et enrôlé pour l’éternité
Je prendrai soit ma retraite de cette Armée ou j’y mourrai;
Je n’en sortirai pas, ne me laisserai pas corrompre, ni dissuader, ni expulser        
Je serais fidèle, fiable, capable, et digne de confiance
Si mon Dieu a besoin de moi, je suis là

Je suis un soldat.  Je ne suis pas un bébé
Je n’ai pas besoin d’être dorloté, caressé, encouragé, pompé, ramassé, ou exhorté
Je suis un soldat
Pas besoin de m’appeler, me rappeler, m’écrire, me visiter, me solliciter ou m’attirer. Je suis un soldat. Je ne suis pas un lâche
Je suis en place, saluant mon Roi, obéissant à Ses Ordres
Louant Son Nom, et construisant Son Royaume !
Je n’ai pas besoin de fleurs, de cadeaux, de nourriture, de cartes, de bonbons ni de poignées de main
Je n’ai pas besoin d’être consolé, bercé, pris soin, nourri
Je suis engagé.  Je ne laisse pas mes émotions me détourner

Je ne laisse pas le découragement me mettre de côté
Je ne peux perdre assez pour me faire abandonner
Quand Jésus m’a appelé dans cette Armée, je n’avais rien
Si je me ramasse avec rien, j’en sortirai quitte. Je vais gagner
Mon Dieu pourvoira à tous mes besoins.  Je suis un conquérant.
Je triompherai.  Je puis tout par Christ
Les démons ne peuvent me vaincre. Les gens ne peuvent me désillusionner
La température ne m’inquiète pas.  La maladie ne peut m’arrêter
Les guerres ne peuvent m’abattre. L’argent ne peut m’acheter
Les Gouvernement ne peuvent me garder silencieux, et l’enfer ne peut venir à bout de moi !

Je suis un soldat
Même la mort ne peut me détruire
Lorsque mon Commandant m’appelle au champ de bataille,
Il m’élèvera au grade de capitaine
Je suis un soldat, dans l’Armée, Je marche, proclame, réclame la victoire
Je n’abandonnerai pas. Ne me détournerai pas. Je suis un soldat, en marche vers ma demeure céleste

Il y a quatre sortes de soldats:
1. En devoir actif : Servant le Seigneur fidèlement, tous les jours de 24-7-365
2. En Réserve : Servant seulement sur appel,
ou deux fois l’an : Noël ou Pâques
3. En garde : Épaulant le groupe en devoir actif
4. ASS! Absent Sans le Seigneur

Quelle sorte êtes-vous ?  Soyez une armée unie pour avoir une Assemblée Unie.

JOIGNEZ L'ARMÉE DU SEIGNEUR JÉSUS!

Auteur inconnu

TRADUCTION DE MICHÈLE

I AM A SOLDIER

I am a soldier in the army of God
The Lord Jesus Christ is my Commanding Officer
The Holy Bible is my code of conduct
Faith, Prayer, and the Word are my weapons of Warfare
I have been taught by the Holy Spirit, trained by experience,
tried by adversity, and tested by fire
I am a volunteer in this army, and I am enlisted for eternity
I will either retire in this Army or die in this Army;
but, I will not get out, sell out, be talked out, or pushed out
I am faithful, reliable, capable, and dependable
If my God needs me, I am there

I am a soldier. I am not a baby
I do not need to be pampered, petted, primed up,
pumped up, picked up, or pepped up
I am a soldier
No one has to call me, remind me, write me, visit me, entice me, or lure me

I am a soldier. I am not a wimp
I am in place, saluting my King, obeying His orders,
praising His name, and building His kingdom!
No one has to send me flowers, gifts, food, cards, candy, or give me handouts
I do not need to be cuddled, cradled, cared for, or catered to
I am committed. I cannot have my feelings hurt bad enough to turn me around

I cannot be discouraged enough to turn me aside
I cannot lose enough to cause me to quit
When Jesus called me into this Army, I had nothing
If I end up with nothing, I will still come out even. I will win
My God will supply all my needs. I am more than a conqueror
I will always triumph. I can do all things through Christ
Devils cannot defeat me. People cannot disillusion me
Weather cannot weary me. Sickness cannot stop me
Battles cannot beat me. Money cannot buy me
Governments cannot silence me, and hell cannot handle me!
I am a soldier
Even death cannot destroy me
For when my Commander calls me from this battlefield,
He will promote me to a captain
I am a soldier, in the Army, I'm marching, claiming victory
I will not give up. I will not turn around. I am a soldier, marching Heaven bound

There are four kinds of soldiers:
1. Active Duty: Serving the Lord faithfully, daily, and on duty 24-7-365.
2. Reserve Status: Serving only when called upon,
or twice a year: Christmas and Easter.
3. Guard Status: Backing up the Active Duty group.
4. AWOL! Absent With Out the Lord.

Which kind are you? Be an army of one for an audience of One.

JOIN THE ARMY OF THE LORD JESUS!

Author unknown

--Message edité par maria le 2007-06-30 07:30:43--

maria
 Administrateur

Posté le 10/04/2007 14:14:44 (10/04/2007 23:14:44)

NOTRE DIEU AVAIT TOUT ANNONCÉ LES CHOSES À VENIR PAR L'INTERMÉDIAIRE DU PROPHÈTE DANIEL ET DE L'APÔTRE JEAN

Au moment où Jean a reçu cette révélation, plusieurs systèmes politiques n'existait pas encore. Il nous est dit : «Ce sont aussi sept rois : cinq sont tombés, un existe, l'autre n'est pas encore venu, et quand il sera venu, il doit rester peu de temps.» Jean vivait sous le règne du système romain. Ceci nous est confirmé par la Bible et par des faits historiques. Apocalypse 13 : 1 et Apocalypse 17 : 9-10. Quand à Daniel, il vivait sous le règne des Babyloniens. Daniel 2 et 7

BÊTE QUI MONTE DE LA MER QUI AVAIT DIX CORNES ET SEPT TÊTES

Les 10 cornes représentent les 10 bio-régions (systèmes)créé par le Club de Rome. Sont personnifiées par les 10 orteils de la statue de Nabudacnetsar, dans Daniel.

10 bio-régions

http://www.clubofrome.org/
Club de Rome fondée le 8 avril 1968
Daniel 2 : 41-43

Les 7 têtes représentent les différentes nations-systèmes politiques des hommes au fil des siècles, mais tous totalitaires.

1. Égypte : 1871 av. J.C
2. Syrie : 701 av. J.C - captivité en Babylonne du peuple juif
3. Babylone : 606-536 av. J.C
4. Medo-Perse : 536-330 av. J.C
5. Grèce : 330-30 ap. J.C - Alexandre Le Grand
6. Rome : 63-476 ap. J.C
7. Grande-Bretagne
8. Les Nations-Unis sont une extension de la Grande-Bretagne (même programme de dominance mais sous un nouveau nom). Sauf que l'ONU servira à mettre en place l'arrivée de ce dictateur mondial.

http://www.un.org/french/
L'ONU fondée e 24 octobre 1945
Apocalypse 7 : 7-8-20

La petite corne que nous retrouvons dans le verset 20 est justement la Fédération Galactique de qui sort des 10 autres cornes ou 10 bio-régions. Ce programme sert à promouvoir la Paix globale dans le monde entier sous le couvert de la science humaine et mystique via l'UNESCO et le Nouvel-Âge et d'autres groupes travaillant tous pour la même cause d'amener les hommes vers l'adoration de la créature au lieu du Créateur.

Cette organisation secrète de l'ONU sert exclusivement à amener tout esprit sous le contrôle du Jésus cosmique annoncé par le Nouvel-Âge. Ce Jésus n'est pas le Jésus que je sers. Ce n'est pas le même esprit qui parle. C'est l'esprit de la séduction, de la rebellion et de la désillusion dans lequel tout esprit doit se soumettre s'il veut être accepté dans le nouveau monde qui prend maintenant place.

Cette association regroupe plusieurs domaines différents.  Les nouvelles des esprits-guides qui transmettent leurs messages aux humains, les UFO, la science planétaire pour l'unité cosmique spirituelle, l'arrivée de Jésus Sananda qui selon le pays pourrait s'appeler Krishna, Bouddha, Mahomet, Jésus, etc. http://nesara.insights2.org/

Lorsque l'Antichrist paraîtra ce sera avec cette pensée universelle de Paix. Présentement chaque religion attend la venue d'un grand maître, d'un sauveur, d'un messie. Depuis plusieurs années, les différentes têtes dirigeantes des différentes religions préparent les esprits à l'arrivée de cet homme. Les mouvements de Paix globale ramassent présentement la plus grande moisson d'âmes jamais récolté dans le monde satanique du fait de la séduction dans les églises évangéliques. Les populations sont laissées à eux-mêmes par un faux évangile qui endort la multitude du peuple de Dieu, juif et nazaréens. Ce mouvement est dans toutes les sphères de la société. Elle s'impose et prend place maintenant de manière agressive. Et leur plan est dangereux pour tous car la majorité de la population est complètement sous l'envoûtement de ces leaders cosmiques qui leur promette la Paix et la Justice.

Ne savez-vous pas qu'il ne peut y avoir de vrai Paix ni de vrai Justice qu'en Jésus-Christ ? Et ce ne sera pas possible avant que les temps soient accomplis car le milieu chrétien est presque complètement sous l'autorité de dirigeants businessman Religieux nouvel-Âge et fasciste. Non, non, diront certains. Lisez le livre «Billy Graham and his friends». Vous verrez que Billy Graham qui est un homme des plus respectés dans les milieux chrétiens évangéliques a des amis qui sont tous communistes et qui ont créé avec l'aide de la famille Rockefeller le Conseil Mondial des Églises, qui rassemble toutes les religions du monde.

La Bible nous décrit qui est le personnage terrible qui doit arriver en ces temps de la fin. Ce qui est prôné dans toutes les religions présentement est l'arrivée d'un homme de Paix, d'un homme qui vient nous délivrer de cet enfer dans lequel l'homme est maintenant plongé à cause de Bush et des «chrétiens fascistes.» C'est comme cela que les chrétiens sont perçus de part le mind control répétitif fait aux populations de la Terre. Toutes les prophéties de Matthieu 24 s'accomplissent tel que prédit dans les Écritures. Ceux qui ne voient pas, c'est parce qu'ils sont voîlés, séduits et ignorants de tout ce plan garder secret afin de mettre en place leur Nouvel Ordre Mondial.

Monsieur Bush, père a bizarrement le 11 septembre 1991 fait cette annonce suivante : http://www.informationclearinghouse.info/gw1_nwo_video.htm. 10 ans plus tard jour pour jour, les attentats contre le World Trade Center. Cette tragédie a déclencher la mise en place finale de la dictature mondiale. Ceci nous est prouvé par toutes les lois antiterroristes mises en place depuis ce jour. Si donc, les attentats contre le WTC est un flop et un gros mensonge ainsi qu'un acte de terreur commis par l'administration Bush contre ses propres citoyens, les lois qu'il a mis en place n'ont pas leur raison d'êtres. Ce qui nous montre très bien la corruption fasciste et communiste derrière les portes closes.

La Grande-Bretagne système qui a perduré durant plusieurs siècles, nous la retrouvons dans Apocalypse 13 : 3 qui a été comme blessé à mort, mais dont la blessure mortelle a été guérie. Ceci est arrivée après la fin de la 2e guerre mondiale lorsque Hitler, assoifé de pouvoir, a envahi l'Angleterre.

Mais nous pouvons voir que sa blessure mortelle a été guérie. L'Angleterre a mis en place au XXVIIe siècle, l'industrialisation de la machine, la naissance les système des banques internationales, par la tricherie et la fraude sous William III d'Angleterre. Napoléon Bonaparte, après sa défaite sera soumis à l'empire britannique. La 7e tête détient tout le pouvoir suprême de la 6e tête et étendra ses lois dans toute la Méditéranée, jusqu'aux Indes. L'extension dans le monde entier se fera par les lionceaux de l'empire britannique : Les États-Unis, le Canada, la Nouvelle-Zélande et l'Australie.

La Franc-maconnerie a comme base les doctrines des «Rite Écossais Ancien et Accepté», et de l'Association des Rose-Croix. Toutes occultes et très mystiques dont les secrets ne sont tranmis qu'aux plus élevés et qui amène une société humanisme en quête de bonheur et d'amour. La grande majorité est utilisée afin de détruire le christiannisme via l'humanisme et la gloire de l'homme.  

Ils ont comme dieu le soleil, the «sungod», que nous retrouvons sur plusieurs logos de nos jours, sur plusieurs chandails portés par nos jeunes, sur des marques de commerce, sur des blousons de cuir de certains groupes de motards, etc. Les gens ne sont pas au courant de la signification des langages occultes utilisés par les sociétés secrètes. Mais pour celui qui s'y connaît un peu, on peut voir que beaucoup de signes se retrouvent maintenant dans la société de tous les jours.

dieu Soleil

La doctrine de base du Rite Écossais Ancien et Accepté est que le Chevalier du Soleil ou Prince Adepte, le Vénérable est appelé Adam. «Il porte un sceptre au bout duquel est un globe en mémoire de ce qu'Adam fut créé et constitué souverain Roy du Monde» (rituel de 1765). Donc, à la base, l'homme «Adam» est considéré comme le souverain roi, qui revient à démontrer que Lucifer et les hommes ont usurpé la gloire de Dieu dès la création de la race humaine. Et c'est cette doctrine que nous retrouvons dans toutes les spères maconniques à la surface de toute la terre. L'Égypte fut le premier gouvernement  totalitaire des puissances de ténèbres depuis la création du monde qui se sont servis de la science du «nombre d'or» comme pillier des sciences cosmiques et qui est maintenant poussé par le Club de Rome comme doctrine vraie et supporter par les sociétés secrètes afin d'établir cette réalité comme normale à la face du monde, détruisant ainsi les fondements du christiannisme par un nouvel évangile occulte.

Les populations sont complètement tenus dans l'ignorance de ces choses. Personnes ou presque ne met en garde contre ce qui se passe et surtout pas nos gouvernements qui sont tous associés de près à ces traditions occultes. C'est comme cela qu'ils ont pu infiltré toutes les couches de la société et prendre le contrôle en tous les domaines jusqu'à ce gouvernement mondial sous les Nations-Unies.

Donc, la Grande Bretagne cessera d'exister mais elle reviendra sous un autre nom : Les Nations Unies est l'empire mondial global et elle prend de plus en plus sa place comme décideur international dans tous les domaines de la vie courante. Nous pouvons voir à ce jour que tout est accompli concernant cette prophétie. Le programme pour la «Paix mondiale» est aujourd\'hui une réalité. Même si l'ONU semble encore s'en dissocier, ne soyons pas dupes. C'est le PLAN même de Lucifer d'en arriver à ce programme. Ayant corrompu toutes les âmes qu'il lui était possible de s'accaparer afin de mettre en place un tel programme de dominance totalitaire de la Terre.

«Et la bête qui était, et qui n'est plus, est elle-même un huitième roi, et elle est du nombre des sept et elle va à la destruction.» Apocalyse 17 : 11

Daniel 7 : 14. Nous montre que lorsque Jésus-Christ reviendra après ce règne démoniaque de 7 ans, il aura une domination éternelle qui ne passera point, et son règne ne sera jamais détruit. Daniel 2 : 44  

J'en aurais encore beaucoup à dire sur le sujet, mais l'important c'est que vous compreniez le PLAN machiavélique qui vient sur l'humanité et que votre seule porte de sortie est de vous consacrer complètement à l'Éternel et à Son Oint : Jésus-Christ, le Sauveur du Monde qui seul, sans secret vous a tout annoncé d'avance afin de ne pas tomber dans ce piège béant.

«Et comme tous meurent en Adam (à cause du péché), de même aussi tous revivront en Christ (en reconnaissant la divinité de Jésus-Christ, en acceptant le sacrifice de la croix), mais chacun en son rang. Christ comme prémices, puis ceux qui appartiennent à Christ, lors de son avènement.» 1 Corinthiens 15 : 22

Si la Franc-maconnerie a élevé Adam comme souverain roi du monde, elle a donc élevé l'homme du péché. Voilà pourquoi le salut n'existe pas dans cette religion mondiale. En s'élevant lui-même, l'homme rejette le plan divin de Dieu et accepte la nouvelle version de l'histoire qui a été réécrite par les groupes gnostiques de plusieurs générations. Comment pourra-t-il alors se soustraire au jugement de Dieu s'il préfère le mensonge à la vérité?

maria
 Administrateur

Posté le 15/04/2007 05:02:55 (15/04/2007 14:02:55)

LA PERSÉVÉRANCE DANS LA FOI EN JÉSUS-CHRIST

«À vous qui, par la puissance de Dieu, êtes gardés par la foi pour le salut prêt à être révélé dans les derniers temps!  

C'est là ce qui fait votre joie, quoique maintenant, puisqu'il le faut, vous soyez attristés pour un peu de temps par diverses épreuves, afin que l'épreuve de votre foi, plus précieuse que l'or périssable (qui cependant est éprouvé par le feu), ait pour résultat la louange, la gloire et l'honneur, lorsque Jésus apparaîtra, lui que vous aimez sans l'avoir vu, en qui vous croyez sans le voir encore, vous réjouissant d'une joie ineffable et glorieuse, parce que vous obtiendrez le salut de vos âmes pour prix de votre foi
.» 1Pierre 1:5

maria
 Administrateur

Posté le 15/04/2007 07:20:45 (15/04/2007 16:20:45)

GOD'S PRECIOUS PROMISES DURING THE COMING DARK HOURS OF PLANNED REGIONAL AND WORLD WARS

How does one go about writing an article with the intent of capturing the attention of his brothers and sisters in Christ? What can we possibly do or say that will cause you to focus your thoughts upon weighty spiritual matters of the utmost importance? We all know that it cannot be done unless the Holy Spirit impresses upon your heart that you should read and heed! And it is our prayer that He will see fit to do just that.

We at Cutting Edge are very concerned that God's people are "at ease in Zion" and pretty much unprepared for that Tribulation which is certain to occur sooner or later. Never before in human history have so many people around the world enjoyed the degree of prosperity and overall good times that we are now experiencing--not to mention the duration of it. With all things taken into consideration, the economic boom has been almost unbroken since the end of World War II and from 1945 until the present we have become increasingly "rich and increased with goods" (The Laodicean Church, Rev.3:17). So much so in fact that the poor people of the United States are actually very rich by third world standards and millions would gladly trade places with them! But this unprecidented prosperity and materialistic fervor which is now gripping the masses should be viewed by God's people as a red flag of warning. If for no other reason, we should understand that history definitely repeats itself and we are long overdue for the usual calamity to come along and level everything out again. Since the dawn of civilization men have always sought to rule the world and take by force what they could not gain through subterfuge--and to date nothing has been done to the hearts of men to put a stop to it. So just as sure as the sun will come up in the East tomorrow morning, the devil is going to see to it that this economic house built upon the sand will come tumbling down and the world plunged into chaos once again. And it is our heart-felt belief that when it does happen, the antichrist will use it to come to power.

This "ease in Zion" has also caused many Christians to deliberately turn a deaf ear to the steady, gradual onslaught against our values, our liberties, and maybe even our lives. In NEWS1729 http://cuttingedge.org/news/n1729.cfm , we examined the season premiere of the Fox TV Show, "24", and clearly felt that the themes presented on this episode were precisely the conditioning themes the Illuminati wanted to present to the average American citizen so that this type of citizen would be desensitized to the brutal methods planned to break upon this nation sooner rather than later.

Then, in NEWS2181 http://cuttingedge.org/news/login.cfm?GoingTo=http://cuttingedge.org/news/n… , we revealed that the 2007 season of "24" carried the exact "Doomsday Scenario" which the Illuminati has planned for this country.

Now that we have frightened you as to the closeness of the coming persecution, we want to console you -- from the only place such comfort can come - the Holy Bible!

maria
 Administrateur

Posté le 15/04/2007 08:14:29 (15/04/2007 17:14:29)

REPENTANCE DU COEUR ET DE L'ESPRIT

«SI MON PEUPLE SUR QUI EST INVOQUEZ MON NOM, S'HUMILIE, PRIE, ET CHERCHE MA FACE, ET S'IL SE DÉTOURNE DE SES MAUVAISES VOIES, JE L'EXAUCERAI DES CIEUX, JE LUI PARDONNERAI SON PÉCHÉ ET JE GUÉRIRAI SON PAYS 2 Chroniques 7 : 14

VOILÀ LA SEULE MANIÈRE POUR QUE DIEU INTERVIENNE SUR CE QUI SE PASSE PRÉSENTEMENT DANS LE MONDE. MAIS L'HOMME ÉCOUTERA-T-IL LA VOIX DE DIEU?

maria
 Administrateur

Posté le 15/04/2007 11:32:19 (15/04/2007 20:32:19)

«Je ne t'oublierai pas. J'ai effacé tes crimes comme un épais nuage et tes péchés comme un brouillard» Esaïe 44.21-22

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 00:29:57 (16/04/2007 09:29:57)

«Je regarde toutes choses comme une perte, à cause de l'excellence de la connaissance de Jésus mon Seigneur, pour lequel j'ai renoncé à tout, et je les regarde comme de la boue, afin de gagner Christ» Philippiens 3.4-8

--Message edité par maria le 2007-04-16 09:32:38--

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 02:25:06 (16/04/2007 11:25:06)

JÉSUS LA LUMIÈRE DU MONDE

«CE QUI ÉTAIT DÈS LE COMMENCEMENT, CE QUE NOUS AVONS ENTENDU, CE QUE NOUS AVONS VU DE NOS YEUX, CE QUE NOUS AVONS CONTEMPLÉ ET QUE NOS MAINS ONT TOUCHÉ, CONCERNANT LA PAROLE DE VIE -- ET LA VIE A ÉTÉ MANIFESTÉE, ET NOUS L\'AVONS VU ET NOUS LUI RENDONS TÉMOIGNAGE, ET NOUS VOUS ANNONCONS LA VIE ÉTERNELLE, QUI ÉTAIT AUPRÈS DU PÈRE ET QUI NOUS A ÉTÉ MANIFESTÉE, -- CE QUE NOUS AVONS VU ET ENTENDU, NOUS VOUS L'ANNONCONS, À VOUS AUSSI, AFIN QUE VOUS AUSSI VOUS SOYEZ EN COMMUNION AVEC NOUS.

OR, NOTRE COMMUNION EST AVEC LE PÈRE ET AVEC SON FILS JÉSUS-CHRIST. ET NOUS ÉCRIVONS CES CHOSES, AFIN QUE NOTRE JOIE SOIT PARFAITE.

LA NOUVELLE QUE NOUS AVONS APPRISE DE LUI, ET QUE NOUS VOUS ANNONCONS, C'EST QUE DIEU EST LUMIÈRE, ET QUIL N'Y A POINT EN LUI DE TÉNÈBRES.
» 1 JEAN 1 : 1-4

--Message edité par maria le 2007-04-16 11:25:36--

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 07:35:39 (16/04/2007 16:35:39)

LES PERSÉCUTIONS À VENIR

«Voici, je vous envoie comme des brebis au milieu des loups. Soyez donc prudents comme les serpents, et simples comme les colombes. Mettez-vous en garde contre les hommes ; car ils vous livreront aux tribunaux, et ils vous battront de verges dans leurs synagogues ; vous serez menés, à cause de moi, devant les gouverneurs et devant des rois, pour servir de témoignage à eux et aux païens. Mais quand on vous livrera, ne vous inquiétez ni de la manière dont vous parlerez ni de ce que vous direz : ce que vous aurez à dire vous sera donné à l'heure même ; car ce n'est pas vous qui parlerez, c'est l'Esprit de votre Père qui parlera en vous.

Le frère livrera son frère à la mort, et le père son enfant ; les enfants se soulèveront contre leurs parents, et les feront mourir. Vous serez haîs de tous, à cause de mon nom ; mais celui qui persévérera jusqu'à la fin sera sauvé.

Quand on vous persécutera dans une ville, fuyez dans une autre. Je vous le dis en vérité, vous n'aurez pas achevé de parcourir les villes d'Israël, que le Fils de l'homme sera venu.

Le disciple n'est pas plus que le maître, ni le serviteur plus que son seigneur. Il suffit au disciple d'être traité comme son maître, et au serviteur comme son seigneur. S'ils ont appelé le maître de la maison Beelzébul, à combien plus forte raison appelleront-ils ainsi les gens de sa maison! Ne les craignez donc point...»
Matthieu 10 : 16-26

--Message edité par maria le 2007-04-16 16:36:38--

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 09:08:01 (16/04/2007 18:08:01)

«CAR NOUS N'AVONS PAS À LUTTER CONTRE LA CHAIR ET LE SANG, MAIS CONTRE LES DOMINATIONS, CONTRE LES AUTORITÉS, CONTRE LES PRINCES DE CE MONDE DE TÉNÈBRES, CONTRE LES ESPRITS MÉCHANTS DANS LES LIEUX CÉLESTES.

C'EST POURQUOI, PRENEZ TOUTES LES ARMES DE DIEU, AFIN DE POUVOIR RÉSISTER DANS LE MAUVAIS JOUR, ET TENIR FERME APRÈS AVOIR TOUT SURMONTÉ.

TENEZ DONC FERME : AVEZ À VOS REINS LA VÉRITÉ POUR CEINTURE ; REVÊTEZ LA CUIRASSE DE LA JUSTICE ; METTEZ POUR CHAUSSURES À VOS PIEDS LE ZÈLE QUE DONNE L'ÉVANGILE DE PAIX ; PRENEZ PAR-DESSUS TOUT CELA LE BOUCLIER DE LA FOI, AVEC LEQUEL VOUS POURREZ ÉTEINDRE TOUS LES TRAITS ENFLAMMÉS DU MALIN ; PRENEZ AUSSI LE CASQUE DU SALUT, ET L'ÉPÉE DE L'ESPRIT, QUI EST LA PAROLE DE DIEU.

FAITES EN TOUT TEMPS PAR L'ESPRIT TOUTES SORTES DE PRIÈRES ET DE SUPPLICATIONS. VEILLEZ ET PRIEZ POUR TOUS LES SAINTS. PRIEZ POUR MOI, AFIN QU'IL ME SOIT DONNÉ, QUAND J'OUVRE LA BOUCHE, DE FAIRE CONNAÎTRE HARDIMENT ET LIBREMENT LE MYSTÈRE DE L'ÉVANGILE, POUR LEQUEL JE SUIS AMBASSADEUR DANS LES CHAÎNES, ET QUE J'EN PARLE AVEC ASSURANCE COMME JE DOIS EN PARLER
.» ÉPHÉSIENS 6 : 12-20

--Message edité par maria le 2007-04-16 18:09:09--

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 09:42:11 (16/04/2007 18:42:11)

LE PARDON

«SI TON FRÈRE A PÉCHÉ, REPRENDS-LE, ET, S'IL SE REPENT, PARDONNE-LUI. ET S'IL PÈCHE CONTRE TOI SEPT FOIS DANS UN JOUR, ET QUE SEPT FOIS IL REVIENNE À TOI, EN DISANS : JE ME REPENS, TU LUI PARDONNERAS» Luc 17.3 4

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 11:36:14 (16/04/2007 20:36:14)

VOUS VOULEZ ÊTRE HONORÉ ? IL Y A UN PRIX À PAYER',

«Jésus répondit : Vous ne savez ce que vous me demandez. Pouvez–vous boire la coupe que je vais boire ? Nous le pouvons, dirent-ils» Matthieu 20.22

Aujourd’hui, tout le monde voudrait être honoré, et atteindre le sommet. Ce sentiment est légitime, puisqu’il y a en chaque être humain une graine de royauté dans la mesure où il est l’image de Dieu. Mais certaines personnes n’acceptent pas l’idée qu’un croyant puisse être honoré, souvent parce qu’elles confondent humilité et humiliation.

Les fils de Zébédée ont demandé à être distingués aux côtés de Jésus. Il ne les a pas réprimandés pour cela. Il leur a simplement fait comprendre que tous ceux qui veulent régner avec Lui devront boire la coupe (2 Timothée 2.12).

Nous vivons une ère fast-food où tout le monde voudrait arborer la couronne d’or, mais très peu sont disposés à porter celle d’épines. La popularité de certains ministères donne, à plusieurs croyants, l’impression qu’il existe une formule rapide pour parvenir à la réussite. La vérité, c’est qu’il n’y a pas de raccourci, et rien ne saurait remplacer l’obéissance à la voix de l’Eternel.

John Maxwell a déclaré ceci : "dans la vie, vous avez deux options : soit vous payez maintenant, et vous vous amuserez plus tard; soit vous vous amusez maintenant, et vous paierez plus tard. Mais dans tous les cas, la vie vous réclamera son dû".

Autrement dit, seuls ceux qui boivent la coupe sont dignes d’être honorés. Car l’honneur ne se revendique pas, il se mérite. Il ne vient pas avec les diplômes ou les titres que vous vous attribuez, mais avec les accomplissements, c’est-à-dire avec les résultats que vous obtenez.

David a été honoré pour avoir terrassé Goliath. Jésus-Christ a été couronné de gloire après avoir accompli la volonté parfaite du Père. Jusqu’à la croix, Il s’est humilié lui-même en se rendant obéissant (Philippiens 2.7).

Derrière les grandes réalisations, des combats redoutables ont été livrés, des coupes amères ont été bues, des vases de terre ont été brisés, des larmes ont coulé, et des vies ont été sacrifiées.

Si vous acceptez de payer le prix pour contribuer à répandre le royaume de Dieu, Dieu vous distinguera aux yeux de toutes les nations. Comme David devant Goliath, Il vous accordera la promotion et l’élévation divine. Jésus-Christ finit toutes ses lettres aux églises d’Asie par "A celui qui vaincra…". Voilà la clé de la distinction et de l’honneur. Il n’y a pas de raccourci.

Une prière pour aujourd’hui

Seigneur, accorde-moi la grâce d’être compté parmi ceux de ton peuple qui ne se sont ni souillés, ni compromis, mais qui restent fidèle à la parole de la vérité. Par ta grâce, je ferai ma part, afin que Christ en moi soit glorifié, au nom de Jésus, amen

Yvan Castanou

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 12:50:14 (16/04/2007 21:50:14)

NE CRAINS PAS CE QUE TU VAS SOUFFRIR

«Ne crains pas ce que tu vas souffrir. Voici que le diable va jeter quelques uns d’entre vous en prison, afin que vous soyez éprouvés, et vous aurez une tribulation de dix jours. Sois fidèle jusqu’à la mort, et je te donnerai la couronne de vie» Apocalypse 2.10

maria
 Administrateur

Posté le 16/04/2007 15:02:17 (17/04/2007 00:02:17)

LA DROITURE ET LA JUSTICE DE DIEU

«LA PAROLE DE L'ÉTERNEL ME FUT ADRESSÉE, EN CES MOTS : FILS DE L'HOMME, PARLE AUX ENFANTS DE TON PEUPLE, ET DIS-LEUR : LORSQUE JE FAIS VENIR L'ÉPÉE SUR UN PAYS, ET QUE LE PEUPLE DU PAYS PREND DANS SON SEIN UN HOMME ET L'ÉTABLIT COMME SENTINELLE, SI CET HOMME VOIT VENIR L'ÉPÉE SUR LE PAYS, SONNE DE LA TROMPETTE, ET AVERTIT LE PEUPLE ; ET SI CELUI QUI ENTEND LE SON DE LA TROMPETTE NE SE LAISSE PAS AVERTIR, ET QUE L'ÉPÉE VIENNE LE SURPRENDRE, SON SANG SERA SUR SA TÊTE. IL A ENTENDU LE SON DE LA TROMPETTE, ET IL NE S'EST PAS LAISSÉ AVERTIR, SON SANG SERA SUR LUI ; S'IL SE LAISSE AVERTIR, IL SAUVERA SON ÂME.

SI LA SENTINETTE VOIT VENIR L'ÉPÉE, ET NE SONNE PAS DE LA TROMPETTE ; SI LE PEUPLE N'EST PAS AVERTI, ET QUE L'ÉPÉE VIENNE ENLEVER À QUELQU'UN LA VIE, CELUI-CI PÉRIRA À CAUSE DE SON INIQUITÉ, MAIS JE REDEMANDERAI SON SANG À LA SENTINELLE.

ET TOI, FILS DE L'HOMME, JE T'AI ÉTABLI COMME SENTINELLE SUR LA MAISON D'ISRAËL. TU DOIS ÉCOUTER LA PAROLE QUI SORT DE MA BOUCHE, ET LES AVERTIR DE MA PART. QUAND JE DIS AU MÉCHANT : MÉCHANT, TU MOURRAS! SI TU NE PARLES PAS POUR DÉTOURNER LE MÉCHANT DE SA VOIE, CE MÉCHANT MOURRA DANS SON INIQUITÉ, ET JE TE REDEMANDERAI SON SANG. MAIS SI TU AVERTIS LE MÉCHANT POUR LE DÉTOURNER DE SA VOIE, ET QU'IL NE S'EN DÉTOURNE PAS, IL MOURRA DANS SON INIQUITÉ, ET TOI TU SAUVERAS TON ÂME.

ET TOI, FILS DE L'HOMME, DIS À LA MAISON D'ISRAËL : VOUS DITES : NOS TRANSGRESSIONS ET NOS PÉCHÉS SONT SUR NOUS, ET C'EST À CAUSE D'EUX QUE NOUS SOMMES FRAPPÉS DE LANGUEUR ; COMMENT POURRIONS-NOUS VIVRE?

DIS-LEUR : JE SUIS VIVANT! DIT LE SEIGNEUR, L'ÉTERNEL, CE QUE JE DÉSIRE, CE N'EST PAS QUE LE MÉCHANT MEURE, C'EST QU'IL CHANGE DE CONDUITE ET QU'IL VIVE. REVENEZ, REVENEZ DE VOTRE MAUVAISE VOIE ; ET POURQUOI MOURRIEZ-VOUS, MAISON D'ISRAËL?

ET TOI, FILS DE L'HOMME, DIS AUX ENFANTS DE TON PEUPLE ; LA JUSTICE DU JUSTE NE LE SAUVERA PAS AU JOUR DE SA GRANSGRESSION ; ET LE MÉCHANT NE TOMBERA PAS PAR SA MÉCHANCETÉ LE JOUR OÙ IL S'EN DÉTOURNERA, DE MÊME QUE LE JUSTE NE POURRA PAS VIVRE PAR SA JUSTICE AU JOUR DE SA TRANSGRESSION.

LORSQUE JE DIS AU JUSTE QU'IL VIVRA, S'IL SE CONFIE DANS SA JUSTICE ET COMMET L'INIQUITÉ, TOUTE SA JUSTICE SERA OUBLIÉE, ET IL MOURRA À CAUSE DE L'INIQUITÉ QU'IL A COMMISE.

LORSQUE JE DIS AU MÉCHANT : TU MOURRAS! S'IL REVIENT DE SON PÉCHÉ ET PRATIQUE LA DROITURE ET LA JUSTICE, S'IL REND LE GAGE, S'IL RESTITUE CE QU'IL A RAVI, S'IL SUIT LES PRÉCESPTES QUI DONNENT LA VIE, SANS COMMETTRE L'INIQUITÉ, IL VIVRA, IL NE MOURRA PAS.

TOUS LES PÉCHÉS QU'IL A  COMMIS SERONT OUBLIÉS ; IL PRATIQUE LA DROITURE ET LA JUSTICE, IL VIVRA.

LES ENFANTS DE TON PEUPLE DISENT : LA VOIE DU SEIGNEUR N\'EST PAS DROITE. C'EST LEUR VOIE QUI N'EST PAS DROITE. SI LE JUSTE SE DÉTOURNE DE SA JUSTICE ET COMMET L'INIQUITÉ, IL MOURRA À CAUSE DE CELA. SI LE MÉCHANT REVIENT DE SA MÉCHANCETÉ ET PRATIQUE LA DROITURE ET LA JUSTICE, IL VIVRA À CAUSE DE CELA. VOUS DITES : LA VOIE DU SEIGNEUR N'EST PAS DROITE. LA VOIE DU SEIGNEUR N'EST PAS DROITE. JE VOUS JUGERAI CHAUN SELON SES VOIES, MAISON D'ISRAËL!
» Ezéchiel 33 : 1-20

maria
 Administrateur

Posté le 17/04/2007 15:23:21 (18/04/2007 00:23:21)

«L'homme pervers, l'homme inique, marche la fausseté dans la bouche   Il cligne des yeux, parle du pied, fait des signes avec les doigts ; La perversité est dans son coeur, il médite le mal en tout temps, il excite des querelles. Aussi sa ruine arrivera-t-elle subitement ; il sera brisé tout d'un coup, et sans remède.» Proverbes 6 : 12

COMMENTAIRE DE MARIA

Lorsque vous prenez conscience que les Illuminatis et la Franc-Maçonnerie qui dirige aujourd'hui notre monde, appliquent à la lettre ce verset biblique, afin de se reconnaître ou de se communiquer des informations, cela nous démontre que ce n'est pas d'hier que cela se fait. Les proverbes datent du temps du Roi David et du Roi Salomon. Ce qui veut dire que certaines personnes de ce temps utilisaient déjà cette manière de faire, que l'on retrouve aujourd'hui dans toutes les sociétés-secrètes.

Babylone, Balylone la mystérieuse, qui a fait perdurer ses traditions et ses rites secrets à ceux qu'elle a jugé bon d'en dévoiler les secrets. Comment pouvez-vous espérer faire confiance à des gens qui font si peu de cas de la création de Dieu et de la beauté de la vie!

Maria

--Message edité par maria le 2007-04-18 00:23:36--

michleb
 Messages postés : 15

Posté le 22/04/2007 17:22:05 (23/04/2007 02:22:05)
70.81.147.65 - Modération

Je ne comprends pas très bien les dix cornes dont tu parles Maria? Selon ton exemple les dix cornes représente toute la terre hors que signifie ceci?

Daniel 7:24 Les dix cornes, ce sont dix rois qui s’élèveront de ce royaume. Un autre s’élèvera après eux, il sera différent des premiers, et il abaissera trois rois.

J'ai toujours pensé que les dix cornes représentait l'ancien empire de Rome qui n'a jamais été détruite. Si par ton exemple les dix cornes représente toute la terre alors à la bataille d'Harmaguédon. qui se battra contre l'autre puisque la terre appartient aux dix cornes qui représente toute la terre?

De plus si les dix cornes comme dans ton exemple représente toute la terre, qui sont les trois autres?

Dans ce cas le club de Rome représeterait le gouvernement mondial secret mais non les dix rois qui font parties de l'ancien Empire de Rome?

Qu'en penses-tu?

--Message edité par michleb le 2007-04-23 02:25:27--

michleb
 Messages postés : 15

Posté le 22/04/2007 17:41:03 (23/04/2007 02:41:03)
70.81.147.65 - Modération

Que penses-tu de ceci?

Source http://www.teachinghearts.org/drf17hdan07.html

--Message edité par michleb le 2007-04-23 15:20:33--

maria
 Administrateur

Posté le 23/04/2007 03:05:28 (23/04/2007 12:05:28)

C'est bien expliqué. N'oublie pas de mettre les liens Internet.

Merci

maria
 Administrateur

Posté le 13/05/2007 11:00:37 (13/05/2007 20:00:37)

INVITATION DE LA PART DE NOTRE SAUVEUR ET SEIGNEUR

Voici : je me tiens devant la porte et je frappe. Si quelqu'un entend ma voix et ouvre la porte, j'entrerai chez lui et je dînerai avec lui et lui avec moi
Apocalypse 3.20

maria
 Administrateur

Posté le 15/05/2007 04:17:22 (15/05/2007 13:17:22)

Les vrais adorateurs adoreront le Père en étant guidés par son Esprit et selon sa vérité; car tels sont les adorateurs que veut le Père“ Jean 4.23

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  Suiv.

Index du forum

Aller à : Les favorisPAROLE DU SEIGNEUR POUR CES TEMPS DE LA FIN/WORD OF GOD IN THE END TIMESSITES RECOMMANDÉSCONFÉRENCE ET/OU MOBILISATION + NASAPRENDRE NOTE QUE :ORGANISATION DES NATIONS-UNIES/UNITED NATIONS ORGANIZATIONCONSEIL MONDIAL DES ÉGLISES/WORLD COUNCIL OF CHURCHESRÉSUMÉ DE LA SITUATION MONDIALE PAR VICLA MARQUE DE LA BÊTE/THE MARK OF THE BEASTTERREUR SUR LA TERRE/TERROR ON EARTHLES CAMPS DE CONCENTRATION/CONCENTRATION CAMPSFASCISTE ENVIRONNEMENTAL/ENVIRONMENTAL FASCISTNOUVELLES LOIS ANTITERRORISTES/NEW ANTITERRORIST LAWSPROJET FUTUR POUR LES ENFANTS/FUTUR PROJECTS FOR KIDSDEPOPULATION DE LA TERRE/DEPOPULATION OF THE EARTHCANADAISRAËL et le MOYEN-ORIENTTRAITÉ DE L'AMERIQUE DU NORD/NORTH AMERICAN UNION (CANADA-USA-MEXICO)SECTION DE GAÉTANVIDÉOS/VIDEOS

Membre: Ajouter ce sujet à mes favoris | Envoyer ce sujet à un(e) ami(e) | Imprimer ce sujet
Modérateurs : Déplacer ce sujet | Fermer ce sujet | /!\ Supprimer le sujet
 Ajouter une réponse rapide

Administration
Modération
Ce forum pour votre site ?
AceBoard Forum Gratuit v 5.3
Download Premium Web Templates! - blog gratuit

Publicité

MessagePosté le: Sam 18 Juin - 20:06 (2011)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
maria
Administrateur

Féminin

MessagePosté le: Sam 18 Juin - 20:08 (2011)    Sujet du message: PAROLES DU SEIGNEUR POUR LES TEMPS DE LA FIN P.2 Répondre en citant

en ligne : Il y a 16 connectés. Cliquez pour voir la liste
|
Messages Privés
|
Recherche
|
|
Aide
| Créer un blog gratuit

Index du forum

Notification par email
|
Prévenir les modérateurs
Pages : Prec. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18  Suiv.

maria
 Administrateur

Posté le 16/05/2007 01:52:08 (16/05/2007 10:52:08)

«Ce qui arriva du temps de Noé arrivera de même à l'avènement du Fils de l'homme. Car, dans les jours qui prédédèrent le déluge, les hommes mangeaient et buvaient, se mariaient, et mariaient leurs enfants, jusqu'au jour où Noé entra dans l'arche ; et ils ne se doutèrent de rien, jusqu'à ce que le déluge vienne et les emporte tous ; il en sera de même à l'avènement du Fils de l'homme
Matthieu 24 : 37-39

"C'est par la foi que Noé, divinement averti des choses qu'on ne voyait pas encore, et saisi d'une crainte respectueuse, construisit une arche pour sauver sa famille ; c'est par elle qu'il condamna le monde, et devint héritier de la justice qui s'obtient par la foi."
Hébreux 11.7

«Christ aussi a souffert une fois pour les péchés, lui juste pour des injustes, afin de nous amener à Dieu ; il a été mis à mort quand à la chair, et rendu vivant quant à l'Esprit, dans lequel aussi il est allé prêcher aux esprits en prison, qui autrefois avaient été incrédules, lorsque la patience de Dieu se prolongeait, aux jours de Noé, pendant la construction de l'arche, dans laquelle un petit nombre de personnes, c'est-à-dire hui, furent sauvées à travers l'eau
1 Pierre 3 : 18

maria
 Administrateur

Posté le 25/05/2007 01:52:36 (25/05/2007 10:52:36)

Alors Jésus s'approcha d'eux et leur parla ainsi : «j'ai reçu tout pouvoir dans le ciel et sur la terre. Allez donc dans le monde entier, faites des disciples parmi tous les peuples, baptisez-les au nom du Père, du Fils et du Saint-Esprit» Matthieu 28.18-19

maria
 Administrateur

Posté le 31/05/2007 22:35:26 (01/06/2007 07:35:26)

Car moi je connais les projets que j'ai conçus en votre faveur, déclare l'Éternel : ce sont des projets de paix et non de malheur, afin de vous assurer un avenir plein d'espérance“ Jérémie 29.11

CE QUE LES HOMMES VIVENT AUJOURD'HUI, CE CHAOS MONDIAL, C'EST JUSTEMENT DÛ AU FAIT QU'ILS ONT ABANDONNÉ LE SEUL QUI POUVAIT LEUR APPORTER LA PAIX.

REVENEZ À MOI, DIT LE SEIGNEUR ET JE VOUS ACCUEUILLERAI!

--Message edité par maria le 2007-06-01 07:37:32--

maria
 Administrateur

Posté le 03/06/2007 12:11:18 (03/06/2007 21:11:18)

«Et Jésus nous a ordonné de prêcher au peuple et d'attester que c'est Lui qui a été établi par Dieu juge des vivants et des morts. Tous les prophètes rendent de lui le témoignage qui quiconque croit en lui reçoit par son nom le pardon des péchés.» Actes 10 : 42-43

--Message edité par maria le 2007-06-03 21:11:30--

maria
 Administrateur

Posté le 03/06/2007 21:23:23 (04/06/2007 06:23:23)

LEARN NOAH'S ARK, MOSES' TABERNACLE, AND SOLOMON'S TEMPLE USING 3D VIRTUAL REALITY TECHNOLOGIES.

http://www3.telus.net/public/kstam/en/default.htm

maria
 Administrateur

Posté le 11/06/2007 00:22:19 (11/06/2007 09:22:19)

I DON'T BELIEVE IN YOUR AMUSING CONCEPT OF A "GOD". CONVINCE ME!

Sun Jun 10, 2007

Hi,

If God does not exist, why the extraterrestrials and the governments want to destroy all the Judeo-Christian values?

Si Dieu n'existe pas, pourquoi les extraterrestres et les gouvernements veulent détruire toutes les valeurs Judéos-chrétiennes?

If God does not exist, why this war against the Christianity and the Jews? (Not the zionists)

Si Dieu n'existe pas, pourquoi cette guerre contre le Christianisme et les Juifs ? (Pas les Sionistes)

If God does not exist, why all these Christians were persecuted and killed during the last centuries and of this present century?

Si Dieu n'existe pas, pourquoi tous ces Chrétiens qui ont été persécutés et tués pendant les derniers siècles et ce siècle présent ?

If God does not exist, why all these lies and these seductions under the name of Jesus?

Si Dieu n'existe pas, pourquoi tout ces mensonges et ces séductions sous le nom de Jésus ?

If God does not exist, why they want to kill all the believers and the Jews and to destroy all those who does not wish to give up the beautiful values that we had during the centuries?

Si Dieu n'existe pas, pourquoi veulent-ils tuer tous les croyants et les Juifs et détruire ceux qui ne veulent pas renoncer aux belles valeurs que nous avons eu pendant les siècles?

If Satan exists and that he has so much pleasure to destroy, who created this angel?

Si Satan existe et qu'il a tant de plaisir de détruire, qui a créé cet ange?

If God does not exist, why Free-Mason so much wishes to destroy its memory?

Si Dieu n'existe pas, pourquoi la Franc-maçonnrie désire-elle  détruire sa mémoire?

If God does not exist, the Temple of Jerusalem would have no its reason for being. The archaeological proofs prove us that this place nevertheless existed.

Si Dieu n'existe pas, le Temple de Jérusalem n'aurait aucune sa raison d'être. Les preuves archéologiques nous prouvent que cet endroit a bel et bien existé.

The president of Iran does not stop saying that there has been never a holocaust? Does not the history prove us the opposite?

Le président de l'Iran n'arrête pas de dire qu'il n'y a eu jamais un holocauste ? L'histoire ne nous prouve-t-elle pas le contraire?

We can see that we enter a new world. All which was is being destroyed by criminal hands, among which some are presently gathered in Turkey.

Nous pouvons voir que nous entrons à un nouveau monde. Tout qui étaient est détruit par des mains criminelles, parmi lesquelles certains sont actuellement rassemblés en Turquie.

This new dictatorial era shows us well all the hatred which these last ones have to the people (the goyens), because they, imagine the only gods. The Kingdom of Lucifer has operate in a illegals parameters of God's laws.

Cette nouvelle ère dictatoriale nous montre bien toute la haine que ces derniers ont face au peuple (les goyens), parce qu'ils, s'imaginent être les seuls dieux. Le Royaume de Lucifer  fonctionnent dans les paramètres illégaux des lois de Dieu.

Is it God's kind which we want in our life? Do not we hope rather for a God, who by his oracles gave to the man all the parameters to live in Peace and in harmony?

Est cela la sorte de Dieu que nous voulons dans notre vie ? Nous n'espérons pas un Dieu, qui par ses oracles a donné à l'homme tous les paramètres pour vivre dans la Paix et dans l'harmonie ?

God never used the dictatorship and has never lied to the pleoples to convince them or to oblige them to follow him and to serve him, what is very contraryof what is proposed to us today.

Dieu n'a jamais utilisé la dictature et n'a jamais menti aux populaces pour les convaincre ou les obliger à le suivre et le servir, ce qui est très contraire de ce que l'on nous propose aujourd'hui.

If God sent the torrent, in the time of Noah, it is that civilizations were contaminated by the aliens genetics. The Bible says to us that what took place in the time of Noé, will be the same in the days of the time(weather) of the end, what proves us that the earth(ground) is completely contaminated by the genetics of the devils.

Si Dieu a envoyé le déluge, dans le temps de Noé, c'est que les civilisations ont été contaminées par la génétique alienne. La Bible nous dit que que comme au temps de Noé, il en sera de même dans les jours des temps de la fin, ce qui nous prouve que la terre est complètement contaminée par la génétique des démons.

That is why, after the tower of Babel, the peoples who have continued to rebel against the God Almighty , let nations go according to the tendencies of their heart and chose people to part: the Jewish people.

C'est pourquoi, après la tour de Babel, les peuples qui ont continué à se rebeller contre Dieu, ont laissé ces nations aller selon les tendances de leur coeur et s'est choisi un peuple à part : les Juifs.

A rest, in these days remained faithful, because some fell in the seduction of the Rothschild, demonic race which steers Israel.

Un reste, est, de nos jours, demeuré fidèle, parce que certains sont tombés dans la séduction des Rothschild, la race démoniaque qui dirige Israël.

Jesus had to come to give a new chance to all the humanity. And so the true believers became a branch of the tree of Israel, because together, they represent the true people of God.

Jésus a dû venir pour donner une nouvelle chance à toute l'humanité. Et les vrais croyants sont devenus une branche de l'arbre d'Israël, et ensemble, ils représentent le vrai peuple de Dieu.

It is thus normal that the enemy sworn to God tries to destroy these people by all the means. It is the only way that Satan can really claim the victory on Earth. God will have to intervene, one day, to restore any thing.

Il est ainsi normal que l'ennemi juré à Dieu essaye de détruire ce peuple par tous les moyens. C'est la seule voie que Satan peut vraiment revendiquer la victoire sur la Terre. Dieu devra intervenir, un jour, pour rétablir toute chose.

These men - gods determined that we had entered a new millenium of peace  . In the marked time, God will show them that it is not the kind of Millenium that he promised to the world.

Ces hommes- dieux ont déterminé que nous étions entrés dans un nouveau millenium de paix. Au temps marqué, Dieu leur montrera que ce n'est pas la sorte de Millenium qu'il a promis au monde.

Now, it belongs to each to decide who he wishes to serve. A lying and bloodthirsty god, a god of forterresses or a God Saint who warned us since well for a long time on what would take place if the man would prefer to believe in the lie.

Maintenant, cela appartient à chacun de décider qui il souhaite servir. Un menteur et un dieu sanguinaire, le dieu des forterresses ou le Dieu Saint qui nous a averti depuis bien longtemps, sur ce ce qui aurait lieu si l'homme préférerait croire en mensonge.

And you, you will you chose?

Et vous, que choisirez-vous?

Maria

maria
 Administrateur

Posté le 12/06/2007 05:44:14 (12/06/2007 14:44:14)

PAROLES DE NOTRE SEIGNEUR AFIN QUE LE MONDE PUISSE VIVRE EN PAIX (1)

"Soyez bons les uns envers les autres, compatissants, vous pardonnant réciproquement, comme Dieu vous a pardonné en Christ."
Éphésiens 4.32

«...et que le juste pratique encore la justice, et que celui qui est saint se sanctifie encore. Voici, je viens bientôt (7e trompette/dernière trompette), et ma rétribution est avec moi, pour rendre à chacun selon son oeuvre
Apoc. 22 : 11-12

QUE CELUI QUI DIT APPARTENIR AU SEIGNEUR PUISSE CONTINUER À AIMER SON PROCHAIN, MÊME DANS CES TEMPS TROUBLES QUE NOUS TRAVERSONS. TOUT EN NOUS TENANT DEBOUT POUR LA VÉRITÉ ET LA JUSTICE. NOUS ASSISTONS DE PLUS EN PLUS À DE GRANDES SOUFFRANCES, PARTOUT DANS LE MONDE, MAIS CELUI QUI AIME SON DIEU CONTINUERA MALGRÉ TOUT À METTRE EN PRATIQUE CES VERSETS, CAR SON DIEU EST AMOUR ET SAINTETÉ.

BIENTÔT, NOUS ASSISTERONS À L'ARRIVÉE DE CELUI QUI VEUT DÉTRUIRE TOUTE CES BELLES CHOSES QUE DIEU NOUS A DONNÉ. L'ÉTAT DE NOTRE MONDE ACTUEL NOUS LE PROUVE, HORS DE TOUT DOUTE. ALORS IMAGINEZ LORSQU'IL ARRIVERA. CE QUE NOUS VOYONS PRÉSENTEMENT IRA EN S'INTENSIFIANT DE MANIÈRE DRAMATIQUE. CET ANGE DE TÉNÈBRES EST LE DIEU DES FORTERESSES, LE DIEU DE LA GUERRE ET SON BUT EST TOUT SAUF AMENER LA PAIX. POURTANT, BEAUCOUP LE SUIVRONT, PRÉFÉRANTS CROIRE AU MENTEUR PLUTÔT QU'AU SAUVEUR. NE FAITES PAS CETTE MÊME ERREUR. LA LIBERTÉ N'A PAS DE PRIX. CELUI QUI A LE CHRIST A TOUT, MÊME SI L'ENNEMI VIENT POUR TOUT LUI ENLEVER, CAR SON ROYAUME EST AILLEURS AVEC CEUX QUI AIMENT LA BEAUTÉ, LA VÉRITÉ ET LA JUSTICE. L'HOMME SENSÉ N'ACCEPTERA JAMAIS DE SE SOUMETTRE À CES HOMMES PERVERS ET SANS COEUR.

«ANGE ROUX : CELUI QUI LE MONTAIT RECUT LE POUVOIR D'ENLEVER LA PAIX DE LA TERRE, AFIN QUE LES HOMMES S'ÉGORGENT LES UNS LES AUTRES, ET UNE GRANDE ÉPÉE LUI FUT DONNÉE

USA - COMMANDEMENT CENTRAL DES NATIONS-UNIES POUR CETTE TERREUR SUR TERRE.

REGARDEZ SUR L'ÉCUSSON. VOUS VERREZ CLAIREMENT QUI DIRIGE VRAIMENT CE MONDE : LES DÉMONS/ALIENS. VOYONS CE QUE LUCIFER ET SES ASSISTANTS ONT À COEUR POUR VOTRE FUTUR :

«CHEVAL NOIR : CELUI QUI LE MONTAIT TENAIT UNE BALANCE DANS SA MAIN.» = FAMINE

CONTRÔLE DE LA NOURRITURE ET TRÈS BIENTÔT DE L'EAU, VIA LES NATIONS-UNIES
PLAN FOR FOOD FOR CONTROL GENOCIDE

Ce petit bonhomme de 8 ans, en Iran, a eu le malheur d'avoir faim. Dieu dit : Donner du pain, à ceux qui n'en n'ont pas. Ce petit homme, lui, a eu droit de se faire écraser le bras par les autorités.

--Message edité par maria le 2007-06-12 14:59:06--

maria
 Administrateur

Posté le 12/06/2007 06:09:09 (12/06/2007 15:09:09)

PAROLES DE NOTRE SEIGNEUR AFIN QUE LE MONDE PUISSE VIVRE EN PAIX (2)

ORGANISATION MONDIALE DE LA SANTÉ - REMARQUEZ LE SERPENT SUR LE LOGO = DEMONS/ALIENS

«CHEVAL COULEUR VERDÂTRE : CELUI QUI LE MONTAIT SE NOMMAIT LA MORT, ET LE SÉJOUR DES MORTS L'ACCOMPAGNAIT. LE POUVOIR LEUR FUT DONNÉ SUR LE QUART DE LA TERRE, POUR FAIRE PÉRIR LES HOMMES PAR L'ÉPÉE, PAR LA FAMINE, PAR LA MORTALITÉ, ET PAR LES BÊTES SAUVAGES DE LA TERRE

LA MORTALITÉ : LA GUERRE ET ....

GRIPPE AVIAIRE

NUCLÉAIRE MAIS AUSSI TOUT AGENT BIOLOGIQUE ENVOYÉ SUR LES POPULACES

OGM DE MONSATO

RITALIN = COCAINE AUX ENFANTS

DROGUES MÉDICALES

ASPARTAME

VACCINATIONS, ETC

COMME VOUS POUVEZ LE VOIR, TOUT CE QUI SE PASSE, TOUTE CETTE DESTRUCTION EST DÉLIBÉRÉE AFIN DE VOUS AMENEZ DANS UN NOUVEL ÂGE DE TÉNÈBRES ET AFIN DE VOUS DÉTRUIRE. CECI SE PASSE DANS LA MAJORITÉ DES PAYS. SI CERTAIS DE SES PROJETS NE SONT PAS ENCORE ARRIVÉS DANS VOTRE PAYS, ILS SONT SUR LE POINT DE LE DEVENIR. SI C'EST LE GENRE DE MONDE QUE NOUS VOULONS, EH BIEN, CONTINUONS NOTRE INERTIE, SINON WAKE-UP!!! L'HEURE EST AVANCÉE ET COMME VOUS POUVEZ LE VOIR, LES DÉMONS ET LES GOUVERNEMENTS SONT DÉJÀ TRÈS AVANCÉES DANS LEUR PROJET DE DESTRUCTION! RETOURNONS À NOTRE PREMIER AMOUR ET CONSACRONS LE TEMPS QU'IL NOUS RESTE NON PAS À DES FUTILITÉES, MAIS À AVERTIR LE PEUPLE QUI EST EN GRAND DANGER.

--Message edité par maria le 2007-06-12 15:15:56--

maria
 Administrateur

Posté le 17/06/2007 04:03:30 (17/06/2007 13:03:30)

DAD'S CHAIR/LA CHAISE DE PAPA

On pourrait aussi dire «la chaise de Maman».

Aujourd'hui, c'est la journée de la fête des Pères. Fête à laquelle je me dissocie complètement quand on voit comment les Nations-Unies traitent les pères et comment les lois enlèvent de plus en plus l'autorité parentale afin que nos enfants deviennent les enfants de l'État.

Mais nous avons un Dieu, qui à travers ses oracles, nous a enseigné à avoir du respect et de l'honneur envers nos parents. Les proverbes sont remplis de directives afin de savoir comment honoré nos parents, et comment amener une éducation afin que nos jeunes puissent vivre en s'épanouissant. Cette éductation, comme vous avez pu le constater est rejetée du revers de la main par nos gouvernements. La destruction de notre jeunesse est préméditée, la destruction de nos familles est préméditée. Les lois du Hate crime nous le prouve assurément.

Ce qui fait que bien souvent, nous préférons rester seule que d'avoir à subir l'impolitesse et le manque de respects que nos jeunes semblent avoir adopté en masse, en ces temps de la fin.  

Dans ma maison, je dois souvent remettre à l'ordre mes enfants sur le fait «que ma chaise, c'est la chaise de Maman» et que lorsque qu'ils sont impolis, je les remettent à leur place.

Avec tout le lavage de cerveau reçu de part et d'autres (école, tv, jeu vidéo, etc, ils essaient même de nous faire sentir coupable, le fait d'exiger d'être respecté. Quand notre société en est rendu là, c'est que le plan des Illuminatis a réussi. En sortant Dieu et ses préceptes de la vie de nos enfants, plusieurs sont devenus des étrangers dans nos propres maisons.  

Mes enfants, dans tous les cas, ne semblent pas comprendre ce simple principe de respect, et ce n'est pourtant pas parce que je ne leur ai pas enseigné ces choses. Mais ils ont préféré croire aux mensonges et à la fausse liberté tel que proposé par nos ennemis, ceux qui détestent la beauté de la vie et qui la détruisent de toutes les manières possibles.

Pour avoir les preuves que les Illuminatis ont fommenté de toutes pièces cette destruction de notre jeunesse, voyez les vidéos que je vous ai mis sur «Ils ont vendu leurs âmes au Rock & Roll» et lisez également les Protocoles de Toronto http://nenki.com/conspir/protocoles_toronto.html.

Honorons nos parents, non pas juste une fois par année, mais à chaque jour, et soyons bénis de les avoir auprès de nous.

Maria

«Écoutez, mes fils, l'instruction d'un père, et soyez attentifs, pour connaître la sagesse ; Car je vous donne de bons conseils ; Ne rejetez pas mon enseignement.

J'étais un fils pour mon père, un fils tendre et unique auprès de ma mère. Il m'instruisait alors, et il me disait : Que ton coeur retienne mes paroles ; Observe mes préceptes, et tu vivras.

Acquieres la sagesse, acquiers l'intelligence ; n'oublie pas mes paroles de ma bouche, et ne t'en détourne pas. Ne l'abandonne pas, et elle te gardera ; aime-là, et elle te protégera.

Voci le commencement de la sagesse : Acquiers la sagesse, et avec tout ce que tu possèdes, acquiers l'intelligence. Exalte-la, et elle t'élèvera ; elle fera ta gloire, si tu l'embrasses ; elle mettra sur ta tête une couronne de grâce, elle t'ornera d'un magnifique diadème.

Écoute, mon fils, et reçois mes paroles ; et les années de ta vie se multiplieront. Je te montre la voie de la sagesse, je te conduis dans les sentiers de la droiture. Si tu marches, ton pas ne sera point gêné; Et si tu cours, tu ne chancelleras point. Retiens l'instruction, ne t'en dessaisis pas; garde-la, car elle est ta vie.

N'entre pas dans le sentier des méchants, et ne marche pas dans la voie des hommes mauvais
.» Proverbe 4 : 1-14

--Message edité par maria le 2007-06-17 13:04:08--

maria
 Administrateur

Posté le 18/06/2007 23:17:32 (19/06/2007 08:17:32)

«Pour moi, il m'importe fort peu d'être jugé par vous, ou par un tribunal humain. Je ne me juge pas non plus moi-même, car je ne me sens coupable de rien.» 1 Corinthiens 4.3

COMMENTAIRE DE MARIA

Un verset à apprendre par coeur. Avec toutes les nouvelles lois dictatoriales qui prennent place, notre Dieu nous montre très clairement, par ce verset, que si nous sommes arrêtés, nous ne devons nous sentir coupable de rien... si nous avons agi en conformité avec les Droits et Libertés qu'Il nous a donné.

Si donc, on nous emprisonne pour un crime non-commis, tenons-nous debout et utilisons ce temps qui nous est accordé pour faire connaître la Liberté et la Vérité donné par notre Dieu.

Nous n'avons pas à nous soumettre à un système qui va complètement à l'encontre et qui brime notre droit de parole, notre droit de vivre en Paix et notre droit d'être respecté.

Ce dernier gouvernement qui prend maintenant ses positions solides a pour but de criminaliser tous ceux qui refuseront de se soumettre à ce Nouvel Ordre Mondial. Il n'y aura aucune justice dans ce genre de gouvernement, alors, ne vous en faites pas si vous vous retrouvez avec un casier judiciaire. Ce n'est pas nécessairement parce que vous aurez été un mauvais citoyen.

Dès maintenant, nous devons nous demander : Est-ce que je veux l'approbation de l'homme ou celle de mon Dieu? Est-ce que je veux me soumettre à un gouvernement qui veut détruire et ma vie et ma famille? Est-ce dans ce genre de monde que je désire vivre?

Ne vous inquiétez pas, pour tout ce qu'ils font :  ils seront, un jour, jugé pour leurs actes monstrueux et les portes du Ciel leur seront fermés pour l'Éternité. Juste avec cette promesse de Dieu, nous sommes déjà VICTORIEUX, alors debout VAILLANTS SOLDATS DE LA FOI et de la LIBERTÉ!

Maria

maria
 Administrateur

Posté le 19/06/2007 00:03:19 (19/06/2007 09:03:19)

Mon père qui était malade depuis longtemps a subi la méchanceté de certains membres de ma famille. J'ai sombré, après son décès, dans une profonde dépression. Vous verrez le combat spirituel que j'ai eu à traverser afin que Satan ne puisse pas avoir ma vie.

Que cette lettre puisse aider tous ceux et celles qui ont à traverser de tels moments douloureux et vous dire que si vous vous accrochez au Seigneur, l'ennemi ne gagnera jamais et ce quelque soit le combat que vous avez à vivre.

Pour mon papa...

Maria

L'ÉTERNITÉ

Quand les hommes vivront d'amour
Comme le dit la chanson
Oui, quand les hommes vivront d'amour
Il n'y aura plus de misère!

Du mal qu'on a fait à mon pauvre père
Alors qu'il se sentait impuissant
À l'âge, où redevenant comme un enfant
Et qu'ayant besoin des ses enfants
Tel un poteau, le tenant par le bras
Fragile comme une hirondelle
On lui a fait du mal, le blessant
Jusqu'à lui couper les deux ailes!

Poignard déchirant pour celle qui a voulu le protéger
Mais donc l'ennemi s'est acharné jusqu'à la fin

Comment la démence m'a-t-elle frôlée
Jour après jour, nuit après nuit
La peine et le désespoir
Jusqu'à mon dernier souffle de vie

Souffle de vie qui s'arrêtait à la croix de Jésus
Et qui me disait, regarde à moi
Regarde-moi et prends courage
Car mon bras est plus grand que le tien
À moi, la vengeance!

Et tu envoyais un nouveau souffle de vie
Encore et encore
Qui m'a gardé en vie
Et qui me disait
Regarde-moi, regarde à moi!
Dans les larmes venant du fond de mon âme

Quand les hommes vivront d'amour
Il n'y aura plus de misère
Et commenceront les beaux jour
Ce sera la Paix sur la Terre

Je suis celui-là
Pleure dans mes bras
Je suis là, près de toi

Tu es mon Sauveur et mon Roi
De m'avoir gardé en vie, Seigneur
Tu fais une oeuvre merveilleuse
Dans ce coeur en milles miettes

Je te glorifie, oh Dieu!
Pour ton oeuvre merveilleuse
Tu m'a montré la direction
J'y vais sans hésitation!

Tu me redonnes la vie
Avec un coeur nouveau
Un esprit nouveau
Je recommence à sourire
Lentement comme un enfant
Le souffle de mon Dieu me tient en vie
Car je sais qu'un jour tu rendras justice pour mon papa!

Un désir de te servir encore et encore, jusqu'au temps, où je te verrai face à face
Reprends-moi maintenant à ton service, Seigneur
Et ainsi vivre dans ton Éternité!

maria
 Administrateur

Posté le 21/06/2007 00:34:05 (21/06/2007 09:34:05)

"L’un des vieillards me dit : Ne pleure point ; voici, le lion de la tribu de Juda, le rejeton de David, a vaincu pour ouvrir le livre et ses sept sceaux. Et je vis, au milieu du trône et des quatre êtres vivants et au milieu des vieillards, un agneau qui était là comme immolé" Apocalypse 5.5-6

--Message edité par maria le 2007-06-21 09:35:20--

maria
 Administrateur

Posté le 29/06/2007 22:09:25 (30/06/2007 07:09:25)

ÉPROUVEZ LES ESPRITS

«[...] Bien-aimés, n'ajoutez pas foi à tout esprit; mais éprouvez les esprits, pour savoir s'ils sont de Dieu, car plusieurs faux prophètes sont venus dans le monde. Reconnaissez à ceci l'Esprit de Dieu: tout esprit qui confesse Jésus-Christ venu en chair est de Dieu; et tout esprit qui ne confesse pas Jésus n'est pas de Dieu, c'est celui de l'antéchrist, dont vous avez appris la venue, et qui maintenant est déjà dans le monde.» 1 Jean 4 : 1-3.

COMMENTAIRE DE MARIA

Dans ces temps où tout bascule, un des meilleurs conseils que je peux vous donner est celui que Dieu nous a donné : ne mettez que votre confiance en Celui qui vous a donné la liberté Royale. L'Esprit qui est sur le Conseil Mondial des Églises est-il vraiment de Dieu quand ceux-ci déclarent que toutes les religions sont maintenant égales, et que les chrétiens sont de l'autre côté de plus en plus criminalisés?

Nos élites internationales qui contrôlent les médias et les différents journaux nous en disent très peu sur ce qui se passe et lorsqu'ils en parlent c'est, selon eux, toujours pour le plus grand bien de l'humanité. Je vous démontrerai qu'entre ce qu'ils disent et ce qu'ils font, il y a tout un mur de mensonges, qui tient captif des milliers de personnes. Un des premiers points est lorsque vous tentez de parler sur une tribune «libre», soit à la radio ou à la télévision. Ceux qui ont à coeur de faire connaître ce qui se passe, ne reste jamais bien longtemps en ligne et ne sont jamais invité dans les différentes émissions d'affaires publiques. Le contrôle des médias par la CIA, n'est pas d'hier, et plusieurs, à ce jour, l'on payé de leur vie.

Je vous encourage à déchiré ce voile qui est devant vos yeux et que vous sachiez discernez si ces «grands» hommes sont vraiment là pour votre bien ou pour votre destruction.

Le discernement et la prière doivent aussi nous aider pour nous préparer psychologiquement, émotionnellement et spirituellement pour ce qui vient. Nous entrons dans la grande tribulation par la grande porte et très peu se rendent vraiment compte de ce qui se passe. C'est donc à chacun de nous à le faire connaître afin d'en réveiller quelques-uns.

L'Internet est une des armes que nous pouvons utiliser afin de rejoindre les populations. Ce temps achève car le Nouvel Ordre Mondial veut le plein contrôle de votre esprit, désirant vous empêcher de voir et de comprendre ce qui se passe. Avec la nouvelle réforme des médias qui a lieu présentement, très bientôt nous ne pourrons plus y avoir accès car tout y sera complètement contrôlé. Profitons donc de ces quelques mois, ou semaines qu'il nous reste!

Maria

maria
 Administrateur

Posté le 26/07/2007 09:27:19 (26/07/2007 18:27:19)

"MAIS QUAND LE FILS DE L'HOMME VIENDRA, TROUVERA-T-IL DE LA FOI SUR LA TERRE ?" Luc 18.8  

Quand nous voyons ce qui se passe au niveau spirituel et via tout le mind control des populations, cette question a son importance, vous ne trouvez pas?

maria
 Administrateur

Posté le 01/08/2007 02:29:06 (01/08/2007 11:29:06)

LA BÉNÉDICTION OU LA MALÉDICTION

«LAVEZ-VOUS, PURIFIEZ-VOUS, OTEZ DE DEVANT MES YEUX LA MÉCHANCETÉ DE VOS ACTIONS ; CESSEZ DE FAIRE LE MAL. APPRENEZ À FAIRE LE BIEN, RECHERCHEZ LA JUSTICE, PROTÉGEZ L'OPPRIMÉ ; FAITES DROIT À L'ORPHELIN, DÉFENDEZ LA VEUVE. VENEZ ET PLAIDONS! DIT L'ÉTERNEL.

SI VOS PÉCHÉS SONT COMME LE CRAMOISI, ILS DEVIENDRONT BLANCS COMME LA NEIGE ; S'ILS SONT ROUGES COMME LA POURPRE, IL DEVIENDRONT COMME LA LAINE. SI VOUS AVEZ DE LA BONNE VOLONTÉ ET SI VOUS ÊTES DOCILES, VOUS MANGEREZ LES MEILLEURES PRODUCTIONS DU PAYS ; MAIS SI VOUS RÉSISTEZ ET SI VOUS ÊTES REBELLES,
VOUS SEREZ DÉVORÉS PAR LE GLAIVE, CAR LA BOUCHE DE L'ÉTERNEL A PARLÉ
.» ISAÏE 1 : 16-16

Yahwé a donné à l'homme, la recette divine pour la Paix dans le monde, afin que l'humanité puisse vivre de manière harmonieuse et heureuse. Dieu a mis la BÉNÉDICTION et la MALÉDICTION devant l'homme afin que celui-ci puisse choisir librement quel genre de vie il désire. Nous voyons comment la semence de Caïn a toujours essayé de détruire la semence d'Adam et de Jésus-Christ. En ces temps de la fin, une voix divine se fait encore entendre pour tous ceux qui ont soif de Paix et de Justice.

Comme disait le Rev. Charles de Chiniquy, dans son livre : La femme, le prêtre et le confessional, «Y a-t-il une seule parole dans son Évangile pour nous donner à penser qu'il y ait quelque chose, à part la foi, le repentir et l'amour, qui soit demandée au pécheur comme condition de son pardon?» Chiniquy parlait ici de la confession auriculaire, qui est un grand piège pour l'humanité, le prêtre ayant pris la place du Christ et qui sont ainsi devenus des espions au service de Rome, s'infiltrant dans les maisons et devenants ainsi plus précieux que le mari, qui n'avait plus qu'un rôle de travailleur. Sans compter toute la corruption spirituelle et sexuelle qu'elle a entraîné pour des milliers de femmes et filles via la confession.

Le dogme de la confession auriculaire est une imposture de la part de Rome. Aujourd'hui, celle-ci a été de plus en plus remplacé par nos psychologues et psychiatres, qui sont ne l'oublions pas sous la tutelle de Rome et des Jésuites. Ils ont donc encore accès à tous les secrets de notre coeur, tout en écartant le patient du Royaume de Dieu.

Dieu nous appelle à aller vers Jésus-Christ (Yeshua) seulement pour le pardon de nos péchés, car Il est le seul que le Père a mandaté pour la purification des coeurs et pour retrouver la place que le péché a détruit, dans le jardin d'Éden.

«Mes petits enfants, je vous écris ceci, afin que Vous ne péchiez pas : Mais que si quelqu'un pèche, nous avons un Avocat, envers le Père, Jésus-Christ, qui est juste. Car c'est Lui qui est la victime de propitiation pour nos péchés ; et non seulement pour les nôtres, mais aussi pour ceux de tout le monde.» 1 Jean 2 : 1-2

Avec tous les événements que nous voyons, nous pouvons voir que le 4e animal (Nations-Unies) décrit par le prophète Daniel, cette bête terrible, épouvantable et extraordinairement fort mangera, brisera et foulera aux pieds tout ce qui est. Daniel 7 : 7.

Dieu pourrait sur une simple respiration arrêter tout cela. Encore faut-il que l'homme se repente de ses mauvaises actions et de sa vaine manière de vivre. À vous, qui aspirez à cette Paix mondiale, il n'y a qu'un seul Chemin : Jésus-Christ.

Si donc, nous ne pouvons aspirer à ce que le monde entier se repente, à chacun de nous, cela est possible, dans l'espérance qu'un jour notre Seigneur reviendra juger la méchanceté de ce royaume occulte et rétablira toutes choses.

Notre Dieu a préparé un autre royaume pour ceux qui refuserait ce monde tel que mis devant nos yeux par la Bête et ses agents lucifériens. Par la persécution qui prend de l'ampleur dans tous les pays, nous voyons qu'il y a une haine féroce envers le peuple de Dieu et que celui-ci est de plus en plus sacrifié à cette Rome Babylonienne occulte et luciférienne.

Regardons et préparons donc notre coeur pour ce monde meilleur préparé par notre Dieu pour ceux qui lui appartiennent. Marchons dans ses traces et ne laissons pas le monde nous détourner de notre objectif éternel!

Voilà, la vraie Espérance du croyant est en Jésus-Christ et le devoir de se sanctifier de jour en jour n'est pas une option, mais un modèle à suivre car c'est à cela que sont appelés tous les croyants. Préparons-nous pour la glorieuse délivrance qui va venir dans quelques années pour tous ceux qui ont persévéré jusqu'au bout. C'est maintenant le temps de choisir, c'est aujourd'hui l'heure du salut!

Maria

maria
 Administrateur

Posté le 09/08/2007 03:59:15 (09/08/2007 12:59:15)

"Mais ce que j'ai contre toi, c'est que tu as abandonné ton premier amour. Souviens-toi donc d'où tu es tombé, repens-toi, et pratique tes premières œuvres ; sinon, je viendrai à toi, et j'ôterai ton chandelier de sa place, à moins que tu ne te repentes." Apocalypse 2.4-5

--Message edité par maria le 2007-08-09 13:01:50--

maria
 Administrateur

Posté le 13/08/2007 03:23:35 (13/08/2007 12:23:35)

BÉNÉDICTION FUTURE D'ISRAËL

APRÈS LA TEMPÊTE, VIENT L'AURORE D'UN JOUR NOUVEAU!

«Le désert et le pays aride se réjouiront;
La solitude s'égaiera, et fleurira comme un narcisse ;
Elle se couvrira de fleurs, et tressaillira de joie ;
Avec chants d'allégresse et cris de triomphe ;
La gloire du Liban lui sera donnée,
La magnificence du Carmen et de Saron.
Ils verront la gloire de l'Éternel,
La magnificence de notre Dieu.
Fortifiez les mains languissantes,
Et affermissez les genoux qui chancellent ;
Dites à ceux qui ont le coeur troublé :
Prenez courage, ne craignez point ;
Voici votre Dieu, la vengeance viendra,
La rétribution de Dieu ;
Il viendra lui-même, et vous sauvera.
Alors s'ouvriront les yeux des aveugles,
S'ouvriront les oreilles des sourds ;
Alors le boiteux sautera comme un cerf,
Et la langue du muet éclatera de joie.
Car des eaux jailliront dans le désert,
Et des ruisseaux dans la solitufde ;
Le mirage se changera en étant
Et la terre desséchée en sources d'eaux ;
Dans le repaire qui servait qui servait de gîte aux chacals,
Croîtront des roseaux et des joncs.
Il y aura là un chemin frayé, une route,
Qu'on appellera la voie sainte ;
Nul impur n'y passera ; elle sera pour eux seuls ;
Ceux qui la suivront, même les insensés, ne pourront s'égarer.
Sur cette route, point de lion ;
Nulle bête féroce ne la prendra,
Nulle ne s'y rencontrera ;
Les délivrés y marcheront.
Les rachetés de l'Éternel retourneront,
Ils iront à Sion avec chants de triomphe,
Et une joie éternelle couronnera leur tête ;
L'allégresse et la joie s'approcheront,
La douleur et les gémissements s'enfuiront

Ésaïe 35 : 1-10

maria
 Administrateur

Posté le 18/08/2007 00:40:36 (18/08/2007 09:40:36)

"Que votre coeur ne se trouble point. Croyez en Dieu, et croyez en moi. Il y a plusieurs demeures dans la maison de mon Père [...] Je vais vous préparer une place. Et, lorsque je m'en serai allé, et que je vous aurai préparé une place, je reviendrai, et je vous prendrai avec moi, afin que là où je suis vous y soyez aussi." Jean 14.1-3

maria
 Administrateur

Posté le 20/08/2007 11:59:08 (20/08/2007 20:59:08)

"On t'a fait connaître, ô homme, ce qui est bien ; et ce que l'Éternel demande de toi, c'est que tu pratiques la justice, que tu aimes la miséricorde, et que tu marches humblement avec ton Dieu." Michée 6.8

maria
 Administrateur

Posté le 23/08/2007 00:38:54 (23/08/2007 09:38:54)

COMMENTAIRE DE MARIA

Comme vous le voyez, le monde dans lequel nous avons vécu durant de longs siècles change complètement de visage.

La militarisation avance à grands pas, les peuples du monde entier sont de plus en plus sous surveillance sévère, la crise économique qui va accélérer la pauvreté et la mort, l'environnement, sur le projet anti-pollution, plan prioritaire qui va faire perdre leur terre à des milliers de personnes, les eaux qui sont de plus en plus contaminés et qui privera d'eau des milliers de personnes, les avions qui seront bientôt interdites dûs à l'augmentation des risques infectieux, la grippe aviaire et sa vaccination qui fera des milliers de morts, les guerres qui sont choses quotidiennes dans plus de 150 pays sans compter celles qui sont sur le point d'éclater, les feux de fôret et les différentes intempéries qui déplacent des milliers de personnes, la haine entre les peuples qui va en augmentant, la criminalisation du christianisme et du judaïsme, la montée en flèche de l'islamiste radical, bref, nous voyons clairement que nos élites jouent sur tous les fronts en même temps.

Avec la crise économique, le monde entier va entrer définitivement dans une ère d'âge des ténèbres qui va accentuer la violence pour avoir une bouchée de pain. Ce qui donnera de nouvelles armes à l'élite en place pour mettre encore plus de «sécurité» militaire afin de soit-disant protéger les peuples.

C'est dans cette ambiance diabolique qu'arrivera le faux-messie, l'Antichrist, qui se présentera comme un sauveur pour l'humanité toute entière. La fausse paix de rétablir toutes choses fera qu'il devra détruire encore plus en faisant croire que cela est nécessaire afin de le monde puisse entrer dans l'ère de l'Âge d'or, cet ère de paix promis aux millions d'adeptes du Nouvel-Âge.

Alors commencera le plus grand carnage de tous les temps. Tous les dissidents seront exterminés : ceux qui refuseront de se soumettre à l'Islam radical et ceux qui refuseront la marque de la Bête : la micro-puce et tous ceux qui contesteront le pouvoir en place seront exterminés. Les croyants et les juifs seront exterminés.

Voilà les objectifs à atteindre pour mettre en place ce nouveau règne de Paix mondiale.

Cette guerre n'est pas une guerre ordinaire. C'est une guerre spirituelle entre le bien et le mal, entre le monde des ténèbres et le royaume de Dieu. Lucifer et les anges déchus sont bien décidés à prendre le contrôle de la planète Terre et à mettre en place leurs lois et leurs protocoles. Ils se veulent d'éliminer près de 90 % de la population mondiale et s'il était possible l'entièreté. Leur but est de repeupler la Terre avec la race de Caïn, qui comme vous l'avez vu ont des sciences très développés dans la robotique et dans le clonage.

Voilà, l'espérance qu'ils ont pour le futur de la planète Terre. Une seule personne, une seule puissance viendra un jour couper court à leur projet démoniaque. Ceci nous est confirmé dans Daniel 2 : 45 «C'est ce qu'indique la pierre que tu as vue se détacher de la montagne sans le secours d'aucune main, et qui a brisé le fer, l'airain, l'argile, l'argent et l'or.»

Cette pierre est Jésus-Christ qui détruira les 10 bio-régions mis en place par le système de l'homme au service de l'Antichrist.

Vous avez le choix entre croire en Dieu et en ce qu'Il vous a annoncé de la bouche des prophètes et des apôtres, où vous avez le choix de continuer à croire aux grands philosophes (sages), aux athéistes, aux humanistes et aux satanistes qui règnent sur notre monde. Mais sachez une chose : les événements se précipitent et augmentent en intensité. Allez-vous continuer à croire aux mensonges de Satan et de ses agents en acceptant d'entrer dans ce nouveau monde qu'ils vous promettent au nom de la Paix et de la Sécurité?

Si vous mourrez demain, êtes-vous sûr d'avoir droit au Royaume de Dieu que Dieu a préparé pour les siens? Dieu, vous le savez n'oblige personne à Le suivre. Il a créé l'homme libre de marcher ou non dans ses pas. Serez-vous comme ses centaines que l'on retrouve sur You Tube et qui nient son oeuvre et son Esprit? Si tel est le cas, il ne faut pas vous attendre à ce que Dieu vous donne ce qu'Il a préparé pour les siens. Il vous enverra, vers là où votre coeur et votre esprit a accepté d'aller : en Enfer, lieu préparé pour Satan et les anges déchus.

Je mets devant toi la BÉNÉDICTION et la MALÉDICTION, laquelle choisiras-tu?

Index du forum

Aller à : Les favorisPAROLE DU SEIGNEUR POUR CES TEMPS DE LA FIN/WORD OF GOD IN THE END TIMESSITES RECOMMANDÉSCONFÉRENCE ET/OU MOBILISATION + NASAPRENDRE NOTE QUE :ORGANISATION DES NATIONS-UNIES/UNITED NATIONS ORGANIZATIONCONSEIL MONDIAL DES ÉGLISES/WORLD COUNCIL OF CHURCHESRÉSUMÉ DE LA SITUATION MONDIALE PAR VICLA MARQUE DE LA BÊTE/THE MARK OF THE BEASTTERREUR SUR LA TERRE/TERROR ON EARTHLES CAMPS DE CONCENTRATION/CONCENTRATION CAMPSFASCISTE ENVIRONNEMENTAL/ENVIRONMENTAL FASCISTNOUVELLES LOIS ANTITERRORISTES/NEW ANTITERRORIST LAWSPROJET FUTUR POUR LES ENFANTS/FUTUR PROJECTS FOR KIDSDEPOPULATION DE LA TERRE/DEPOPULATION OF THE EARTHCANADAISRAËL et le MOYEN-ORIENTTRAITÉ DE L'AMERIQUE DU NORD/NORTH AMERICAN UNION (CANADA-USA-MEXICO)SECTION DE GAÉTANVIDÉOS/VIDEOS

Membre: Ajouter ce sujet à mes favoris | Envoyer ce sujet à un(e) ami(e) | Imprimer ce sujet
Modérateurs : Déplacer ce sujet | Fermer ce sujet | /!\ Supprimer le sujet

Administration
Modération
Ce forum pour votre site ?
AceBoard Forum Gratuit v 5.3
Download Premium Web Templates! - blog gratuit

maria
Administrateur

Féminin

MessagePosté le: Sam 18 Juin - 20:11 (2011)    Sujet du message: PAROLES DU SEIGNEUR POUR LES TEMPS DE LA FIN P.3 Répondre en citant

en ligne : Il y a 15 connectés. Cliquez pour voir la liste
|
Messages Privés
|
Recherche
|
|
Aide
| Créer un blog gratuit

Index du forum

Notification par email
|
Prévenir les modérateurs

maria
 Administrateur

Posté le 28/08/2007 01:09:18 (28/08/2007 10:09:18)

Yeshua a été fidèle jusqu'au bout!

«Ah ! Mon seigneur, comment ferons-nous ? Il répondit : Ne crains point, car ceux qui sont avec nous sont en plus grand nombre que ceux qui sont avec eux» 2 Rois 6.15-16

Dans ces temps, où tout semble basculer vers l'horreur, je me pose aussi la question «Ah! Mon Seigneur, comment ferons-nous pour passer à travers cette grande persécution quand nous voyons tout ce qui se met en place par les ennemis de votre trône?

Je suis humaine, ne l'oubliez pas. Je ne suis pas un petit robot, sans âme et sans émotions. Je vous avoue bien humblement que j'ai mes moments d'angoisses quand je vois ce qui se passe et ce qui s'en vient.

L'ennemi me dit parfois : Arrête de parler et de dénoncer afin que tu sauves ta vie. Reste tranquille et profite de la vie. Amuse-toi. Regarde tout ce que j'ai mis devant toi afin que ta vie soit heureuse? Mais de quelle vie veux-t-il parler? Une vie qui n'a plus aucun sens quand nous connaissons ses plans malsains et pervers? M'étourndir dans les plaisirs de la vie qu'il a mis en place pour mon plus grand malheur!

Mais Dieu répond : «Ne crains point, car ceux qui sont avec nous sont en plus grand nombre que ceux qui sont avec eux» 2 Rois 6.15-16

Je dis à mon Dieu, ces paroles pleines de bon sens qui sauveront mon âme :

«Éternel, délivre-moi des hommes méchants! Préserve-moi des hommes violents, Qui méditent de mauvais desseins dans leur coeur, Et sont toujours prêts à faire la guerre! Ils aiguisent leur langue comme un serpent, Ils ont sous leurs lèvres un venin d'aspic. Éternel, garantis-moi des mains du méchant! Préserve-moi des hommes violents qui méditent de me faire tomber! Des orgueilleux me tendent un piège et des filets, Ils placent des rets le long du chemin, Ils me dressent des embûches, Je dis, à l'Éternel : Tu es mon Dieu! Éternel, prête l'oreille à la voix de mes supplications! Éternel, Seigneur, force de mon salut! Tu couvres ma tête au jour du combat.

...Oui, les justes célébreront ton nom, Les hommes droits habiteront devant ta face.
» Psaume 141 : 2-8, 14

Lucifer est impuissant contre ceux qui ne se soumettent pas volontairement à son empire. Leur âme est en sécurité à cause de leur fidélité.

Saint Michel et ses anges ont été chargés de défendre et de protéger le peuple fidèle. La couronne de vie ne sera pas donnée à ceux et celles qui continuent à vivre dans le péché, mais à ceux et celles qui se sont sanctifiés et qui se sont préparés.

Cherchons donc refuge auprès de Celui par qui tout est possible. Ne craignons pas celui qui peut détruire le corps, mais redoutons celui qui peut nous détourner des promesses de notre Dieu pour le salut de nos âmes.

Pèlerin de Yeshua, Yahwé nous a établi comme sentinelle sur le peuple pour ses temps de la fin afin de l'avertir. S'il se détourne des ses mauvaises voies, il sauvera son âme et il vivra. S'il persévère dans ses mauvaises voies, je mettrai un piège devant lui, et il mourra dans son péché.

Le piège est de plus en plus exposé à la face du monde. Nous le voyons se mettre en place dans toutes les sphères de la société.

À chacun de nous, continuons de plaire à Dieu en toutes choses. Soyons sobres et fidèles. Trouvons en Lui seul le réconfort nécessaire afin de continuer ce ministère céleste qu'Il nous a donné en tant que Serviteur. Et prions chaque jour, afin que ses saints anges nous protègent, là où que nous soyons.

Yeshua, qui malgré ce qu'il soyait venir, a été fidèle jusqu'au bout. Il savait l'importance de Sa Mission. Qu'il soit un exemple pour chacun de nous dans ces temps où l'ennemi est plus déchaîné que jamais!

--Message edité par maria le 2007-08-28 10:15:07--

maria
 Administrateur

Posté le 29/08/2007 06:41:58 (29/08/2007 15:41:58)

GOD'S WONDERFUL ANGELIC PROTECTION

NOUS AVONS VU, DANS LA SECTION NOUVEL-ÂGE UNE CLASSE D'ANGES QUI SE SONT REBELLÉS CONTRE DIEU. MAIS QU'EN EST-IL DES ANGES QUI LUI SONT RESTÉS FIDÈLES? VOICI UN BON ARTICLE QUI DEVRAIT VOUS FAIRE CONNAÎTRE L'AUTRE CÔTÉ DE LA MÉDAILLE. LORSQUE DIEU A CRÉÉ LES ANGES, IL AVAIT UN PLAN PRÉCIS POUR CHACUN D'ENTRE EUX, COMME IL EN A UN POUR CHACUN D'ENTRE NOUS. LORSQUE NOUS LISONS LES ÉCRITURES, DIEU NOUS MONTRE TOUS LES DOMAINES OÙ SES ANGES DEMEURER FIDÈLES SONT UTILISÉS.

SES ANGES FIDÈLES, EN CES TEMPS DE LA FIN, SERONT UNE AIDE PRÉCIEUSE POUR TOUS CEUX QUI METTENT LEUR CONFIANCE ENTIÈREMENT DANS LE SEIGNEUR. L'ARTICLE SUIVANT EST UN BAUME POUR CHACUN DE NOUS. PUISSONS-NOUS Y TROUVER RÉCONFORT ET FORCE.

Subtitle: During tough times, God has promised His Saints protection, promises we need to take to heart during these difficult End Times.

We have been attempting to inform and prepare you for the occult New World Order, defined as the Kingdom of Antichrist. In the process, many of you have been able to see an America which you had no idea existed; however, God knows, He sees our deplorable national condition daily, and is profoundly angered. Of course, we know that God's anger over sin, especially willful sin committed against the individual, or the nation who has experienced the greatest spiritual light, leads directly to judgment. As one Christian leader has so succinctly stated the matter, "If God does not judge America He will have to apologize to Sodom and Gomorrah on Judgment Day".

Letters and comments have demonstrated that many of you have been able to take the concepts and principles we have shared on this program and apply them in your lives, protecting your soul, as well as the souls of your precious children, from the clutches of Satan. We have also seen people react to our message with an increased desire for Holiness Living, which leads to an increased excitement for Jesus Christ. These, also, are specific goals of this ministry.

However, we are concerned that we have shared so many negative aspects concerning America that some of you may think that we live lives which are negative, lives devoid of the Joy of the Christian walk. Today, we will share with you the fundamental Joy we possess because we are being sustained and powered by the Holy Spirit.

Let us begin with a reality check as to where the world seems to be in world history. In Matthew 24, Jesus gives us many signs for which to look to determine whether we are living in the Last Days' of Time; In verse 34, Jesus said that, when all these signs are occurring simultaneously throughout the world, and are occurring after Israel has come back to her land, we would know that His Second Coming is very near. Today, we are at such a great point in world history. Then we must consider the Satanic side of the present equation. Demonic guiding spirits are telling leaders of the New World Order that the time has come for the world to finally enter the New Age of Peace and Safety, ensured by their Christ.

All this information brings us to the profound writings of the Preacher of Ecclesiastes, chapter 3, verse 2: "To everything there is a season, and a time for every matter under heaven: A time to be born and a time to laugh; a time to plant and a time to pluck up what is planted...a time to weep and a time to laugh, a time to mourn and a time to dance..a time for war and a time for peace..." What is the historical and spiritual time today?

I believe it is time for us to soberly prepare for the Rapture of the Church. It is time for every believer to ruthlessly purge our hearts before God, honestly acknowledging things displeasing to Him, asking for forgiveness through Jesus' Blood, and making restitution where needed. It is time for born-again believers to pray for the unsaved of this world, being such a strong witness so they may be saved.

However, once we have accomplished this in our lives, it is time for us to relax in God's provisions and promises. If we take this attitude, we then will realize tremendous love and soul-peace. Let us review some of these wonderful promises of God to us.

1. Psalm 118:8 God states, "It is better to trust and take refuge in the Lord than to put confidence in man." This scrïpture is literally the theme of the entire Bible. It speaks of God's absolute sovereignty over the lives and affairs of this world. The Apostle Peter states the same Truth in 1 Peter 5:7, "Casting the whole of your care [all your anxieties, all your worries, all your concerns, once and for all on Him, for He cares for you affectionately, and cares about you watchfully."] What tremendously comforting Truth!! Since God controls the leaders of the nations and since He is absolutely sovereign, we can throw all our anxieties and cares into His hands; literally, we can get rid of our burdens by letting God take possession of them. What wonderful psychology this is; what a wonderful release of tension and stress.

But, God continues to talk about His desire and ability to take care of His saints. In Matthew 6:24-34, Jesus tells us to "seek first of all His kingdom and His righteousness, and then all these [physical] needs will be given..besides." God states in Hebrews 13:5b-6, "he [God] hath said, I will never leave thee, nor forsake thee. So that we may boldly say, The Lord is my helper, and I will not fear what man shall do unto me." In this verse, God clearly states that He will never, never, never leave us without support, or relax His hold on us. We need not worry about how we will live, eat, and take care of the necessities of life; God will see to it that we have all these things.

Hebrews concludes, in verse 13:6, "The Lord is my Helper; I will not be seized with alarm [I will not dread or be terrified]. What can man do to me? Indeed, what can man do to us? As I see it, man can do only several few things:

1. Man can persecute us. But we should not fear this, for when we are persecuted, we are matured in a special way. James states, in chapter 1, verses 2-4, "Consider it wholly joyful my brethren, whenever you are enveloped in or encounter trials of any sort...Be assured and understand that the trial and proving of your faith bring out endurance and steadfastness and patience. But let endurance and steadfastness and patience have full play and do a thorough work, so that you may be a people perfectly and fully developed ... lacking in nothing...Blessed...is the man who is patient under trial and stands up under temptation, for when he has stood the test and been approved, he will receive the victor's crown of life which God has promised to those who love Him".

Persecution delivers to the trusting and faithful believer such special and great rewards that we should thank God that we have been counted worthy to suffer for Him.

2. Man can throw us into prison. A believer is only be rewarded when he is imprisoned unjustly. Many, many believers throughout the ages since Jesus Christ have been thrown into prison because of their faith. They not only persevered, but prospered spiritually. Many people have been reached for the Gospel within prison walls. Paul reported the phenomenon that his imprisonment had actively strengthened the believers on the outside.

3. Man can kill our physical bodies. Jesus told us not to be afraid of those who threaten us with physical death, "...do not be afraid of those who kill the body and after that have nothing more that they can do. But I will warn you whom you should fear: fear Him, who, after killing, has power to hurl into hell.." Physical martyrdom of God's saints has always been the catalyst for church growth. God literally turns the evil that wicked men do to Christians into our highest good, namely, heavenly rewards for faithfulness. Instantly upon death, the Christian passes into Paradise, to be comforted in the bosom of Jesus Christ.

So, if Christians do not fear persecution, prison, or physical death, we have no reason NOT to be relaxed and happy in our secure trust in Jesus Christ. We can literally enjoy each day God has given us. We can literally face the impending judgments to come upon the entire world with personal joy and happiness. Once I arrived at the point where I accepted these judgments as part of God's Will I felt a unique infilling of the Holy Spirit which has continued every day. I enjoy that daily sweet communion with my Lord and Savior, Jesus Christ. As I look at the events unfolding before my eyes, I am joyful in the reality that the Rapture of the Church is so very, very close. Very soon, I will behold the sweet face of my Lord and Savior, face to face. I am saddened by the enormous sin all around me, and I grieve for those precious souls who are rejecting Jesus Christ, especially those unsaved loved ones, but I am personally comforted by the unshakable faith that my name is written in the Lamb's Book of Life. I can say with Job, "...though He slay me, yet will I trust in Him..." (Job 13:15).

Literally, the New World Order is the Great Tribulation, a period of unprecedented turmoil, wars, famines, and God's final judgment. Since we are so close to these events, we can see the beginnings of these prophecies. But, God has some very specific things to say about His provision for His saints in times of judgment:

1. "He will rescue you in six troubles; in seven nothing that is evil for you will touch you. In famine He will redeem you from death, and in war from the power of the sword...neither shall you be afraid of destruction when it comes. At destruction and famine you shall laugh." (Job 5:19-22)

While it seems strange to laugh at famine and war, God is saying that our assurance from His Holy Spirit is going to be so great and so complete, we will feel this way.

2. "The Angel of the Lord encamps around those who fear Him...and each of them He delivers ... the eyes of the Lord are toward the [uncompromisingly righteous] and His ears are open to their cry...When the righteous cry for help, the Lord hears, and delivers them out of all their distress and troubles." (Psalm 34:7-17)

Notice the word all. We who trust in the Lord Jesus Christ for our physical survival and for our eternal salvation are protected by the Angel of the Lord, and we will be delivered from all our distress and evil.

3. Isaiah 44:8, "Fear not, nor be afraid [in the coming violent upheavals..."] God gave this assurance to the prophet Isaiah just before God's judgment began to pour down upon Israel. How sweet it is to serve such a wonderful God!

Therefore, since we know all these things, we are to be confidently active in the service of Jesus Christ. Paul tells us in 2 Corinthians 10:4, that "...the weapons of our warfare are not physical [weapons of flesh and blood], but they are mighty before God for the overthrow and destruction of strongholds." Make no mistake about this fact, that the daily warfare in which we are engaged is spiritual. We need God's spiritual weapons, every second of every day. What are these spiritual weapons? Paul tells us in Ephesians 6:10, "In conclusion, be strong in the Lord...Put on God's whole armor that you may be able to stand up against all the strategies and deceits of the devil...therefore, put on God's complete armor, that you may be able to resist and stand your ground on the evil day [of danger], and having done all the crisis demands, to stand firmly in your place."

In other words, after diligent training to possess and use God's spiritual weaponry, we are to stand our ground and fight; no Christian is to turn tail and run whenever he sees and hears the battle coming upon him.

Then, Paul tells us what God's spiritual weaponry is:

Belt of Truth
Breastplate of God's imputed integrity
Shoes of the Gospel of Peace for firm-footed stability
A shield of Saving Faith, where we can quench the fiery darts of the wicked one, of Satan himself
Helmet of Salvation, that is, the assurance of eternal salvation
The sword of the Word of God which the Holy Spirit wields on our behalf
Prayer, daily, constant prayer
Paul concludes, in verse 18b, "...keep alert and watch with strong purpose and perseverance..." Be alert, and be forewarned..

Let us now look at one of the most tremendous portions of scrïpture that assure us of God's provision during a time of unparalleled trouble and distress. Let us examine Psalm 91, a Psalm that Jewish priests read whenever they needed to cast demons out of the Temple, or out of a room. I read this Psalm daily, and encourage you to do likewise. We will be quoting from the Parallel Bible, KJV/Amplified Bible Commentary, from the Amplified rendition.

Verses 1 and 2 -- God gives His conditions for the type of person to whom He will give this wonderful protection. "He who dwells in the secret place of the Most High shall remain stable and fixed under the shadow of the Almighty, whose power no foe can withstand. I will say of the Lord, He is my Refuge and my Fortress, my God; on Him I lean and rely, and in Him I confidently trust." A person who lives an obedient life before Jesus Christ, and keeps his sin confessed before Him, can be confident that they dwell in this place of Divine protection.

Vs 3 -- "For then He will deliver you from the snare of the fowler and from the deadly pestilence." The entire plan of deception on the part of Antichrist is a snare from which we are promised delivery, as Jesus promises in Matthew 24. Further, Revelation 6:8 and Luke 21:11 foretell unbelievable death by pestilence. God here promises us protection from this type of disease.

Vs 4 -- "Then He will cover you with His pinions and under His wings shall you trust and find refuge. His truth and His faithfulness are a shield and a buckler." Most Liberal Christians today are foolishly attempting to deny the many truths of Jesus' wonderful Gospel, not aware that this truth is a "shield and buckler" designed to protect them from the onslaughts of their spiritual enemy, Satan.

Vs 5-6 -- "You shall not be afraid of the terror of the night, nor of the arrow, the evil plots and slanders of the wicked, that flies by day, nor of the pestilence that stalks in darkness, nor of the destruction and sudden death that surprise and lay waste at noonday." Once again, this Godly promise seems to uniquely speak to the final judgments of the End of the Age. We are told that we do not need to fear these terrible agents of destruction and death because God will protect us. The next verse tells us exactly how completely God's protection shall be.

Vs 7-8 -- A thousand may fall at your side and ten thousand at your right hand, but it shall not come near you. Only a spectator shall you be -- yourself inaccessible in the secret place of the Most High as you witness the reward of the wicked."

Can you imagine this scene? God promises that we shall be protected, even as a thousand people shall fall dead on our left hand, and ten thousand shall fall dead at our right hand. What a promise! What a terrifying scene to imagine, and one right out of Hollywood! Once again, these types of scenes of death and destruction seem to come right out of the End of the Age prophecies, the times in which we seem to be living. We can rest assured of God's deliverance even though our entire community is falling dead all around us. What deliverance! What a glorious God.

Additionally, God tells us that we shall be a witness to the reward of the wicked. This promise reminds me of the scene in which God promises us we shall witness His judgment on Satan. Consider God's promise: "Those who see you [Satan] will gaze upon you, saying, 'Is this the man who made the earth tremble, who shook kingdoms?' "

Then, in the final eternal kingdom, God tells us we shall look upon the wicked, and see their torments. Listen: "And it shall be that from one New Moon to another New Moon and from one Sabbath to another Sabbath, all flesh shall come to worship before Me, says the Lord. And they shall go forth and gaze upon the dead bodies of the rebellious men who have stepped over against Me; for their worm shall be quenched and they shall be an abhorrence to all mankind." [Isaiah 66:23-24]

We know for certain that God is speaking of eternal Hell, because Jesus told us, "It is more profitable for you to enter the kingdom of God with one eye than with eyes to be cast into hell (Gehenna), where their worm does not die and fire is not put out." [Mark 9:47b-48]

We will be witnesses to the eternal reward of the wicked, just as on earth God promises we shall be witnesses to the physical destruction of the wicked that is occurring at our left hand and at our right.

Vs 9-11 -- "Because you have made the Lord your refuge, and the Most High your dwelling place, there shall no evil befall you nor any plague or calamity come near your tent."

This verse is one of the most precious in the entire Bible! God is promising that He will prevent any evil from Satan from coming near the tent, or household, of His believer who has specifically put his or her trust in God and in His provision. Many a preacher has correctly said that Satan cannot touch God's saved ones unless God steps aside and specifically allows it. This verse is one of the verses upon which this belief is based.

God similarly protected His servant Job. In Job 1:10, Satan admits, "Have you not put a hedge about him [Job] and his house, and all that he has, on every side?" Satan recognized that God had erected a hedge around Job, his family, his house, and all his possessions. We know that God did allow Satan to touch all that Job had except for Job's life, in order to prove to Satan that Job loved Him more than life or possession. During the storm that enveloped Job, we heard him declare, "Though He [God] slay me, yet will I trust Him." [Job 12:15]

Toward the end of his ordeal, Job declared to his friends that he knew God was testing him, that God was using these tortuous events to effect a wonderful change in Job's character. Job declared, "But He [God] knows the way that I take, and when He has tried me, I shall come forth as pure gold." [Job 23:10]

At the very end of his ordeal, Job discovered a new spiritual vision of God and His wonderful provision. Job declared, "I had heard of You only by the hearing of the ear, but now my spiritual eyes see you." [Job 42:5] God heard Job and the Bible declares that "the Lord blessed the latter days of Job more than his beginning … so Job died an old man, and full of days". [Job 42:17] The term, "full of days" means that Job died a man satisfied with his life.

Let us return back to Psalm 91, where we learn exactly how God puts a hedge of protection around His beloved.

Verse 11-12 -- "For He will give His angels special charge over you, to accompany and defend and preserve you in all your ways of obedience and service. They shall bear you up on their hands lest you dash your foot against a stone."

The writer to the Hebrews states that God provides an angel as a ministering servant to all those who are saved. Listen: "Are not the angels all ministering spirits, servants, sent out in the service of God for the assistance of those who are to inherit salvation?" [Hebrews 1:14]

Many people believe in Guardian Angels, but do so on a basis that is not Biblical. Such TV shows as "Touched By An Angel" serve only to spiritually deceive people because angelic protection and deliverance have nothing to do with salvation, or with Jesus Christ. This show wrongly depicts that good, or sincere, people ultimately go to Heaven, and never has enunciated the doctrine that only people who are Born Again through Jesus Christ are going to Heaven.

God promises that His protecting angels will carry out such thorough protection that they will rush to prevent one of God's saved from even a minor injury such as "dashing a foot against a stone". I believe Frank Peretti is more right than wrong in his depiction of angelic warfare against the evil demonic force on behalf of God's saints in books like "This Present Darkness".  I do not agree with some of Peretti's stands, nor in some of his doctrine, but his depiction of spiritual warfare between Godly angels and demons is very good.

Satan misused this wonderful verse of promise in Luke 4:10, when he was trying to tempt Jesus to sin. Satan told Jesus to cast Himself down from the top of the Temple in order to "prove" that He was truly the Son of God. Jesus did not deny that angels would prevent Him from killing His human body, but He rebuked Satan for trying to use the scrïpture for foolish purposes. God did not intend His saints to be foolish in their dependence upon angelic protection, nor did He ever intend them to try to "prove" God by doing something really stupid, forcing angels to come to their aid. Jesus replied to Satan, "The scrïpture says, 'You shall not tempt the Lord you God', quoting Deuteronomy 6:16.

Verses 13-14 -- "You shall tread upon the lion and adder; the young lion and the serpent shall you trample underfoot." God promises that, because we have made Him our Refuge, and His "secret place" our home, we may face the most terrible of situations with confidence in ultimate victory. Men in Biblical times faced terrible danger from being eaten by such wild beasts as lions, or by being bitten by poisonous serpents. God promises protection.

Verses 14-16 -- Because he has set his love upon me, therefore will I deliver him; I will set him on high, because he knows and understands my name, has a personal knowledge of My mercy, love, and kindness -- trusts and relies on Me -- knowing I will never forsake him, no, never. He shall call upon Me, and I will answer him; I will be with him in trouble, I will deliver him and honor him. With long life will I satisfy him and show him my salvation."

In these three verses, God uses the incredibly strong verb "will" seven times, and the equally strong verb, "shall" once. Thus, eight times God strongly promises that He will be with His saints when they need Him the most, if only they will make Him their Refuge and dwell in His secret place.

Therefore, when the events of the day begin to overwhelm us, we can take solace in God's protection. When the prophesied, and planned, events of the End of the Age begin to explode all around us, we can take solace in God's protection.

We can take refuge in God's "secret place", echoing again the confident words uttered in Job 5:19-22: "He will rescue you in six troubles; in seven nothing that is evil for you will touch you. In famine He will redeem you from death, and in war from the power of the sword … neither shall you be afraid of destruction when it comes. At destruction and famine you shall laugh, neither shall you be afraid of the living creatures of the earth."

God is so very good. Whether we are facing the troubles of the day, or the seemingly overwhelming problems of the coming of Antichrist, we are encouraged to find solace in God's secret dwelling place. Jesus protects us there.

http://www.cuttingedge.org/news/n1475.cfm

maria
 Administrateur

Posté le 03/09/2007 23:27:06 (04/09/2007 08:27:06)

DIEU VOIT LE COEUR DU JUSTE ET LE PROTÈGE

APRÈS AVOIR LU SES PAROLES, DEMANDEZ-VOUS SI VOUS ÊTES UN NOÉ, UN DANIEL OU ENCORE UN JOB, QUI FURENT TROUVÉS DIGNES DEVANT LE SEIGNEUR. CES HOMMES FURENT PROTÉGÉS PAR LA MAIN DE L'ÉTERNEL À CAUSE DE LEUR FIDÉLITÉ.

EN CES TEMPS DE GRANDS JUGEMENTS QUI PRENNENT PLACE, À CAUSE DE LA DURETÉ DU COEUR DE L'HOMME, DIEU DANS SON AMOUR, NOUS APPELLENT ENCORE ET ENCORE À REVENIR À LUI ET À TROUVER FORCE ET SÉCURITÉ SOUS SON AILE. CERTAINS POURRAIENT CROIRE QUE DIEU EST INJUSTE ET PERVERS, MAIS NON, NOTRE DIEU EST JUSTE ET SAINT. LA NOTION DE L'AMOUR TEL QU'ENSEIGNÉ PAR LES GOUROUS DU NOUVEL-ÂGE ET LES GRANDS PHILOSOPHES N'A RIEN DE COMMUN AVEC L'AMOUR DE DIEU. DIEU EST SAINTETÉ ET C'EST À TRAVERS CETTE SAINTETÉ QUE NOUS POUVONS DÉCOUVRIR LE VÉRITABLE AMOUR DE DIEU ET LE METTRE EN PRATIQUE DANS NOTRE QUOTIDIEN. SI DONC, VOUS VOULEZ AVOIR LA PROTECTION DE DIEU, DANS CES TEMPS DIFFICILES QUI PRENNENT PLACE, REVENEZ À VOTRE PREMIER AMOUR, ET RESPECTEZ L'ALLIANCE QUE DIEU A FAIT AVEC LES HOMMES.

DANS ÉZÉCHIEL 16 : 59B, DIEU NOUS DIT CLAIREMENT POURQUOI, IL ENVOIE SES JUGEMENTS SUR LES HOMMES : «J'AGIRAI ENVERS TOI, COMME TU AS AGI, TOI QUI AS MÉPRISÉ LE SERMENT EN ROMPANT L'ALLIANCE

DE QUELLE MANIÈRE L'HOMME A-T-IL MÉPRISÉ L'ALLIANCE ÉTABLIE? «VOICI QUEL A ÉTÉ LE CRIME DE SODOME, TA SOEUR. ELLE AVAIT DE L'ORGUEUIL, ELLE VIVAIT DANS L'ABONDANCE ET DANS UNE INSOUCIANTE SÉCURITÉ, ELLE ET SES FILLES, ET ELLE NE SOUTENAIT PAS LA MAIN DU MALHEUREUX ET DE L'INDIGENT. ELLES SONT DEVENUES HAUTAINES, ET ELLES ONT COMMIS DES ABOMINATIONS DEVANT MOI. JE LES AI FAIT DISPARAÎTRE QUAND J'AI VU CELA

DIEU, NE PEUT SUPPORTER LE PÉCHÉ, CAR IL EST SAINT. AVANT D'ENVOYER UN JUGEMENT SUR UNE NATION, IL AVERTIT TOUJOURS L'HOMME DE REVENIR À LUI, DE SE DÉTOURNER DE SES PÉCHÉS ET DE SA VAINE MANIÈRE DE VIVRE. NOÉ, DANIEL ET JOB SONT DES EXEMPLES À SUIVRE POUR TOUT CEUX QUI AIMENT L'ÉTERNEL ET QUI DÉSIRENT AVOIR SA PROTECTION, DANS SES TEMPS DE LA FIN!

L'EXEMPLE DE TROIS HOMMES JUSTES - PAROLES DONNÉES À ÉZÉCHIEL

«La Parole de l'Éternel me fut adressée, en ces mots :

Fils de l'homme, si un pays péchait contre moi en se livrant à l'infidélité, et si j'étendais ma main sur lui, si je brisais pour lui le bâton du pain, si je lui envoyais la famine, si j'en exterminais les hommes et les bêtes, et qu'il y ait au milieu de lui ces trois hommes, Noé, Daniel et Job, ils sauveraient leur âme par leur justice, dit le Seigneur, l'Éternel.

Si je faisais parcourir le pays par des bêtes féroces qui le dépeupleraient, s'il devenait un désert où personne ne passerait à cause de ces bêtes, et qu'il y ait au milieu de lui ces trois hommes, je suis vivant! dit le Seigneur, l'Éternel, ils ne sauveraient ni fils ni filles, eux seuls seraient sauvés, et le pays deviendrait un désert.

Ou si j'amenais l'épée contre ce pays, si je disais : Que l'épée parcoure le pays! si j'en exterminais les hommes et les bêtes, et qu'il y ait au milieu de lui ces trois hommes, je suis vivant! dit le Seigneur, l'Éternel, ils ne sauveraient ni fils ni filles, mais eux seuls seraient sauvés.

Ou si j'envoyais la peste dans ce payx, si je répandais contre lui ma fureur par la mortalité, pour en exterminer les hommes et les bêtes, et qu'il y ait au milieu de lui Noé, Daniel et Job, je suis vivant! dit le Seigneur, l'Éternel, ils ne sauveraient ni fils ni filles, mais ils sauveraient leur âme par leur justice.

Oui, ainsi parle le Seigneur, L'Éternel : Quoique j'envoie contre Jérusalem mes quatre châtiments terribles, l'épée, la famine, les bêtes féroces et la peste, pour en exterminer les hommes et les bêtes, il y aura néanmoins un reste qui échappera, qui en sortira, des fils et des filles.

Voici, ils arriveront auprès de vous ; vous verrez leur conduite et leurs actions, et vous vous consolerez du malheur que je fais venir sur Jérusalem, de tout ce que je fais venir sur elle. Ils vous consoleront, quand vous verrez leur conduite et leurs actions ; et vous reconnaîtrez que ce n'est pas sans raison que je fais tout ce que je lui fais, dit le Seigneur, l'Éternel. Ézéchiel 14 : 12-23

maria
 Administrateur

Posté le 04/09/2007 05:47:40 (04/09/2007 14:47:40)

EVEN FOR THE NON-RELIGIOUS, NON-BELIEVERS.. THIS IS SURELY FOOD FOR THOUGHT - P.1

DID YOU KNOW THESE FACTS? I SURE DIDN'T TILL NOW.

Death is certain but the Bible speaks about untimely death!
Make a personal reflection about this.....  Very interesting, read until the end.....

It is written in the Bible (Galatians 6:7): "Be not deceived; God is not mocked: for whatsoever a man saith, that shall he also reap."

Here are some men and women who mocked God:

John Lennon (Singer):

Some years before, during his interview with an American Magazine, he said: "Christianity will end, it will disappear. I do not have to argue about that. I am certain. Jesus was ok, but his subjects were too simple, today we are more famous than Him"  (1966). Lennon, after saying that the Beatles were more famous than Jesus Christ, was shot six times.

Tancredo Neves(President of Brazil ):

During the Presidential campaign, he said if he got 500,000 votes from his party, not even God would remove him from Presidency.

Sure he got the votes, but he got sick a day before being made President, then he died.

Cazuza (Bi-sexual Brazilian composer, singer and poet):

During A show in Canecio ( Rio de Janeiro),
while smoking his cigarette, he puffed out some smoke into the air and said: " God, that's for you." He died at the age of 32 of LUNG CANCER in a horrible manner.

The man who built the Titanic.
After the construction of Titanic, a reporter asked him how safe the Titanic would be. With an ironic tone he said:" Not even God can sink it" The result: I think you all know what happened to the Titanic.

Marilyn Monroe (Actress):
She was visited by Billy Graham during a presentation of a show. He said the Spirit of God had sent him to preach to her. After hearing what the Preacher had to say, she said:  "I don't need your Jesus ". A week later, she was found dead in her apartment.

--Message edité par maria le 2007-09-04 14:48:03--

maria
 Administrateur

Posté le 04/09/2007 05:49:32 (04/09/2007 14:49:32)

EVEN FOR THE NON-RELIGIOUS, NON-BELIEVERS.. THIS IS SURELY FOOD FOR THOUGHT - P.2

Bon Scott (Singer):
The ex-vocalist of the AC/DC. On one of his 1979 songs he sang:
"Don't stop me, I'm going down all the way, down the highway to hell". On the 19th of February 1980, Bon Scott was found dead, he had been choked by his own vomit.

Campinas(In 2005):
In Campinas, Brazil a group of friends, drunk, went to pick up a friend..... The mother accompanied her to the car and was so worried about the drunkenness of her friends and she said to the daughter holding her hand, who was already seated in the car:"My Daughter, Go With God and May He Protect you... " She responded: "Only If He (God) Travels In The Trunk, Cause Inside Here.... It's Already Full "

Hours later, news came by that they had been involved in a fatal accident, everyone had died, the car could not be recognized what type of car it had been, but surprisingly, the trunk was intact.

The police said there was no way the trunk could have remained intact. To their surprise, inside the trunk was a crate of eggs, none was broken.

Christine Hewitt (Jamaican Journalist and entertainer) said the Bible (Word of God) was the worst book ever written. In June 2006 she was found burnt beyond recognition in her motor vehicle .

Many more important people have forgotten that there is no other name that was given so much authority as the name of Jesus.

Many have died, but only Jesus died and rose again, and he is still alive.

Jackie

Marie-claire
 Messages postés : 1
  Posté le 07/09/2007 04:21:13 (07/09/2007 13:21:13)
89.86.211.66 - Modération

Bonsoir Maria
Merci pour toutes les informations que vous nous communiquez au travers de votre site, un énorme travail de recherche, chapeau bas pour vous et votre équipe. Soyez bénis  
Marie-claire

maria
 Administrateur

Posté le 09/09/2007 22:02:58 (10/09/2007 07:02:58)

Citation:
Citation :
Marie-claire  a dit :

Bonsoir Maria
Merci pour toutes les informations que vous nous communiquez au travers de votre site, un énorme travail de recherche, chapeau bas pour vous et votre équipe. Soyez bénis  
Marie-claire

Merci Marie-Claire pour vos bonnes paroles d'encouragement. Oui, le Seigneur nous appelle à être des flambeaux vivants de Sa Parole et c'est ce que j'essaie de faire avec Son aide.

Plusieurs ignorent l'Esprit de prophéties alors qu'un tiers  des textes bibliques sont prophétiques.

La Bible contient 737 prophéties dont 594 sont accomplis avec 100 % de précision. Si donc, nous ignorons toutes ces prophéties que notre Dieu nous a fait connaître, surtout pour ces temps de la fin, notre esprit restera voîlé et Dieu ne pourra nous diriger, ni nous aider à traverser ses temps difficiles qui viennent.

La Sanctification doit être la base de notre cheminement si nous voulons plaire à notre Sauveur et Seigneur car là, est un agréable parfum qui monte jusqu'au dessus des nuées, jusqu'à Son trône de grâce.

J'espère que c'est le souhait de chacun de vouloir Lui être agréable et ainsi participer à Son Royaume ici même et dans la Nouvelle Jérusalem qui vient bientôt, lorsque seront passées les temps de la tribulation.

Soyons fermes et soyons courageux comme Lui même l'a été durant Son passage sur cette Terre pour nous donner l'espérance d'une vie meilleure et nous faire comprendre la vraie signification du mot AMOUR!

maria
 Administrateur

Posté le 09/09/2007 22:31:09 (10/09/2007 07:31:09)

LE MESSIE ET SON RÈGNE

VOICI DE BELLES PAROLES LORSQUE SERONT TERMINÉS LES TEMPS DE LA TRIBULATION QUI VIENNENT SUR LE MONDE ET OÙ YESHUA RESTAURERA TOUTES CHOSES. QUE CELA PUISSE ENCOURAGER CHACUN D'ENTRE NOUS À RESTER FERME DANS L'ADVERSITÉ. L'ENNEMI DE DIEU, LUCIFER ET TOUS SES AGENTS CROIENT QU'ILS POURRONT FAIRE LA PLUIE ET LE BEAU TEMPS EN RÉDUISANT À L'ESCLAVAGE LES POPULATIONS PAR TOUTES SORTES DE LOIS INJUSTES QU'ILS METTENT EN PLACE, AMENANT LE BIEN À DEVENIR MAL ET LE MAL À DEVENIR BIEN. DES MILLIERS DE PERSONNES, AUJOURD'HUI SONT SOUS UNE SÉDUCTION PERVERSE ET N'ONT AUCUNE IDÉE DE CE QUI SE PASSE.

DANS CETTE PÉRIODE DE JUGEMENTS QUI VIENT SUR LA TERRE, L'HOMME EST APPELÉ À RENONCER À SA VAINE MANIÈRE DE VIVRE. IL EST INVITÉ À SE REPENTIR ET À RETOURNER VERS CELUI QUI L'A CRÉÉ. C'EST DONC UN APPEL PERSONNEL À CHACUN D'ENTRE NOUS DE TRAVAILLER À NOTRE SANCTIFICATION EN FAISANT NON CE QUI EST MAL AUX YEUX DE L'ÉTERNEL MAIS CE QUI EST BIEN.

VOUS POUVEZ VOIR, AVEC LES NOUVELLES QUE JE VOUS METS, JUSQU'À QUEL POINT, LUCIFER EST DÉCIDÉ À DÉTRUIRE TOUTE L'OEUVRE DE DIEU, INCLUANT VOUS ET VOTRE DESCENDANCE. L'ENNEMI DÉSIRE PERVERTIR LE COEUR DE L'HOMME POUR L'AMENER À VIVRE DANS L'ABOMINATION ET LA PERVERSION. REJETEZ TOUT CELA DU REVERS DE LA MAIN, SANCTIFIEZ VOS COEURS ET VIVEZ POUR LE SEIGNEUR!

LES JUGEMENTS QUE DIEU ENVOIENT SUR LA TERRE SONT POUR PUNIR LE MÉCHANT ET NOUS AIDER À COMPRENDRE LA MAUVAISE ROUTE QUE PLUSIEURS D'ENTRE NOUS AVONS SUIVI TANT DE FOIS. NE RÉSISTONS PAS À SON APPEL. COURBONS LA TÊTE ET PLIONS LE GENOU DEVANT LA GRANDEUR DE LA SAINTETÉ DE DIEU, QUI LUI, N'UTILISE PAS DE DOUBLE LANGAGE, NI DE FAUSSES ESPÉRANCES POUR NOUS ANNONCER SES ORACLES!

«Puis un rameau sortira du tronc d'Isaï, Et un rejeton naîtra de ses racines. L'Esprit de l'Éternel reposera sur Lui: Esprit de sagesse et d'intelligence, Esprit de conseil et de force, Esprit de connaissance et de crainte de l'Éternel. Il respirera la crainte de l'Éternel;

Il ne jugera point sur l'apparence, Il ne prononcera point sur un ouï-dire. Mais il jugera les pauvres avec équité, Et il prononcera avec droiture un jugement sur les malheureux de la terre; Il frappera la terre de Sa parole comme d'une verge, Et du souffle de ses lèvres il fera mourir le méchant.

La justice sera la ceinture de ses flancs, Et la fidélité la ceinture de ses reins.

Le loup habitera avec l'agneau, Et la panthère se couchera avec le chevreau; Le veau, le lionceau, et le bétail qu'on engraisse, seront ensemble, Et un petit enfant les conduira. La vache et l'ourse auront un même pâturage, Leurs petits un même gîte; Et le lion, comme le boeuf, mangera de la paille. Le nourrisson s'ébattra sur l'antre de la vipère, Et l'enfant sevré mettra sa main dans la caverne du basilic.

Il ne se fera ni tort ni dommage sur toute ma montagne sainte; Car la terre sera remplie de la connaissance de l'Éternel, Comme le fond de la mer par les eaux qui le couvrent.

En ce jour, le rejeton d'Isaï sera là comme une bannière pour les peuples; Les nations se tourneront vers Lui, Et la gloire sera Sa demeure
.» Esaïe 11 ; 1-10

maria
 Administrateur

Posté le 18/09/2007 01:54:38 (18/09/2007 10:54:38)

DISCOURS SUR LE MONT DES OLIVIERS

LA PAROLE DE DIEU NOUS A FAIT CONNAÎTRE  TOUTES CES CHOSES QUI SE DÉROULENT SOUS NOS YEUX. SEREZ-VOUS DE CEUX QUI PERSÉVÉRERONT JUSQU'À LA FIN ET QUI SERONT TROUVÉS DIGNE DEVANT LE DIEU DE TOUTE ÉTERNITÉ?

«...Il (Yeshua) s'assit sur le montagen des Oliviers. Et les disciples vinrent en particulier lui poser cette question : Dis-nous, quand cela arrivera-t-il, et quel sera le signe de ton avènement et de la fin du monde?

Jésus leur épondit : Prenez garde que personne ne vous séduise. Car plusieurs viendront sous mon nom, disant : C'est moi qui suis le Christ. Et ils séduiront beaucoup de gens.

Vous entendrez parler de guerres et de bruits de guerres : gardez-vous d'être troublés, car il faut que ces choses arrivent. Mais ce ne sera pas encore la fin.

Une nation s'élèvera contre une nation, et un royaume contre un royaume, et il y aura, en divers lieux, des famines et des tremblements de terre. Tout cela ne sera que le commencement des douleurs.

Alors on vous livrera aux tourments, et l'on vous fera mourir ; et vous serez haïs de toutes les nations, à cause de mon nom. Alors plusieurs succomberont, et ils se trahiront, se haïront les uns les autres.

Plusieurs faux prophètes s'élèveront, et ils séduiront beaucoup de gens. Et, parce qu l'iniquité se sera accrue, l'amour du plus grand nombre se refroidira.

Mais celui qui persévérera jusqu'à la fin sera sauvé. Cette bonne nouvelle du royaume sera prêchée dans le monde entier, pour servir de témoignage à toutes les nations. Alors viendra la fin

Matthieu 24 : 3-14

maria
 Administrateur

Posté le 23/09/2007 08:30:36 (23/09/2007 17:30:36)

LES SACRIFICES AGRÉABLES À DIEU

Psaume d'Asaph.

«Dieu, dieu, l'Éternel, parle, et convoque la terre,
Depuis le soleil levant jusqu'au soleil couchant.
De Sion, beauté parfaite, Dieu resplendit.
Il vient, notre Dieu, il ne reste pas en silence ;
Devant lui est un feu dévorant,
Autour de lui une violente tempête.
Il crie vers les cieux en haut,
Et vers la terre, pour juger son peuple :
Rassemblez-moi mes fidèles,
Qui ont fait alliance avec moi par le sacrifice!
Et les cieux publieront sa justice,
Car c'est Dieu qui est juge.
Écoute, mon peuple! et je parlerai:
Israël! et je t'avertirai
Je suis Dieu, ton Dieu.

Ce n'est pas pour tes sacrifices que je te fais des reproches ;
Tes holocaustes sont constamment devant moi.
Je ne prendrai pas un taureau dans ta maison,
Ni des boucs dans tes bergeries.
Car tous les animaux des forêts sont à moi,
Toutes les bêtes des montagnes par milliers ;
Je connais tous les oiseaux des montagnes,
Et tout ce qui se meut dans les champs m'appartient.
Si j'avais faim, je ne te le dirais pas,
Car le monde est à moi et tout ce qu'il renferme.
Est-ce que je mange la chair des taureaux?
Est-ce que je bois, le sang des boucs?

Offre pour sacrifice à Dieu des actions de grâces,
Et accomplis tes voeux envers le Très-Haut.
Et invoque-moi au jour de la détresse ;
Je te délivrerai, et tu me glorifiereas.

Et Dieu dit au méchant :
Quoi donc! tu énumères mes lois,
Et tu as mon alliance à la bouche,
Toi qui hais les avis,
Et qui jettes mes paroles derrière toi!
Si tu vois un voleur, tu te plais avec lui,
Et ta part est avec les adultères.
Tu livres ta bouche au mal,
Et ta langue est un tissu de tromperies.
Tu t'assieds, et tu parles contre ton frère,
Tu diffames le fils de ta mère.
Voilà ce que tu as fait, et je me suis tu.
Tu t'es imaginé que je te ressemblais ;
Mais je vais te reprendre, et tout mettre sous tes yeux.
Prenez-y donc garde, vous qui oubliez Dieu,
De peur que je ne déchire, sans que personne délivre.

Celui qui offre pour sacrifice des actions de grâces me glorifie,
Et à celui qui veille sur sa voie
Je ferai voir le salut de Dieu

Psaume 50

maria
 Administrateur

Posté le 23/09/2007 08:37:18 (23/09/2007 17:37:18)

PEACE ACTIVIST ELLIOTT NESCH REACHES WASHINGTON, D.C.

Posted September 13th, 2007 by Watchman

On September 11, 2007, after a journey of more than 1300 miles, Pro Peace activist “Brother” Elliott Nesch reached his final … all » destination–Washington, D.C. His walk for Peace, formally entitled, “March of the People: Impeach the President, End the War, From Chicago to Washington, D.C.,” began before June 21, 2007. He started his journey in Denver, Colorado, and caught up with fellow marcher, Mario Penalver, in Cleveland, Ohio. On the north side of Lafayette Park, near the White House, he shared his views about his experiences on the walk and also his thoughts on what he sees as the sad state of much of the Evangelical Christian Movement in this country and the need for pro-Iraq War Christians to repent.

He added his praise for the 9/11 Truth Movement. Elliott Nesch is a “Brother” in the Beit Shalom Ministries, see: http://www.beitshalomministries.org/. For details on Nesch’s splendid effort on behalf of Peace, Justice, and his spreading the Message of the Gospel of Jesus Christ, go to: http://marchofthepeople.org/index.php. The rally at Lafayette Park was sponsored by the DC 9/11 for Truth organization, check out, http://www.dc911truth.org/. Matt Sullivan served as the moderator for the event. Today’s affair combined the efforts of the 9/11 for Truth Movement and representatives from the Peace Movement working to bring the Bush-Cheney Gang to justice.

http://ddayforamerica.com/WordPress/2007/09/13/peace-activist-elliott-nesch…

maria
 Administrateur

Posté le 04/10/2007 23:10:00 (05/10/2007 08:10:00)

RETOUR TRIOMPHANT DU SEIGNEUR SUR LA TERRE, POUR APPORTER LA DÉLIVRANCE

Cette grande prophétie arrivera après les 7 années de tribulations qui viennent sur le monde.

«...Ses  pieds se poseront en ce jour sur la montagne des Oliviers,
Qui est vis-à-vis de Jérusalem, du côté de l'orient ;
La montagne des Oliviers se fendra par le milieu, à l'orient et à l'occident,
Et il se formera une très grande vallée ;
Une moitié de la montagne reculera vers le septentrion,
Et une moitié vers le midi.

Vous fuirez alors dans la vallée de mes montagnes,
Car la vallée des montagnes s'étendra jusqu'à Atzel ;
Vous fuirez comme vous avez fui devant le tremblement de terre,
Au temps d'Ozias, roi de Juda.
Et l'Éternel, mon Dieu, viendra, et tous ses saints avec lui.

En ce jour-là, il n'y aura point de lumière ;
Il y aura du froid et de la glace.
Ce sera un jour unique, connu de l'Éternel,
Et qui ne sera ni jour ni nuit ;
Mais vers le soir la lumière paraîtra.

En ce jour-là, des eaux vives sortiront de Jérusalem,
Et couleront moitié vers la mer orientale,
Moitié vers la mer occidentale ;
Il en sera ainsi été et hiver.
L'Éternel sera roi de toute la terre ;
En ce jour-là, l'Éternel sera le seul Éternel,
Et son nom sera le seul nom.

Tout le pays deviendra comme la plaine, de Guéba à Rimmon,
Au midi de Jérusalem ;
Et Jérusalem sera élevée et restera à sa place,
Depuis la porte de Benjamin jusqu'au lieu de la première porte,
Jusqu'a'à la porte des angles,
Et depuis la tour de Hananeel jusqu'aux pressoirs du roi.
On habitera dans son sein, et il n'y aura plus d'interdit ;
Jérusalem sera en sécurité.»

Zacharie 14 : 4-11

--Message edité par maria le 2007-10-05 08:12:34--

maria
 Administrateur

Posté le 14/10/2007 08:11:01 (14/10/2007 17:11:01)

LOUANGES DANS LE CIEL ET LES NOCES DE L'AGNEAU

«Après cela, j'entendis dans le ciel comme la voix forte d'une foule nombreuse qui disait : Alléluia!
Le salut, la gloire, et la puissance sont à notre Dieu, parce que ses jugements sont véritables et justes ;
car il a jugé la grande prostituée qui corrompait la terre par sa débauche, et il a vengé le sang de ses serviteurs en le redemandant de sa main.
Et ils dirent une seconde fois : Alléluia!
Et sa fumée monte aux siècles des siècles.
Et les vingt-quatre vieillards et les quatre êtres vivants se prosternèrent et adorèrent Dieu assis sur le trône, en disant : Amen, Alléluia!

Et une voix sortit du trône, disant : Louez notre Dieu, vous tous ses serviteurs, vous qui le craignez, petits et grands!

Et j'entendis comme la voix d'une foule nombreuse, comme un bruit de grosses eaux, et comme un bruit de forts coups de tonnerrre, disant : Alléluia!
Car le Seigneur, notre Dieu tout-puissant, est entré dans son règne.

Réjouissons-nous, soyons dans l'allégresse, et donnons-lui gloire ; car les noces de l'Agneau sont venues, son épouse s'est préparée, et il lui a été donné de se revêtir d'un fin lin, éclatant, pur ; car le fin lin, ce sont les oeuvres justes des saints.

l'ange me dit : Écris : Heureux ceux qui sont appelés au festin des noces de l'Agneau! Puis il me dit : Ces paroles sont les véritables paroles de Dieu. Je tombai à ses pieds pour l'adorer ; mais il me dit : Garde-toi de le faire! Je suis ton compagnon de service, et celui de tes frères qui ont le témoignage de Jésus. Adore Dieu.

Car le témoignage de Jésus est l'esprit de la prophétie

Apocalyspse 19 : 1-10

maria
 Administrateur

Posté le 21/10/2007 00:12:34 (21/10/2007 09:12:34)

"AFTER HE HAD PATIENTLY ENDURED HE OBTAINED THE PROMISE."Heb 6:15

ABRAHAM was long tried, but he was richly rewarded.  The Lord tried him by delaying to fulfil His promise; Satan tried him by temptations; men tried him by jealousy, distrust, and opposition; Hagar tried him by contemning her mistress; and Sarah tried him by her peevishness.  

But he patiently endured.  He did not question God's veracity,  nor limit His power, nor doubt His faithfulness, nor grieve His love: but he bowed to divine sovereignty, submitted to infinite wisdom, and was silent under delays, waiting the Lord's time.  And so, having patiently endured, he obtained the promise.  

God's promises cannot fail of their accomplishment.  Patient waiters cannot be disappointed.  Believing expectations shall be realized.  Beloved, Abraham's conduct condemns a hasty spirit, reproves a murmuring one, commends a patient one, and encourages quiet submission to God's will and way."  

Remember, Abraham was tried; he patiently waited; he received the promise and was satisfied; imitate his example, and you will share the same blessing.

maria
 Administrateur

Posté le 16/11/2007 22:49:04 (17/11/2007 07:49:04)

LES TÉMOINS DE SA RÉSURRECTION ET LA PERSÉVÉRANCE DANS LA FOI

«Je vous rappelle, frères, l'Évangile que je vous ai annoncé, que vous avez reçu, dans lequel vous avez persévéré, et par lequel vous êtes sauvés, si vous le retenez dans les termes où je vous l'ai annoncé : autrement, vous auriez cru en vain.

Je vous ai enseigné avant tout, comme je l'avais aussi reçu, que Christ est mort pour nos péchés, selon les Écritures : il a été enseveli, et il est ressuscité le troisième jour, selon les Écritures ; et il est apparu à Céphas, puis aux douze.

Ensuite, il est apparu à plus de cinq cent frères à la fois, dont la plupart sont encore vivants, et dont quelques-unes sont morts. Ensuite, il est apparu à Jacques, puis à tous les apôtres.

Après eux tous, il m'est aussi apparu à moi, comme à l'avorton, car je suis le moindre des apôtres, je ne suis pas digne d'être appelé apôtre, parce que j'ai persécuté l'Église de Dieu.

Par la grâce de Dieu je suis ce que je suis, et sa grâce envers moi n'a pas été vaine ; loin de là, j'ai travaillé plus qu'eux tous, non pas moi toutefois, mais la grâce de Dieu qui est avec moi.

Ainsi donc, que ce soit moi, que ce soient eux, voilà ce que nous prêchons, et c'est ce que vous avez cru

1 Corinthiens 1 : 1-11

«Et celui qui nous affermit avec vous en Christ, et qui nous a oints, c'est Dieu, lequel nous a aussi marqués d'un sceau et a mis dans nos coeurs les arrhes de l'Esprit
2 Corinthiens 1 : 21

À travers les siècles, Dieu a parlé par ses prophètes et ses disciples. L'apôtre Paul nous donne ici des preuves évidentes de la venue de Yeshua. La venue du Messie, sa mort et sa résurrection ne sont pas passées inaperçues. Des centaines de personnes ont pu témoigner de son passage et ont pu également témoigner de sa résurrection. Preuves qui sont corroborées par certaines personnes dans les écrits de cette époque.

Tout comme en ces temps anciens, les sociétés-secrètes qui croyaient avoir eu la victoire en crucifiant le Messie, ont dû déchanter lorsqu'ils ont appris que ce dernier était ressuscité des morts et surtout qu'il y avait des témoins de cet événement grandiose. Satan devait être en beau fusil lorsqu'il s'est aperçu qu'il avait été vaincu au lieu d'être le vainqueur.

Au cours des deux derniers siècles, Satan a dû réorganiser ses trouppes afin de discréditer le plan de Dieu ainsi que ceux et celles qui lui sont demeurés fidèles.

En ce début du XXIe siècle, nous pouvons voir jusqu'à quel point son plan diabolique a séduit les nations. Toutes les religions et cultes ancestraux ainsi que certains mots clés comme la laïcité, la démocratie, etc, ont été mis en place afin d'amener les populations vers d'autres évangiles afin de les égarer et de les tenir loin de la seule personne qui peut sauver l'âme : Yeshua.

Dans ces temps de la fin, nous voyons clairement cette guerre spirituelle contre le Messie et ses serviteurs. Les Nations Unies et tous les États membres qui se cachent derrière l'Islam radical afin d'éliminer tous les Juifs et tous les Chrétiens nous montre bien qu'une conspiration spirituelle existe bel et bien afin d'éliminer le peuple de Dieu. Le fait également de s'emparer de la terre d'Israël afin d'y faire régner l'Antichrist nous donne une autre mesure du plan de l'ennemi.

Mais malgré tout cela, le Messie, un jour, reviendra. Il rétablira son Royaume terrestre et viendra siéger en vainqueur en Israël. À tous ceux qui suivent fidèlement le Messie, ceux-ci sont oints et sont marqués d'un sceau royal. Ils sont donc sous la protection du Dieu Vivant pour être demeurés fidèles jusqu'au bout. Dieu fera de même avec 144 000 juifs durant la grande tribulation (Apoc. 7 :3).

Demeurons donc ferme en Celui en qui nous avons cru. Offrons nos vies comme un sacrifice agréable à notre Dieu. Jésus s'est présenté à nous comme un agneau sans tâche et irréprochable. Faisons de même car cela est un sacrifice agréable à notre Dieu et démontre tout le respect que nous avons pour Lui. Ce verset, il est aussi pour moi et j'en mesure toute la profondeur quand je regarde à la Gloire et à la Sainteté de mon Dieu. Puisse-t-il en être de même pour chacun de vous.

Ne craignons pas celui qui peut détruire le corps mais celui qui peut détruire notre âme. Notre corps n'est qu'une enveloppe où se trouve notre âme, qui elle vit éternellement.

L'ennemi, le dieu de la mort et de la destruction avance maintenant à grands pas dans tous les pays du monde. Demain, serons-nous encore en vie? Je ne le sais pas mais quoiqu'il arrive, que le but ultime de notre vie soit qu'un jour nous allions retrouver Celui en qui nous avons mis notre espérance et notre énergie, ce Dieu d'Amour que l'humanité a rejeté pour s'attacher à des doctrines de démons.

«Après cela, j'entendis dans le ciel comme la voix forte d'une foule nombreuse qui disait : Alléluia! Le salut, la gloire, et la puissance sont à notre Dieu, parce que ses jugements sont véritables et justes ; car il a jugé la grande prostituée qui corrompait la terre par sa débauche, et il a vengé le sang de ses serviteurs en le redemandant de sa main. Et ils dirent une seconde fois : Alléluia!»
Apocalypse 19 : 1-3

maria
 Administrateur

Posté le 19/11/2007 21:57:31 (20/11/2007 06:57:31)

Hello and blessings to you all,

I just want to drop you a quick line to let you know that a new audio message entitled, Space: The Final Frontier, will be released tomorrow, as well as answering your emails.  In the mean time, I want you to know that I understand some of your struggles, both mentally, spiritually and physically that many of you are enduring these days.  You are not alone.

Remember, it is written in the prophecies regarding this time, that the beast would wear out the saints.  Many of you are feeling quite worn.  I know because I feel it too.  Hang in there and endure hardness as a good soldier, as it is written.  And remember what Yahshua told us about how to be in this time, "Let not your heart be troubled, but look up, for your redemption draws near."

Contrary to popular belief, you're not the one who is losing your mind, it is those who remain in the darkness of the hour - not you - though it certainly may feel like it

:-).

Endure, Stand, when all that you have done...Stand!  Be strong.

If any of you have a need, either prayer, healing or financial don't forget, we will do all within our power to help you, that we have all things common and pray for and uplift one another.

In His Service,

The Watchman

maria
 Administrateur

Posté le 16/12/2007 10:00:51 (16/12/2007 19:00:51)

SATAN'S COUNTERFEIT CHRISTIANITY

By Roderick C. Meredith

The astounding message in this booklet will affect you in the years just ahead, and it will also affect your eternal future! It is vitally important. This information has been suppressed for many centuries, but it is information that you need to know!

-----

This booklet contains genuinely shocking information for those who have eyes to see and ears to hear. It has profound implications for the future of our civilization. Yet the facts contained herein have been documented again and again by respected historians and even many theologians. They are not based on some "pie in the sky" theory or concept.

The now-swiftly-developing result of false religion will dramatically affect your very life within the next decade—far more than you probably imagine! For this explosive revelation is not just for "religious people"—it is for everyone. All our lives will soon be affected.

We all need to ask ourselves: "How did I come to believe what I now believe about religion, morality and the entire purpose of human existence? If my friends and I have just blindly gone along with generally accepted ideas, isn't it likely that most other people have also done the same? Is it possible that we have blindly accepted false religious ideas which have, in fact, greatly affected the way our entire societies have developed—the kind of legal systems, educational systems and religious systems that we have devised and that we take for granted?"

Have you ever asked yourself these basic questions?

If there is a real God and if the Bible is His inspired revelation to humanity, then we should carefully consider what the Bible clearly says about these questions! For the Bible specifically says: "Prove all things, hold fast that which is good" (1 Thessalonians 5:21, KJV).

Again and again, the Bible clearly shows that most human beings are deceived. Describing the end-times, the Apostle John described the Devil in this manner: "So the great dragon was cast out, that serpent of old, called the Devil and Satan, who deceives the whole world; he was cast to the earth, and his angels were cast out with him" (Revelation 12:9). The more than two billion "Christians" in the major denominations are part of the "whole world" that John described—and many are deceived! These people and their preachers do not intend to be evil. For a deceived person does not know that he is deceived! It is important that we understand that distinction.

So I am not being "mean" by writing the above, for the God of heaven commands me to preach the Truth. And I cannot help you if I simply share sweet platitudes and pretend that "all is well" when all is not well! For we are now nearing the very end of 6,000 years of human history under the influence of Satan the Devil—whom Jesus Christ called the "ruler of this world" (John 14:30).

To continue...

maria
 Administrateur

Posté le 24/12/2007 07:17:02 (24/12/2007 16:17:02)

"WHOM RESIST STEDFAST IN THE FAITH." 1 PETER 5 : 9

SATAN is the Christian's unwearied foe, he is the enemy of all  righteousness, and aims at our destruction.  He is especially the  enemy of our faith--comfort--prosperity--and usefulness.  

He is our enemy before God, and he gets access to our hearts;  he excites to sin, accuses of sin, and terrifies for sin.  We are  called upon to resist him, stedfastly believing God's word,  faithfulness and love.  Stedfastly believing what Christ  is to us, as Satan's grand opponent.  

Is Satan a deadly serpent?--Jesus is the brazen serpent which  heals.  Is Satan a roaring lion?--Jesus is the lion of the tribe  of Judah who prevails.  Is Satan an adversary?--Jesus is a  Friend.  Is Satan a wolf?--Jesus is the good Shepherd.  Is Satan  a tempter? - Jesus is a Deliverer.  Is Satan a deceiver and a  liar?--Jesus is the truth.  Is Satan an accuser? - Jesus is an  Advocate.  Is Satan the prince of darkness?--Jesus is the light  of life.  Is Satan a murderer?--Jesus is the resurrection.  Is  Satan god of this world?--Jesus is God over all.

Resist the devil in the faith of this.  Jesus is all you need.

All power is to our Jesus given;  O'er earth's rebellious sons He reigns :  He mildly rules the hosts of heaven,  And holds the powers of hell in chains :  Jesus, the woman's conquering seed,  Shall bruise for us the serpent's head.

THE BELIEVER'S DAILY

maria
 Administrateur

Posté le 25/12/2007 06:31:07 (25/12/2007 15:31:07)